Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: CNL samenstellingen geneuzel
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
Print
Auteur Topic: CNL samenstellingen geneuzel  (gelezen 77683 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Gepost op: 2 Februari 2014, 18:00:08 »

Afgesplitst van ander topic, voor de duidelijkheid/leesbaarheid.


CNL, altijd gaaf.

Ik loop inmiddels ook al heel lang met het idee rond om daar aan te beginnen.... alleen is de verkrijgbaarheid van de rijtuigen de terug houdende factor.
Ten minste ik had begrepen dat een deel van de rijtuigen schaars zijn/beginnen te worden.


Als ik er aan begin wil ik wel een complete samenstelling, moet ik me dan ook nog in verdiepen hoe of wat er gereden heeft enzo...

Ik ga dit draadje in ieder geval volgen.

Romar
« Laatste verandering: 2 Februari 2014, 21:05:37 door Romar » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 2 Februari 2014, 20:30:26 »

Hoi Romar,

Het hangt er een beetje van af wat je wilt. Van Heris is er vrij veel te krijgen als je op Marktplaats/eBay kijkt.
Bij LS Models is het nieuwe spul wel gewoon te krijgen, maar de wat oudere modellen zijn schaars.

Ook niet onbelangrijk: Wil je net als Jakop een ingekorte versie maken omdat je de trein echt wilt kunnen inzetten,
of ga je voor de volledige samenstelling (die vanwege de lengte op bijna geen enkele modelbaan in te zetten is
en zelfs in vitrines erg veel ruimte opslokt)?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #2 Gepost op: 2 Februari 2014, 20:39:03 »

Zou graag een lekker bonte CNL samen willen stellen, in dien mogelijk met het blauw en huidige rood grijs door elkaar, lijkt me wel gaaf.

Verder zou ik hem graag op volledige lengte willen hebben, als ik dan toch bezig ben...
Gewoon, omdat dat gaaf is. Op de clubbaan is dat wel rond te krijgen, heeft ooit een trein met 15 rijtuigen gereden en me auto trein komt daar ook prima rond (4 meter).

Heb alleen nog geen idee wat er mogelijk is aan samenstellingen en wat ik nodig heb...
En wat er wel niet te krijgen is...


Ik kan eventueel wel even een eigen topic openen waar ik advies e.d. vraag over een samen te stellen CNL, kan Jakop hier in zijn draadje met zijn trein bezig gaan.  Grin



Romar
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 2 Februari 2014, 20:53:51 »

Of we starten een algemeen CNL draadje waar we verschillende samenstellingen door de jaren heen in vastleggen. Mijn CNL is in wezen een vaste samentelling van zomer 2004 tot zomer 2006.
De eerste CNL , december 2002 -  december 2003 is ook redelijk stabiel. Daar tussen in zit een rommelig half jaar. Ik denk dat Gert meer over de CNL's die daarna kwamen weet te vertellen.

Misschien kan een moderator het vanaf je vraag al even afsplitsen? Zijn we meteen onderweg  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #4 Gepost op: 2 Februari 2014, 21:07:38 »

Done.  Grin


Een echte CNL, dat is 20+ rijtuigen dacht ik?

Denk dat als ik iets van rond de 12 a 15 rijtuigen samenstel ik het ook wel mooi vindt.
1600 er voor en gaan, denk ik, of rijd ie alleen met 189?


Romar
« Laatste verandering: 2 Februari 2014, 21:13:48 door Romar » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 2 Februari 2014, 21:17:12 »

Mooi zo!  Duim omhoog

Bij deze uit mijn draad de samenstelling van zomer 2004 tot zomer 2006

-
bron

T.z.t. zal ik de samenstellingen die hier voor zaten nog op een rijtje zetten.
Ik denk dat jij toch voor een latere gaat Romar. Later werden ze gedeeltelijk samengevoegd met EN treinen waardoor ze bonter en langer werden. Daar heb ik me niet echt in verdiept omdat ik een (bijna) geheel blauwe wilde.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #6 Gepost op: 2 Februari 2014, 22:00:15 »

Ja, ik zit meer richting 2010 tot nu te denken zeg maar, voornamelijk bestaande uit de rood grijze rijtuigen met diverse bonte rijtuigen er tussen.


Romar
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 2 Februari 2014, 22:11:17 »

Circa 14 rijtuigen in Nederland. Maar dat is nog steeds zo'n beetje het dubbele van wat de gemiddelde modelspoorder kwijt kan langs zijn perron of in zijn schaduwstation. Ik ben bezig met vier verschillende CNL-treinen. Eentje is er sinds kort helemaal compleet.
En nee: die zal ik nooit op volle lengte kunnen inzetten. Ten eerste omdat ik daarvoor de ruimte niet heb en ten tweede omdat ik geen Nederlandse baan bouw.
Ik verzamel deze treinen dus puur voor een leven in een vitrine bij elkaar. En zelfs die vitrine heb ik nog niet eens.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #8 Gepost op: 2 Februari 2014, 22:22:46 »

14, dat is dan mooi, ga ik hem ook gewoon compleet maken.  Duim omhoog


Overigens, hoe zit dat nu met die rijtuigen die op BNLS worden aangeboden die niemand verkocht krijgt?
Die kunnen blijkbaar niet gebruikt worden in een CNL?

Maar moeten wel aangekocht worden omdat ze in sets van 2 zitten waar dat ene andere rijtuig wel van nodig is?


Romar
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 2 Februari 2014, 23:17:04 »

Dat zijn rijtuigen die niet geschikt zijn voor een CNL in Nederland.
Helaas kom je er niet onderuit om ze te kopen omdat LS Models voornamelijk sets verkoopt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #10 Gepost op: 2 Februari 2014, 23:45:38 »

Ik vermoede al zoiets...

Het is of, dom, of slim, van LSM om dat zo te doen....
Zijn de rijtuigen in andere landen wel bruikbaar of hoe zit dat dan weer?


Romar
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #11 Gepost op: 3 Februari 2014, 00:08:06 »

Ik heb me vroeger op BNLS en Somda helemaal de pleurus gepost op CNL gebied( was daar de expert zeg maar).

Goed door ene PvdL zijn een paar jaar spots verdwenen, 2006 en 2007 heb ik gelukkig zelf en vanaf 2010 staat er nog het nodig op somda aan spots. Die dingen spotten doe ik al jaren niet meer omdat ze te kort in Arnhem staan om alle nummer en types te fotograver of op te schrijven.

Met wie welk rijtuig levert heb ik helemaal niks maar zal het draadje in de gaten gaan houden om evt. concrete vragen van antwoorden te kunnen voorzien. De meeste Duitse rijtuig types kan ik als je me s'nachts wakker maakt zo opdreunen namelijk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #12 Gepost op: 3 Februari 2014, 00:42:46 »

Zou je misschien enkele samenstellingen hier kunnen delen?
Voor mij heeft om en nabij 2010 zeker de interesse. Duim omhoog

Zoek ik zelf/met hulp van hier wel uit welke fabrikanten ik rijk ga maken.  Grin


Alvast bedankt!


Mvg,

Romar
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #13 Gepost op: 4 Februari 2014, 01:28:15 »

Ik heb mijn lijst even geüpload CNL samenstellings lijst, voor de rest moet je op somda zijn zie 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014, alles voor 2009 staat niet meer op somda zoals eerder vermeld dus je houd een gat over.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 4 Februari 2014, 08:39:43 »

Een echte CNL, dat is 20+ rijtuigen dacht ik?

20+ rijtuigen is in vrijwel geen enkel land toegestaan, meestal is 14, 15 of 16 het maximum. Alleen in Frankrijk geldt voor zover ik weet een maximum van 25, maar dat is ook eerder theoretisch dan praktisch - en op heel veel lijnen zijn 25 rijtuigen ook daar niet toegestaan i.v.m. hellingen en dergelijke. De langste reguliere trein die ik ken in Frankrijk had 18 à 19 bakken.

1600 er voor en gaan, denk ik, of rijd ie alleen met 189?

Een 1600 kan ook prima, zie >hier< en wat recenter (met 1700) >hier< en >hier<.

CNL's in Zwitserland heb ik overigens ook genoeg op mijn Flickr-account staan Cool Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: CNL samenstellingen geneuzel
« vorige volgende »
Ga naar: