Intussen weer wat verder gegaan met de aansluitingen het station binnen. Het eerste deel van de wissel straat is nu volledig aangesloten onder de tafel. Vervolgens voor het vervolg deel de wissels/rails definitief neer gelegd zodat ook daar de aansluiting plaats kan vinden.
Ten opzichte van het plan zoals in koploper weergegeven is er een kleine aanpassing.
Rechts onderin zijn 2 kleine kop sporen voor goederen overslag, die eerst via een wissel bij elkaar komen, en dan op de wissel straat aansluiten.
Dat is nu veranderd, ze komen niet meer eerst samen, maar sluiten beide gelijk op de wissel straat aan. Hierdoor kan ik deze sporen bereiken terwijl er ook nog een trein wegrijd / binnen komt op de sporen 1 of 2 van het station:
Foto 61: Overslag goederen en olie.Hierbij de twee sporen in die hoek op de foto. Met al vast een loods er bij. De monitor daar moet nog omhoog aan de muur, zodat ik daaronder ruimte krijg het spoor wat beter neer te leggen. Dit spoor wil ik gaan gebruiken voor olie overslag, dus waar de monitor nu staat moeten olie tanken komen.
Hierbij een foto in de lengte richting van het station:
Foto 62: Stations overzicht Baden-Baden.Rechts naast het station eerst 2 sporen voor personen, met overloop wissels (de aandrijving hiervan moet er nog af )
Het volgende spoor kan ook nog voor personen gebruikt worden, maar zal ook voor goederen gebruikt gaan worden.
Daarna 2 voor goederen, waarvan er 1 al wel een aansluiting heeft richting rangeersporen/draaischijf.
Deze 3 sporen hebben verder geen overloop wissels om max lengte aan treinen binnen te krijgen.
Wel krijgen ze buiten de baan een optionele overloop maar alle drie. Op het koploper overzicht is dat het driewegwissel met stukjes spoor die los liggen van het station.
Links liggen 2 sporen voor goederen overslag. 1 loopt parallel aan de andere sporen. Ben er nog niet uit of ik het zo moet laten, of deze juist parallel aan het andere spoor moet laten lopen?
Zo heb je wel een mooi stukje er tussen waar in een goederen perron kan maken, en nog wat ruimte voor wegvervoer aansluitingen.
Foto 63: Goederen overslag Baden-BadenHier een ander zicht op dat deel van de baan.
De wissels links lopen naar de draaischijf, en de rangeerhoek aan die kant:
Foto 64: Aansluiting richting draaischijf/rangeer sporen.2 sporen lopen direct naar de draaischijf, hier komt de lok verzorging langs. Kolen laden, water innemen. ontslakken.
Vanaf de draaischijf komen hier links nog 2 sporen bij, richting het gereedschap zeg maar.
De twee andere sporen zijn voor overslag. Zit hier te denken aan kolen laden/lossen.
Lossen natuurlijk voor eigen gebruik op station, maar ook laden voor vervoer vanaf hier naar de kleine plaatsen in de omgeving.
Het tweede spoor zie ik voor houtoverslag.
Dit wordt hier tijdelijk neergelegd om vervolgens door andere wagens opgehaald te worden voor verder vervoer. Maar zou ook iets van stortgoed kunnen gaan worden. Tijdelijke opslag voor zand/grind of dat soort zaken. In elk geval goederen die uiteindelijk weer met de trein verder moeten, en niet op vrachtwagens geladen. Aangezien ik in deze hoek geen mogelijkheid heb om met de weg weg te kunnen.
Daarnaast had ik hiervoor al aangegeven dat ik een achtergrond gekocht had. Deze ook even op z'n plaats gebracht:
Foto 65: Achtergrond.Vervolgens ook even een lok er voor op de foto:
Foto 66: De NS 7501 komt langs.De lok ziet er nog wel heel mooi uit, maar ja het is dan ook een nieuwe aanwinst, dus netjes gepoetst afgeleverd. Om toch het rood wat minder rood te laten zijn, nog een sfeer foto om het af te leren:
Foto 67: De NS 7501 komt langs.Tot zover weer.
Groet,
Roelco