Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138496 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #120 Gepost op: 14 Juni 2019, 15:00:48 »

Ik heb de afgelopen dagen wat aan 3 gebouwen gewerkt die vlak bij de ingang van het de kerk komen te staan. Ik heb de hoek waar de huizen uit de vorige post staan landschappelijk ook uitgebouwd en deels aangekleed. Daar moet nog wel het nodige aan gebeuren en het bied gelijk nog ruimte voor een stukje schuur grenzend aan de terrassen rug aan rug met de wat lager staande huizen.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #121 Gepost op: 15 Juni 2019, 20:54:49 »

Ik zit de 24uur van Le Mans te kijken en onder tussen hobbyen dus wat gebouwen geschilderd, verouderd en op hun plek gelijmd.
















Nu eens zien wat ik de komende 20 uur ga maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #122 Gepost op: 18 Juli 2019, 22:40:59 »

De afgelopen dagen heb ik wat kleine dingen gedaan aan dit diorama. Ik heb de 4 waterputten afgemaakt en een plek gegeven. Daarnaast ben ik 3 schorpioenen aan het schilderen die ik in het diorama verwerk en ik heb ook 3 sneeuwuilen klaar liggen. Omdat die op kwetsbare plekken komen wacht ik daar nog even mee. Vanavond ben ik met een serie karren voor het diorama begonnen, ik heb er nu 15 in 6 of 7 uitvoeringen in aanbouw.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #123 Gepost op: 23 Juli 2019, 11:10:20 »

Ik ben de afgelopen 2 dagen druk met de karren bezig geweest. Vooral het ervoor spannen van de paarden en koeien was deels weer zeer lastig en een aanslag op m'n geduld. Ik ben een aardig eind gekomen gister maar heb het niet af gekregen. Nu moet ze daarna nog een wash geven en beladen.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #124 Gepost op: 28 Juli 2019, 17:31:27 »

Ik ben de afgelopen dagen als ik thuis was aardig aan dit diorama doorgewerkt. De paarden en ossenkarren zijn af en ik heb op het diorama een stuk kloostertuin aangelegd. Verder heb ik wat bomen geplant en hier en daar andere dingen bijgewerkt en nog de nodige struiken geplaatst.
























Ik wil/moet nu eigenlijk te veel tegelijk doen, daardoor mis ik vandaag de focus om ergens echt meters mee te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #125 Gepost op: 3 Augustus 2019, 21:32:31 »

Ik ben gister 2 rotsen gaan maken om de grote draken op te zetten en ben die daarna ook gelijk gaan schilderen maar meer als 1 basis laag heb ik nog niet gedaan.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #126 Gepost op: 6 Augustus 2019, 11:57:43 »

Ik heb gister de rotsen onder de draken afgemaakt en ik heb ze net op hun plek gelijmd.








Nu kan ik weer huisjes gaan bouwen, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #127 Gepost op: 10 Augustus 2019, 22:21:58 »

Ik ben inmiddels bezig met het bouwen van een aantal nieuwe gebouwen voor het diorama












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #128 Gepost op: 16 Augustus 2019, 22:23:41 »

Ik loop wat achter met posten zie ik, de afgelopen week ben ik lekker aan het prutsen geweest. De huizen rond de draken rotsen zijn af en ik ben met 5 nieuwe huizen bezig die ook bijna af zijn.






























Ik ben ondertussen ook aan het bedenken hoe ik de ruimte voor de bruggen ga invullen. Ik moet als de huizen die nu in aanbouw zijn nog 2 gebouwen maken dus het schiet wel op.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #129 Gepost op: 21 Augustus 2019, 18:27:35 »

Ik ben vannacht voor ik naar bed ging en vanmiddag bezig geweest met het modelleren en deels op kleur brengen van het landschap rond de rivier. Het is zand met verschillende kleuren verdunde verf .












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #130 Gepost op: 5 September 2019, 13:23:49 »

Ik ben met de laatste hoekjes gebouwen bezig en daarom heen zoveel mogelijk alles landschappelijk aan het aankleden.















De rechter hoek moet nu nog een aantal gebouwen hebben.





Ik heb nog een doosje roeiboten liggen en diverse soorten kralen om van alles mee aan te kleden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #131 Gepost op: 9 September 2019, 19:42:18 »

Vrijdag op Zaterdag nacht ben ik nog met enkele huisjes en kruiken voor het diorama bezig geweest.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #132 Gepost op: 16 September 2019, 21:46:23 »

Ik heb de afgelopen week een paar huisjes op hun plek gezet en ik ben vrijdag aan het laatste gebouw begonnen. Het laatste gebouw moet zoveel mogelijk lijken op de Belvedérè in Nijmegen. Het model zal niet helemaal kloppen want de ramen correct namaken gaat niet lukken maar de sfeer vangen zeker wel. Daarnaast pas ik de steen kleur aan op de steen soort die je op dit diorama het meeste vind. Op diverse tekeningen van vroeger heeft de Belvedérè groene luiken ipv de huidige rood/zwarte luiken en die groene passen mooier op het diorama vind ik dus worden ze groen.




























Ik had eigenlijk gepland vandaag het nodige aan de Chempark 2040 baan te doen voor Lochem Digitaal maar ik krijg mezelf niet van het klooster diorama los geweekt, dat heeft me bijna volledig in bezit nu( daardoor blijven ook andere dingen liggen) en ik heb geen ruimte in m'n hoofd om met iets anders bezig te zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #133 Gepost op: 22 September 2019, 20:12:41 »

Vrijdag op zaterdag nacht heb ik het diorama zoveel mogelijk aangekleed en dat is aardig gelukt. Hier en daar moeten nog poppetjes geplaatst worden en ik wil nog een postkoets bouwen. Verder moet de hoek rond de Belvedère later nog worden aangekleed.




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #134 Gepost op: 3 Oktober 2019, 15:16:37 »

Heren, bedankt voor jullie mooie reacties.

Ik ben ondertussen met de laatste dingen bezig. Het model van de Belvedérè staat op z'n plek en het stuk daar omheen is nu grotendeels aangekleed. Bij de rivier schiet het ook op. Verder heb ik hier en daar hoekjes verder afgewerkt met struiken wat me dinsdag even 21 tubetjes secondelijm koste. Verder heb ik alles rond het water zoveel mogelijk aangekleed.




























Ik heb besloten verder niet meer te proberen her en der nog wat geesten op te schilderen. Het diorama is nu mooi in balans en heeft niet veel meer nodig. Wel moeten er nog diverse kleine dingen gebeuren en/of geplaatst worden en ik moet oppassen niks te vergeten.

Ik moet ook nog een postkoets bouwen, ik heb gister avond veel voorbeelden gedownload maar ik moet nu kijken wat ik ga maken en hoe.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: