Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364414 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #300 Gepost op: 19 Maart 2019, 20:17:30 »

Natuurlijk, niet als bovenleiding herkend.  Grin

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #301 Gepost op: 19 Maart 2019, 20:47:18 »



Rare jongens die Denen....
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #302 Gepost op: 19 Maart 2019, 21:08:58 »

Is het ook mogelijk om gewoon serieuze reacties te plaatsen of anders gewoon niet te reageren?
Een keer een dolletje is leuk, maar zo onderhand raakt mijn draadje wel erg vervuild...

Bedankt alvast voor de medewerking.
 Duim omhoog

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #303 Gepost op: 19 Maart 2019, 22:47:30 »

Maar wel een bijzonder karretje zo'n sneeuwschuiver.
Nu worden die dingen vast niet overdreven veel gebruikt maar een beetje vervuiling zal het ding toch wel fraaier maken denk ik.
Overigens geen idee hoe zo'n ding er in het echt uit ziet en hoe dat onderhouden wordt.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #304 Gepost op: 20 Maart 2019, 10:27:26 »

Hier kun je een foto vinden van de sneeuwploeg in werkelijkheid: https://www.jernbanen.dk/gvognsolo.php?s=125&vognid=7335

Pas sinds 2007 bij de Lemvigbanen en mijn tijdperk is eigenlijk 1980-2000, dus ik doe in dit geval maar even een concessie.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #305 Gepost op: 20 Maart 2019, 10:36:54 »

Lijkt me geen probleem. Bij mij rijdt er een Syntus Lint tussen de blauwe plan E's en de DEII's door. Geen probleem hoor, ze maken geen ruzie.
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #306 Gepost op: 20 Maart 2019, 11:23:37 »

Zag de oude sneeuwploeg (ik neem aan dat ze er ook eentje hadden vóór 2007) er radicaal anders uit, of min of meer hetzelfde als je je ogen toeknijpt?
Gelogd

Ik zie sterren!
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #307 Gepost op: 20 Maart 2019, 13:17:48 »

https://www.jernbanen.dk/dsb_specsolo.php?aar=1958&vognid=438

Een onderstel van een kolentender met wat (beton?)blokken erop is daar blijkbaar al een tijdje de standaard.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #308 Gepost op: 30 Maart 2019, 10:51:12 »

Twee actuele video's van Eisenbahn Romantik over Denemarken:

De eerste heeft de Lemvigbanen als onderwerp. Hier vind je de laatste lynettes in reguliere dienst.

https://www.swr.de/eisenbahn-romantik/ebr-folge-956-daenemark-teil-1/-/id=98578/did=23245702/nid=98578/1be6i92/index.html
Wie de treinen op de veerpont wil meemaken, moet een beetje opschieten, want het is een aflopende zaak.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #309 Gepost op: 8 Mei 2019, 18:21:11 »

Nieuwste aanwinst: Nordwaggon-wagens van Rivarossi.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #310 Gepost op: 8 Mei 2019, 19:08:54 »

En nog een nieuwe aanwinst, die wat lastig te fotograferen was:



Witte decals met de stationsnamen Sydborg en Munkevig, dankzij bilaterale hulp uit Waldijk!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #311 Gepost op: 26 Juni 2019, 17:38:02 »

Voor de liefhebbers: de sneeuwploeg uit post #291 is in dit filmpje te zien op 2:19.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #312 Gepost op: 9 Juli 2019, 22:04:14 »

Strukton had (de loc is weer van de hand gedaan) in Zweden al eens een bolleneus rijden, maar sinds kort rijdt er in Denemarken eentje in hun kleuren rond.

Het gaat om MY 1159, die begin dit jaar door het Deense spoorwegmuseum te koop aan werd geboden. Persoonlijk vond ik dat wel jammer, want ik ben van mening dat juist de rood-zwarte kleurstelling met de grote witte DSB-letters (de zogenaamde 'design period') zeer kenmerkend is. Maar goed, kennelijk deelt men in Odense die mening niet.

Onlangs kwam ik echter deze foto's, gemaakt door Kim Hejlemann Olsen tegen. Ik heb hem even om toestemming gevraagd en vandaar dat ik nu deze platen kan laten zien. De 1159 heeft haar rode jasje verruilt voor zwart-gele kleuren. In Deense spoorwegkringen spreekt men als over 'de nieuwe vliegende Hollander'. Nieuw, want er was eerder een zwart-gele bolleneus (die reed voor Banetjenesten).






Het wachten is nu op het moment dat Roco er een model van aankondigt!   Duim omhoog

mvg,
Gert


Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #313 Gepost op: 9 Juli 2019, 23:12:51 »

Leuke video van een schaal 0-baan in DK.
Let wel: vrijwel al het rollend materieel is zelfbouw!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #314 Gepost op: 9 Juli 2019, 23:19:16 »

Nog eentje, met een heerlijk sfeertje in die haven.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: