Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Containerdraagwagens....welke?
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Containerdraagwagens....welke?  (gelezen 42939 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Gepost op: 24 Augustus 2014, 18:41:53 »

Nou, de titel lijkt me wel duidelijk  Grin. Ik weet niet welke in hebben moet...

Ik heb gisteravond me eens verdiept in wat er in model te krijgen is en ben eigenlijk geschrokken hoeveel dat wel niet is.

Het is de bedoeling dat ik er 2 samenstel; 1 achter een blauw-grijze ERS Class 66 en 1 achter een ACTS 1200. Het is niet de bedoeling dat ik een exacte kopie ga maken van een gespotte trein, maar wel wagens kies die er achter gehangen hebben in die periode. Ook de lengte wordt geen realistische, ik kan slechts treinen van 2 m' kwijt in het schaduwstation, dus het aantal wagens zal op zich meevallen.

Roept u maar!  Duim omhoog

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #1 Gepost op: 24 Augustus 2014, 18:45:41 »

Mehano Sggmrss'90 die zijn er, dacht ik, in 4 ACTS uitvoeringen geweest en ook enkele ERS uitvoeringen.


Verder dan dit kom ik ook niet zo uit me hoofd.
Waarschijnlijk dat AAE Sgns'en ook in de treinen kunnen.

Rivarossi heeft ook nog een containerwagen in het assortiment van ACTS, hier staan twee 20ft containers op.

Waarschijnlijk kan Arjen hier wel meer over toelichten.


Romar
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Augustus 2014, 18:48:32 »

Die had ik wel gevonden inderdaad, maar wist niet of die er achter hadden gehangen.
Die Sggmrss'90 van Mehano zag ik ook van AAE. Werden die ook gehuurd door beide partijen?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #3 Gepost op: 24 Augustus 2014, 18:57:07 »

Licht een beetje aan wat voor soort shuttle je wil uitvoeren, achter een ACTS 1200 kan je 3 verschillende containershuttles hangen die ze gereden hebben, Leeuwarden, Veendam, Coevorden.

De Coevorden bestond uit lauter geledewagens type Sggrms 90ft. En dan beladen met veelal P&O 45ft containers Hiervoor kan wagens van Mehano gebruiken alleen de lading wordt wat lastig passend maken.

Leeuwarden/veendam bestond vaak uit Touax en eigen (Railmotion) 4-assige Sgns en 2-assige touax Lgns helaas zijn alleen de 4 assige touax ooit in model verschenen. Doorgaands waren deze treinen beladen met alle soorten 20 en 40ft containers en enkele 20ft Tankcontainers als de uit Veendam kwam.

Voor treinen van ERS zijn net 3 mooie 90ft gelede Sggrms uitgekomen van ACME En voor zover ik weet rijdt ERS met alleen maar van dit soort wagens dus feitelijk kan je iedere 90ft gelede wagen hiervoor gebruiken.

Tzt Zal ik nog een draadje starten over oa de ACTS leeuwarden-shuttle.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Augustus 2014, 19:07:54 »

Dat draadje zie ik met belangstelling tegemoet.  Duim omhoog

ERS zal dus wel loslopen. ACTS wordt meer puzzelen.
Ik ga de door jou genoemde types eens bekijken.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #5 Gepost op: 24 Augustus 2014, 19:58:29 »

Kijk eens bij mijn draadje van de ers melzo shuttle, denk dat je daar wel wat aan hebt  Duim omhoog
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Mvg Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #6 Gepost op: 24 Augustus 2014, 23:58:51 »

http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/acts-containershuttles/

Kijkt u eens  Grin
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Augustus 2014, 06:31:10 »

Mijn dank is groot  Duim omhoog

Ik begrijp nu dat die Sggrms en Sgns niet in 1 trein voor kwamen als ik deze samenstellingen bekijk.
Ik had toch gisteren 1 van die filmpjes bekeken en dat wel gezien....
Vanavond nog eens herbekijken wat dat dan was...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #8 Gepost op: 25 Augustus 2014, 16:41:02 »

In 2009 een BR189 gezien met verschillende wagen types. Ze werden volgens mij dan ook wel degelijk beide gebruikt.

Mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #9 Gepost op: 25 Augustus 2014, 17:01:09 »

Voor zover ik weet en wat ik gereden heb waren gelede wagens in de leeuwarder en veendammer shuttle zeer zeldzaam omdat die treinen met vrijwel enkel maar 20 en 40ft containers beladen werden, als je dan een 90ft gelede wagen er in zet ben je 10ft aan nutteloze ruimte kwijt en deze treinen waren zo samengesteld dat ze zo optiemaal mogelijk beladen konden worden.

Het kon incidenteel wel eens voorkomen dat er een gelede wagen in zat. maar dat was dan hooguit voor een enkele slag.
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #10 Gepost op: 25 Augustus 2014, 17:24:59 »

In 2009 een BR189 gezien met verschillende wagen types. Ze werden volgens mij dan ook wel degelijk beide gebruikt.

Van welke vervoerder, ERS?
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #11 Gepost op: 25 Augustus 2014, 17:33:52 »

Klik is de Veendammer net nieuw in de HUSA kleur (nummerbordje is nog geel dat heeft ie in het begin maar een korte tijd gehad) dus eigenlijk nog ACTS uitvoering. Inderdaad allemaal 4-assers.

Mvg, Johan
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #12 Gepost op: 26 Augustus 2014, 16:55:52 »

Citaat
Van welke vervoerder, ERS?

Ja, ERS.

Mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #13 Gepost op: 26 Augustus 2014, 18:25:39 »

Even in mijn archief gedoken. En wat foto's van mijn treinreis uit 2009 opgedoken.

ERS BR189, Oldenzaal - Kijfhoek. Onderaan een foto waarin de wagens worden vermeld. Ik denk dat de kenners aan de lengte over de buffers wel moeten kunnen vaststellen om welke wagens het gaat.
(Arjen???)











mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #14 Gepost op: 26 Augustus 2014, 18:37:39 »

Bovenstaande wagenlijst is een Melnik-shuttle wagens met lengtes van 26 meter en langer zijn de Sggrms gelede containerdraagwagens, in model gebruik makende van de Mehano of ACME wagens. mits dit maar 90ft wagens zijn (80ft is bij mijn weten nog niet uitgebracht), en de wagens met lengte van 19 meter zijn Sgns'n of iets soortgelijks iig 4 assige wagens. ik kan alleen zo niet zien welke variant er is gebruikt de door piko gemaakte Sgnss met open zijkanten of de gesloten versie gemaakt door B-models/Marklin.

Iig kan de Melnik dus bestaan uit Mehano/ACME Sggrms'n en B-models/Piko Sgns(s)'n
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Containerdraagwagens....welke?
« vorige volgende »
Ga naar: