Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364312 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #330 Gepost op: 25 Augustus 2019, 14:31:53 »

Je kunt er ook mee van Kopenhagen naar Oslo.
Maar in deze kleurstelling nog een bolle neus ervoor, kan dat?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #331 Gepost op: 25 Augustus 2019, 18:09:13 »

Denk je dat Gert zich er wat van aantrekt wanneer de lijn Helsingør - Kopenhagen is geëlektrificeerd? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #332 Gepost op: 25 Augustus 2019, 18:33:15 »

Dat hoeft ook niet direct, want ik ben in 1997 in zo'n rijtuig achter een diesel van Kopenhagen naar Helsingør getuft.
Maar dat was een ME.
Bolle neuzen waren toen dacht ik al een paar jaar niet meer bij de DSB in gebruik, dus ik vraag me af of die de rijtuigen in het blauw nog wel hebben meegemaakt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #333 Gepost op: 25 Augustus 2019, 22:29:33 »

Dachten jullie nou echt dat ik geen research had gedaan?



De bolleneuzen hebben wel degelijk de SJ-rijtuigen in de blauw-grijze kleurstelling getrokken en dat deden ze gewoon onder de draad.
De foto op de voorkant van dit boek stamt uit 1992. Het klopt dat later locs van de serie ME werden ingezet, maar de Bolleneuzen waren tot en met 1998 actief.
Ik heb ze destijds nog net zelf in reguliere dienst meegemaakt. En ik was meteen verkocht toen ik in Nyborg de dieselmotor van een Bolleneus hoorde (en voelde) toen de loc optrok.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #334 Gepost op: 26 Augustus 2019, 09:55:14 »

Dachten jullie nou echt dat ik geen research had gedaan?
Op basis van resultaten uit het verleden die je in het raadplaatje liet zien, was dat inderdaad geen mogelijkheid die als eerste in me opkwam.  Wink Cheesy

Maar bedankt voor de info. Ik was een jaar voor jou in Denemarken en toen geen bolle neus meer gezien. Toen was wat lijndiesels betreft alles ME en MZ wat de klok sloeg, maar ik heb dus alleen Rodby - Helsingor en wat lijnen rond Kopenhagen gezien.
Een rood-zwarte bolle neus kwam ik pas in Oslo tegen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #335 Gepost op: 26 Augustus 2019, 10:36:20 »

Op basis van resultaten uit het verleden die je in het raadplaatje liet zien, was dat inderdaad geen mogelijkheid die als eerste in me opkwam.  Wink Cheesy

In het Raadplaat-draadje speel ik geregeld de forum-clown. Mijn eigen draadje neem ik een stuk serieuzer.  Wink



Maar bedankt voor de info. Ik was een jaar voor jou in Denemarken en toen geen bolle neus meer gezien. Toen was wat lijndiesels betreft alles ME en MZ wat de klok sloeg, maar ik heb dus alleen Rodby - Helsingor en wat lijnen rond Kopenhagen gezien.
Een rood-zwarte bolle neus kwam ik pas in Oslo tegen.

Ik heb vermoedelijk veel geluk gehad, want ze liepen toen bij de DSB op hun laatste benen. En de Bolleneus die ik zag trok een goederentrein.
Het zou heel goed kunnen dat ze toen al nauwelijks meer voor reizigerstreinen werden ingezet. Al vind ik er hier nog eentje in 1999:
http://www.oledinesen.dk/danmark-dsb/?album=207&gallery=402&pid=12401

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #336 Gepost op: 26 Augustus 2019, 11:09:37 »

Waarschijnlijk werden (zoals zo vaak) tegen het einde van hun leven de locs alleen nog ingezet in "minderwaardige" (d.w.z. langzamere en met meer haltes) reizigersdiensten ingezet, en werd een inzet voor een internationale trein zo veel mogelijk vermeden - Google komt bij mij alleen met ME en MZ op de proppen in de laatste jaren van de 20e eeuw. Maar in 1992 ging het dus blijkbaar nog prima Duim omhoog.

En dat die Denen met diesellocs onder de draad rijden, verbaast me niets... schijnt een soort van nationale blinde vlek te zijn, bovenleiding Cheesy.
« Laatste verandering: 26 Augustus 2019, 11:11:27 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #337 Gepost op: 26 Augustus 2019, 11:52:05 »

Tot mijn leedwezen wordt er in DK steeds meer geëlektrificeerd. Gelukkig heb ik Odder - Aarhus en Aarhus - Grenaa nog net op tijd vastgelegd voordat dat de boel daar werd vertramd. De gedrochten die daar nu rijden zijn echt het aanzien niet waard.  Cry

De Lemvigbanen zijn niet voor niets een soort bedevaartsoord voor liefhebbers geworden: daar rijden nog Lynettes in de rezigersdienst en op donderdagen zijn er Bolleneuzen te zien in de chemietrein naar Rønland. De kans dat die spoorlijn nog eens geëlektrificeerd wordt, acht ik klein. Voorlopig blijft het daar diesel, als zou waterstof als aandrijving in de toekomst een optie kunnen zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #338 Gepost op: 26 Augustus 2019, 13:02:51 »

Ja, inmiddels schijnen ze inderdaad door te hebben hoe het werkt... maar daarmee wordt het er inderdaad niet interessanter op... (terwijl dat toch broodnodig zou zijn Grin)
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #339 Gepost op: 13 Oktober 2019, 21:26:47 »

Gisteren op de beurs bij Tilly Models het eerste gebouwde en geschilderde exemplaar van V&D Delft bekeken. Of eigenlijk exemplaren,
want het geheel bestaat uit drie losse gebouwen. Wat dit met Sydborg te maken heeft? Wel, ik ga de panden laten verdeensen. Ik moet
alleen nog beslissen wat voor winkel(s) erin komt/komen. Misschien is een filiaal van Dagli' Brugsen (supermarkt) wel wat.









mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #340 Gepost op: 13 Oktober 2019, 21:36:43 »

Zonder deze voorkennis zou ik van het hoekpand denken dat het een bank is.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #341 Gepost op: 13 Oktober 2019, 22:11:56 »

Hier iets meer informatie over dit pand: https://indebuurt.nl/delft/genieten-van/toen-in/kijken-de-transformatie-van-het-pand-op-de-hoek-van-de-hippolytusbuurt-in-100-jaar~36250/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #342 Gepost op: 30 Oktober 2019, 17:16:48 »

Wat klein grut:



Postauto's van Rietze, postkar + aanhanger en rolcontainer van Epoke Modeller en de postzakken van Kotol.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #343 Gepost op: 30 Oktober 2019, 18:55:51 »

Altijd leuk... maar heeft Sydborg een postsorteercentrum dan?
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #344 Gepost op: 30 Oktober 2019, 19:27:44 »

In Denemarken had - zeker nog eind vorige eeuw - iedere wat grotere plaats met een station een flink postkantoor in de directe nabijheid. Ik heb soms met verbazing gekeken naar het aantal postauto's dat er soms stond. Maar om je vraag te beantwoorden: nee, geen postsorteercentrum, maar de bedoeling is wel een serieus postkantoor. Alwaar ik dan een flink aantal van die busjes van Rietze parkeer.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: