Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weert (anders)  (gelezen 79487 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #15 Gepost op: 16 December 2017, 13:51:13 »

Heel veel beterschap Frank en ik hoop dat je snel weer verder kan met bouwen.

Jeffrey
Gelogd
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 148


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #16 Gepost op: 16 December 2017, 14:43:55 »

Beterschap Frank.

Hopelijk kun je snel weer door met je hobby. Wink

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #17 Gepost op: 16 December 2017, 15:11:42 »

Dank voor alle beterschap wensen! Dinsdag hoop ik te horen wanneer ze in mijn rug gaan peuteren.

@Jakop: klopt, in Weert reden inderdaad geen 'Klompentreinen'. Maar dat heeft alles te maken met de benadering door mij van dat station: geen bovenleiding en geen dubbelspoor (met aftakkende diesellijn), maar vier enkelsporige diesellijnen die daar samenkomen, zoals vroeger in Hoorn. Noem het de dichterlijke vrijheid die ik neem. Ik heb overigens eerst Hoorn overwogen, het baanplan had ik al klaar. Ik vond het echter te stijf ogen (er lagen daar veel rechte, parallelle sporen) en ik ontdekte dat ik op dezelfde ruimte ook Weert min of meer kan nabouwen. Aan het begin heb ik uitgelegd waarom ik een zwak voor dat station heb. Bij mij komen dus DE-1, DE-2, Plan U en de 'Klompentrein' in de reizigersdienst. Geen 'Buffel'(te modern) en ik denk ook geen 'Wadloper' (zo die er ooit komt), want daar heb ik niet echt iets mee. Waar ik wel direct voor zal vallen, is een rode DE-5 (en velen met mij denk ik zo). En verder wacht ik liever op een 'kant-en-klare' bruine loc, inclusief (liefst blauwe) zwaailichten.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 16 December 2017, 15:35:06 »

Ik voor je dat dat peuteren zo snel mogelijk gebeurt en je daarna natuurlijk snel weer herstelt. Sterkte.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #19 Gepost op: 16 December 2017, 19:55:54 »

Dank Huub, zal vast wel lukken.
Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #20 Gepost op: 23 April 2018, 08:04:19 »

Daar zijn we weer, eindelijk een update. De (dubbele) hernia is verleden tijd en er is weer voortgang te rapporteren. De schilder is langsgeweest en heeft plafond en deur(kozijn) geschilderd. Het plafond is standaard wit, maar de deur is in de kleurcode van het turkoois van de KLOK 1200 geschilderd. Het merkwaardige is dat die kleur op hout en bij kunstlicht toch anders overkomt. Maar het oogt goed en daar gaat het om en voor mijzelf is het grappig te weten dat het wel de goede kleur is.Voordat de platen op de onderbouw gaan, even wat foto's van het Zweedse geweld.


De linkerzijde met doorgang en opslag materieel.


Overzicht van het andere gedeelte. Links IVAR 30 cm breed en rechts een stuk van 50 cm breed.


Noodzakelijke steunbalkjes omdat de grote platen (breedte 122 cm) steunen op de 30 cm staanders en de binnenzijde van die van 50 cm. De smalle stroken die het geheel op 162 cm brengen zouden dan alleen maar op de voorste bovenzijde van de plankenstaanders steunen en dus gaan kiepen. Nu hebben ze steun over hun volledige breedte van 40 cm.
Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #21 Gepost op: 16 Juni 2018, 14:23:59 »

Eindelijk een vervolg: kwam erachter dat op sommige punten waar de platen samenkomen, maar daar niet op een staander liggen, nog versterkingen moeten worden aangebracht in de vorm van stukjes plaat aan de onderzijde. Achteraf wel logisch, maar domweg niet aan gedacht. Toen ging het echter weer mis met mijn rug die nota bene net was geopereerd. Deze keer nog veel meer pijn en uit met de pret van verder bouwen. Inmiddels op 140618 weer geopereerd aan de wervels 'een etage hoger', maar voorlopig geen vorderingen aan de baan. Wat ik wel nog heb kunnen doen voordat de pijn te erg werd, is een begin maken met het zagen van de gaten die mij toegang moeten geven tot dat deel van de baan dat vanaf de ene zijkant niet bereikbaar is: en dat is een groot deel. In verband daarmee ben ik rails gaan uitleggen, want zagen waar straks rails moet komen liggen, is een beetje ongelukkig om het zachtjes uit te drukken. Het leuke is wel dat je al een beetje smoel krijgt op het geheel. Er zijn een paar kleine afwijkingen t.o.v. het op 151217 geplaatste plan, maar dat komt omdat de door mij gebruikte oude Busch software onnauwkeuriger is dan Anyrail. Vergelijk wat je ziet op onderstaande foto's met de tekening en het originele plan va Weert dat daar weer onder staat. Nog vragen? Stel ze gerust.











Deze laatste foto heb ik extra geplaatst om te laten zien dat die wisselverbeinding bij het perron uit de slanke wissels bestaat, in een poging de uitslag van de treinen richting perron te beperken.

Hier blijft het dus voorlopig bij, eerst mijn herstelprogramma doorlopen....



 
Gelogd

Groet, Frank
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #22 Gepost op: 17 Juni 2018, 10:13:27 »

Nou sterkte, al had ik dat bij het raadplaatje ook al aangegeven.
Ook na herstel, niet meer zo snel volledig gaan aanpakken maar even gewoon rustig aan blijven doen hoor.

Jou draadje kon ik nog niet, maar hier wordt leuk verteld wat de ontwikkeling en de reden van de locatie is.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #23 Gepost op: 24 Januari 2019, 22:08:49 »

Eindelijk een update. In de afgelopen weken is de verzameling verder geïnventariseerd en netjes opgeborgen. Ik begon dingen dubbel te kopen die ik al had, maar waarvan ik dat was vergeten...
De tafel is klaar, werkopeningen aangebracht en alles schoongezogen met de niet te missen stofzuiger en in afwachting van de bekende blauwe platen (die er inmiddels bijna niet meer zijn, op de laatste foto linksonder in beeld).





Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17388


315*


« Antwoord #24 Gepost op: 24 Januari 2019, 22:15:48 »

Eindelijk een update. In de afgelopen weken is de verzameling verder geïnventariseerd en netjes opgeborgen. Ik begon dingen dubbel te kopen die ik al had, maar waarvan ik dat was vergeten...
De tafel is klaar, werkopeningen aangebracht en alles schoongezogen met de niet te missen stofzuiger en in afwachting van de bekende blauwe platen (die er inmiddels bijna niet meer zijn, op de laatste foto linksonder in beeld).

Want jij hebt de hele voorraad in het land opgekocht?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 25 Januari 2019, 09:17:17 »

Mooi dat je weer bezig bent.  Duim omhoog
Ik begon dingen dubbel te kopen die ik al had, maar waarvan ik dat was vergeten...
Zorgwekkend... Maar wel herkenbaar.  Cheesy Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #26 Gepost op: 25 Januari 2019, 11:04:48 »

@Gert: nee, uit het assortiment. Vervangen door iets waarvan ik vind dat het voor het doel waarvoor wij modelspoorders ze gebruiken onbruikbaar is. Wel dus de gehele resterende voorraad in Ridderkerk opgekocht, dichterbij was kansloos Grin
Gelogd

Groet, Frank
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1593


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #27 Gepost op: 31 Januari 2019, 20:41:15 »

Ikea heeft prima vervangend materiaal.  Duim omhoog
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2071


« Antwoord #28 Gepost op: 14 April 2019, 12:55:55 »

Tijd voor een update. Inmiddels liggen zo goed als alle sporen. Het laatste stuk van spoor 31 ligt nog niet vast omdat ik een stukje locloods van Markenburg wil plaatsen. Die vertoont immers veel overeenkomsten met die van Weert. Kan alleen niet meer kwijt dan de basiseenheid met één spoor. Dat klopt dan op zich wel weer met de toestand zoals ik die naboots, maar er liepen oorspronkelijk vijf sporen de loods in (zie de site Klassieke beveiliging.com). Verder ligt spoor 10a nog los, omdat ik eerst de weegbrug (AlsaCast) nog moet bouwen. Tot slot loopt bij mij spoor 24 verder door en ik ben er nog niet uit wat voor spooraansluiting dat gaat worden. Dus het uiterste eind ligt ook daar nog los. Oorspronkelijk liep dat spoor in het echt ook door en wel naar een loskade met twee sporen langs de Zuid-Willemsvaart.
De verdeling elektrische en handwissels is exact hetzelfde als in het echt. Omdat alles goed bereikbaar is en ik een draadloze regelaar wil aanschaffen, kan ik makkelijk rangeren. Alle reizigerstreinen komen op sporen die uitsluitend elektrische wissels hebben. Inmiddels heb ik een aardig beeld van waar de telefoonkasten stonden (die zijn nu vervangen door GSM-R) en de palen voor de bediening van de vrijgave rangeren en de bediening van de wissels 123 en 151 in de sporen 7 en 8.
Wat plaatjes:


De kop zijde 'Roermond' met in de verte de PIKO 2200 die al brullend al rondjes heeft gereden.


Wat altijd nog 'Kolenpark' heette ook al was dat allang verdwenen. De Cargill graanwagen staat op spoor 30.


De uitwaaiering van de sporen naar het goederenemplacement. Alle sporen zijn in het echt inmiddels kopsporen, behalve de sporen 7 en 8 die zeer recent zelfs zijn vernieuwd.


De kop van het emplacement aan de kant van 'Eindhoven'. De witte vlek in spoor 10a is de inmiddels in het echt verdwenen weegbrug. Die moet ik dus nog schilderen en in elkaar zetten.


Het schaduwstation, waarvan het langste spoor een kleine vier meter lang is. Er komt een schot voor te staan en erachter een camera om de boel in de gaten te houden. Ik ga weliswaar digitaal rijden, maar zonder verdere sturing van de treinenloop.

« Laatste verandering: 14 April 2019, 13:03:52 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 14 April 2019, 14:20:24 »

Leuk bezig.
Ik zie dat je ook het trammuseum van Kühne gaat nabouwen.  Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Weert (anders)
« vorige volgende »
Ga naar: