Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: van Schwarzburg naar Baden-Baden
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: van Schwarzburg naar Baden-Baden  (gelezen 59944 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #15 Gepost op: 25 April 2012, 08:19:16 »

Verschillende, begin met iets van 2mm en dan werk ik naar langer. De langste hier zijn als ik het goed heb 6mm.

Plaatsen die wat wilder moeten zijn begin ik met wat verschillende lengtes en kleuren door elkaar, en zet dan accenten met voornamelijk langere met ook nog wel wat kort er bij tussen.
Dat heb ik b.v. rond het bergpad gedaan.

Is het wat vlakker gebied dan begin ik echt met 1 korte lengte in 1 kleur, zoals voor het kapelletje, waar het mannetje staat. Daar eerst met 2mm, en daarna duidelijke accenten met 6mm zoals de lichtgekleurde pollen.

Op de helling daar ben ik begonnen met echt heel bruine vezels ( 1 mm ) waarna ik met verschillende lengtes wat groene accenten heb aangebracht.


Gisteren heb ik aan de andere kant van de berg, de kant van Schwarzburg, het berg pad verder afgehandeld. Als dat droog is kan ik ook daar beginnen met het gras eromheen.
Bovenaan moet het naaldbosje nog wat doorlopen, dus daar eerst weer de bruine basis grond.
Verder naar beneden moet aan die kant een weilandje komen, denk met wat dieren en wat fruitbomen er in.

Gisteren in Schwarzburg ook nog even bezig geweest met de ballast van de rails aan de lok verzorging kant. Ook dat kan nu mooi drogen, en vanavond eens opruimen zodat ik van het weekend ook weer rijden kan Smiley

Roelco
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #16 Gepost op: 26 April 2012, 10:27:41 »

Intussen ook de berg aan de kant van Schwarzburg van wat gras voorzien. Niet bepaald de beste foto, maar om toch een idee te krijgen:


Foto 19: berg Schwarzburg kant.

Het pad gaat hier verder naar beneden. Helemaal onderaan komt iets van een weiland met dieren en/of fruitbomen, kijken hoe dat mooiste uit gaat komen.
Onderaan gaat het pad verder aan de andere kant van de weg, en loopt daar uiteindelijk achter de watertoren langs via een bergpad weer terug naar de stad.

Ben verder opzoek naar mooie dennenbomen. Niet van die standaard driehoekige groen sprieten maar iets meer een boom. En dan ook een aantal die onder aan de stam wat kaal zijn zoals je dat in een echt naaldbos ook ziet. Bovenaan groen, onderaan kun je mooi door het bos kijken.

heb intussen wel wat mooie bomen gevonden, maar die zijn niet zo kaal onderaan. Dat zijn er meer voor wat losse bomen net buiten het bos. Daarvan al eens 2 bij het kapelletje gezet om een idee te krijgen. Hiervan wat foto's gemaakt om een idee te krijgen:

Foto 20: Overzicht op het kapelletje.


Foto 21: Overzicht op het kapelletje.

2 overzichten vanuit verschillende hoeken.

Vervolgens een mooie close op van de muziekkant voor het kapelletje:

Foto 22: Muziekkant voor kapelletje

Ben al wel eens opzoek geweest naar muziek van een alpenhoorn, en dan van 1 instrument zodat ik met een luidspreker onder de berg wat leven in dit gedeelte kan brengen. Maar dat is mij nog niet gelukt om te vinden.

Roelco

Gelogd
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #17 Gepost op: 26 April 2012, 11:51:36 »

http://www.youtube.com/watch?v=K7dnvkFajnw&feature=related
deze wat
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #18 Gepost op: 26 April 2012, 12:01:28 »

Bedankt,

dat is inderdaad wel iets wat ik zoek Smiley.

Roelco
Gelogd
theokersten
Newbie

Offline Offline

Berichten: 29


« Antwoord #19 Gepost op: 26 April 2012, 20:03:07 »

dat is mooi zo die kapel.
geeft een vakantie gevoel Grin
gr.theo
Gelogd

nier/dialyse en copd patient.
sta op wachtlijst voor niertransplantatie
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #20 Gepost op: 7 Mei 2012, 09:49:23 »

We zijn intussen weer wat verder in de tijd, en het is mooi weer geweest op zolder, dus de struiken en ander groen rond het kapelletje groeide weelderig:


Foto 23: Begroeiing rond kapel

In de vroege ochtend komt de zon over de bergkam terwijl de Bern reeds aan het oefenen is op zijn favoriete plaats bij het kapelletje:

Foto 24: De zon komt op.

Nog een extra sfeer foto vanaf een andere hoek:

Foto 25: Kapelletje tussen de 2 sparren door.

Zoals te zien is is de baan nog lang niet af, er staan op de achtergrond ook nog wat dozen die nog niet af zijn. Iets waar ik nog aan moet wennen om rekening mee te gaan houden voor de te nemen foto's.

Nu er meer beschutting is in het struikgewas rond het kapelletje, komen er ook dieren in die omgeving die bij een nieuwsgierige toerist snel de beschutting van het hogere gras opzoekt:

Foto 26: Slang zoekt beschutting in het hogere gras.

Intussen ben ik ook verder naar links onder de stad bezig geweest met de contouren van het landschap, hierover later meer.

Groet,
Roelco
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #21 Gepost op: 7 September 2012, 10:54:38 »

Later meer is wel vrij veel later geworden Smiley.
Maar ja, de zomer is geweest, vakantie, en ook zo nu en dan mooi weer, en dan is het geen weer om binnen te gaan zitten.

betekend natuurlijk niet dat we niets aan de treinen doen, maar dat wordt dan gedaan op de buitenbaan van LGB.

Intussen van de week voorzichtig de eerste stapjes gezet om binnen alles weer goed op te ruimen/schoon te maken. De meeste spinnenwebs zijn weer weg. Dan is er nieuw booster materiaal onderweg, en moeten we eerst eens een goede verdeling maken van de baan en de schakeleenheden.

Maar er komt nog weer een goed weekend aan wat weer betreft, dus de komende dagen houden we het rijden nog even buiten Smiley
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #22 Gepost op: 25 September 2012, 20:25:24 »

Ben benieuwd naar wat komen gaat.  Smiley

Romar
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #23 Gepost op: 8 Oktober 2012, 11:26:11 »

Van het weekend een nieuwe booster in gebruik genomen. Wat extra vermogen voor de baan was wel nodig. Nu nog een extra booster speciaal voor de wissel decoders, die ligt al klaar, moet alleen nog even aangesloten worden en wat draden omgelegd.

Zijn wel acties die niet direct te zien is, anders dan in het treinen verloop. Door de extra booster de beperking in koploper op het max aantal treinen maar eens omhoog geschroefd naar 8. En gelijk kwam er meer beweging op de baan. 6 Of zelfs 7 treinen tegelijk. Maar goed dat je dat niet zelf meer in de gaten moet houden.

Daarnaast wat lichte voorbereidingen getroffen voor het uiteindelijke hoofdstation. Een kopstation met rond de draaischijf de lok verzorging.

Daarnaast is ook de kinderbaan aangepast. Nu er regelmatig 2 mee willen naar boven en met "hun" treinen willen rijden mocht het station wel iets groter. Nu een doorgaand station met 3 sporen en enkele opstel sporen. Nog wel wat onenigheid welke trein nu als eerste z'n rondjes mag rijden, maar met elk hun eigen muis is daar in elk geval geen probleem meer mee.

Binnen kort nog maar eens kijken of we nog wat foto updates kunnen maken.

Roelco

Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #24 Gepost op: 8 Oktober 2012, 12:09:52 »

Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Groet,
Ruud
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #25 Gepost op: 9 Oktober 2012, 01:24:10 »

Hoor ik daar een filmpje aankomen?  Grin
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #26 Gepost op: 24 Oktober 2012, 14:08:56 »

Ben niet zo van de filmpjes.

Daarnaast vooral bezig geweest met wat problemen op te lossen op de baan. mijn MM's deden beetje gek. En de centrale geeft de informatie niet meer continue door aan de baan waardoor ik loks opnieuw opdrachten moet gaan geven als ze eens een vuil stukje baan zijn tegen gekomen.

