Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weert (anders)  (gelezen 8953 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 938



« Antwoord #15 Gepost op: 16 December 2017, 14:51:13 »

Heel veel beterschap Frank en ik hoop dat je snel weer verder kan met bouwen.

Jeffrey
Gelogd
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 118


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #16 Gepost op: 16 December 2017, 15:43:55 »

Beterschap Frank.

Hopelijk kun je snel weer door met je hobby. Wink

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 722


« Antwoord #17 Gepost op: 16 December 2017, 16:11:42 »

Dank voor alle beterschap wensen! Dinsdag hoop ik te horen wanneer ze in mijn rug gaan peuteren.

@Jakop: klopt, in Weert reden inderdaad geen 'Klompentreinen'. Maar dat heeft alles te maken met de benadering door mij van dat station: geen bovenleiding en geen dubbelspoor (met aftakkende diesellijn), maar vier enkelsporige diesellijnen die daar samenkomen, zoals vroeger in Hoorn. Noem het de dichterlijke vrijheid die ik neem. Ik heb overigens eerst Hoorn overwogen, het baanplan had ik al klaar. Ik vond het echter te stijf ogen (er lagen daar veel rechte, parallelle sporen) en ik ontdekte dat ik op dezelfde ruimte ook Weert min of meer kan nabouwen. Aan het begin heb ik uitgelegd waarom ik een zwak voor dat station heb. Bij mij komen dus DE-1, DE-2, Plan U en de 'Klompentrein' in de reizigersdienst. Geen 'Buffel'(te modern) en ik denk ook geen 'Wadloper' (zo die er ooit komt), want daar heb ik niet echt iets mee. Waar ik wel direct voor zal vallen, is een rode DE-5 (en velen met mij denk ik zo). En verder wacht ik liever op een 'kant-en-klare' bruine loc, inclusief (liefst blauwe) zwaailichten.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4107


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 16 December 2017, 16:35:06 »

Ik voor je dat dat peuteren zo snel mogelijk gebeurt en je daarna natuurlijk snel weer herstelt. Sterkte.

Huub
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 722


« Antwoord #19 Gepost op: 16 December 2017, 20:55:54 »

Dank Huub, zal vast wel lukken.
Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 722


« Antwoord #20 Gepost op: 23 April 2018, 09:04:19 »

Daar zijn we weer, eindelijk een update. De (dubbele) hernia is verleden tijd en er is weer voortgang te rapporteren. De schilder is langsgeweest en heeft plafond en deur(kozijn) geschilderd. Het plafond is standaard wit, maar de deur is in de kleurcode van het turkoois van de KLOK 1200 geschilderd. Het merkwaardige is dat die kleur op hout en bij kunstlicht toch anders overkomt. Maar het oogt goed en daar gaat het om en voor mijzelf is het grappig te weten dat het wel de goede kleur is.Voordat de platen op de onderbouw gaan, even wat foto's van het Zweedse geweld.


De linkerzijde met doorgang en opslag materieel.


Overzicht van het andere gedeelte. Links IVAR 30 cm breed en rechts een stuk van 50 cm breed.


Noodzakelijke steunbalkjes omdat de grote platen (breedte 122 cm) steunen op de 30 cm staanders en de binnenzijde van die van 50 cm. De smalle stroken die het geheel op 162 cm brengen zouden dan alleen maar op de voorste bovenzijde van de plankenstaanders steunen en dus gaan kiepen. Nu hebben ze steun over hun volledige breedte van 40 cm.
Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 722


« Antwoord #21 Gepost op: 16 Juni 2018, 15:23:59 »

Eindelijk een vervolg: kwam erachter dat op sommige punten waar de platen samenkomen, maar daar niet op een staander liggen, nog versterkingen moeten worden aangebracht in de vorm van stukjes plaat aan de onderzijde. Achteraf wel logisch, maar domweg niet aan gedacht. Toen ging het echter weer mis met mijn rug die nota bene net was geopereerd. Deze keer nog veel meer pijn en uit met de pret van verder bouwen. Inmiddels op 140618 weer geopereerd aan de wervels 'een etage hoger', maar voorlopig geen vorderingen aan de baan. Wat ik wel nog heb kunnen doen voordat de pijn te erg werd, is een begin maken met het zagen van de gaten die mij toegang moeten geven tot dat deel van de baan dat vanaf de ene zijkant niet bereikbaar is: en dat is een groot deel. In verband daarmee ben ik rails gaan uitleggen, want zagen waar straks rails moet komen liggen, is een beetje ongelukkig om het zachtjes uit te drukken. Het leuke is wel dat je al een beetje smoel krijgt op het geheel. Er zijn een paar kleine afwijkingen t.o.v. het op 151217 geplaatste plan, maar dat komt omdat de door mij gebruikte oude Busch software onnauwkeuriger is dan Anyrail. Vergelijk wat je ziet op onderstaande foto's met de tekening en het originele plan va Weert dat daar weer onder staat. Nog vragen? Stel ze gerust.











Deze laatste foto heb ik extra geplaatst om te laten zien dat die wisselverbeinding bij het perron uit de slanke wissels bestaat, in een poging de uitslag van de treinen richting perron te beperken.

Hier blijft het dus voorlopig bij, eerst mijn herstelprogramma doorlopen....



 
Gelogd

Groet, Frank
Christoph
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 468


« Antwoord #22 Gepost op: 17 Juni 2018, 11:13:27 »

Nou sterkte, al had ik dat bij het raadplaatje ook al aangegeven.
Ook na herstel, niet meer zo snel volledig gaan aanpakken maar even gewoon rustig aan blijven doen hoor.

Jou draadje kon ik nog niet, maar hier wordt leuk verteld wat de ontwikkeling en de reden van de locatie is.

Groeten,

Christoph
Gelogd

hier: *********+**** in 2017, dus 13x een sterretje.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Weert (anders)
« vorige volgende »
Ga naar: