Jerry,
Ja koploper volgt de acties, en plaatst de lok steeds in het andere blok.
Dat is. je hebt 2 blokken, blok 100 en blok 101.
Daartussen heb je een handmatige wisselstraat.
in blok 100 staat een lok, en dus ook in koploper in dat blok.
Dan druk je op de knop die bij blok 100 hoort, die hou je vast en drukt dan op de knop die bij blok 101 hoort. De wisselstraat wordt dan gezet. Blok 100 wordt leeg gehaald. Blijde blokken zijn dan dus leeg, en de lok wordt blijkbaar bewaard in de wisselstraat.
Om de wisselstraat vrij te geven moet je dan weer op 1 van de twee knoppen drukken.
Druk je op de knop die bij blok 100 hoort dan wordt de lok weer in blok 100 gezet.
Druk je op de knop die bij blok 101 hoort dan wordt de lok in blok 101 gezet.
Zo kun je de lok je hele baan oversturen van blok naar blok waarbij koploper in de gaten houd waar die blijft.
Rond de draaischijf ben ik nog wat aan het puzzelen hoe ik dat het beste kan doen, zie intussen wel dat alle acties nogal zwaar voor koploper kunnen zijn, maar ik ben inderdaad instaat om volledig via bedieningspaneel met drukknoppen en met de roco MM als handregelaar te rijden en een trein weer automatisch weg te sturen. Dus bied inderdaad leuke perspectieven.
Maar is wel allemaal even goed in de gaten houden om het allemaal goed te krijgen. Foutje is snel gemaakt heb ik al wel gemerkt
.
Roelco