Ook lijkt de stijging het station in wat te stijl te zijn. Volgens de berekeningen zou het onder de 3% moeten blijven ( in de buurt van 2.5 of net iets er boven ) maar de combinatie met bochten op dat deel geeft toch dat mijn langere treinen moeite hebben het station binnen te rijden. Moet ik toch nog naar een iets andere oplossing gaan zoeken, want ze moeten wel normaal binnen kunnen komen. En wil ook wel graag met die lengte kunnen blijven rijden.

En we hebben een weg geschilderd. Nu de kleine naast een mooi ketelwagentje ook wat auto's heeft kunnen scoren op eurospoor moest er natuurlijk ook een echte weg komen op de baan waar die auto's dan kunnen rijden.

Zal vanavond eens proberen die foto's daadwerkelijk te maken, maar of er ook een filmpje gaat komen?

Roelco
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #27 Gepost op: 25 Oktober 2012, 10:39:29 »

Hierbij dan een kleine foto update. Als eerste een stukje van de kinderbaan. Hier komt een klein deel van een dorpje, 2 huisjes, wat begroeiing. De achterkanten moeten nog in de blauwe verf gezet worden, met wat wolken.

En de weg moet nog strepen krijgen, maar de eerste auto's hebben de parkeerplaats in elk geval al gevonden.


Foto 27: hoekje op de kinderbaan.

In een andere hoek het eerste deel van de wissel straat het station binnen. Eerst alles eens een beetje uitleggen kijken of de werkelijkheid wel een beetje overeenkomt met de ideeën op papier/computer.


Foto 28: Eerste uitleg voor het idee en de mogelijkheden.

Als dit dan toch wel redelijk lijkt te kunnen kunnen we de eerste wissels echt neerleggen, en dan ook gelijk de aandrijving doen. Hiervoor worden in deze hoek servo's gebruikt. Deels boven op de plaat. Dit deel van de baan wordt soort modulair gebouwd. Dat wil zeggen dat het kleinere planken zijn die weg te halen zijn .Om niet helemaal in de knoop te komen met hoogte verschillen kan dit niet te hoog, en is er in het eerste deel van het spoor geen mogelijkheid de servo's er onder de plaat te maken. Tenminste, kan wel als het echt zou moeten, maar geeft veel meer werk. Nu komt het er boven op, komt er vervolgens een gebouw als klein schuurtje of stukje begroeiing overheen zodat je er niets van ziet, maar wel bij kunt.

De plaat kan ik nu naar voren halen om er aan te werken, en vervolgens achter in de hoek schuiven zodat er kan rijden. Even de railschoentjes verschuiven zodat de rails weer mooi aansluit.

Als ik de platen weghaal dan kan de grote plaat er onder omhoog geklapt worden zodat ik bij de sporen er onder bij kan. Dit voor groot onderhoud, als daar is een lok ontspoort kan ik er zo net genoeg bij om het weer goed te krijgen Smiley

En dan kan ik nu proefrijden met deze hoek, kijken of de verschillende treinen daar netjes door komen. Als er eens een lokje blijft staan kan ik er net bij om deze een duwtje te geven.

Achter de draaischijf moet de lokloods komen, aan de voorkomt de lokverzorging.


Foto 29: Eerste deel is wat rails betreft klaar voor gebruik.

Verschillende aansluitpunten gemaakt op de baan, en alle wissels voorzien van puntstuk polarisatie zodat ook het sikje probleemloos over de wissels gereden kan worden.

Roelco
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #28 Gepost op: 25 Oktober 2012, 10:45:56 »

Je bent iets moois aan het bouwen!

Groet,
Ruud
Gelogd
rjr
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


« Antwoord #29 Gepost op: 25 Oktober 2012, 14:08:46 »

Bedankt,

We doen ons best, snel gaat het allemaal niet, maar dat hoeft ook niet. Ik roep al jaren dat het een 10jaren plan is, dus we gaan rustig verder Smiley.

Roelco
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: van Schwarzburg naar Baden-Baden
« vorige volgende »
Ga naar: