Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eigen goederenwagen(om)bouwsels  (gelezen 63541 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #60 Gepost op: 20 November 2020, 21:08:01 »

Ik moet Jakob gelijk geven. De knikkerbussen van Motip zijn bijna niet te overtreffen.
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1830


Enge buur bij de buren


« Antwoord #61 Gepost op: 20 November 2020, 23:18:43 »

Ik wordt ook altijd erg blij van die bussen  Duim omhoog
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 21 November 2020, 19:33:24 »

Gezocht naar Motip. Verkrijgbaar bij de Praxis. Maar ik ga op zaterdag niet naar de Praxis, dus of wachten of nog een keer proberen met wat ik in huis heb.
Ook de hedendaagse poging met de Vallejo-knikkerbus was een drama, dus die gaan maar richting ronde archief.

Wel nog een nieuwe poging gewaagd met de Tamiya-knikkerbus en die was hoopvol.
Zo hoopvol zelfs dat ik het wel aandurfde voor het echie te gaan.

Het resultaat, met een inmiddels hoogbejaarde smartphone gefotografeerd, wat aan de kwaliteit inmiddels wel is af te zien.
De eerste met alleen ledlicht, de andere twee met flits.







Ik zie nog verbeterpunten voor de andere zijde (ook bij het aanbrengen van de decals), maar dit resultaat vind ik goed genoeg om niet overnieuw te beginnen. En sowieso een vooruitgang met hoe het was.
Ter herinnering:


De aanhouder wint ook nu gelukkig weer.
En die Motip komt nog wel een keer.

Groet, Huub


Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #63 Gepost op: 21 November 2020, 19:41:43 »

Ik vind het er wel strak uitzien op een afstandje.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #64 Gepost op: 21 November 2020, 19:51:17 »

Netje Huub!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 23 November 2020, 18:56:12 »

De andere kant ging een stuk sneller.  Grin
Hij is nu klaar in zondagse uitdossing (dus netjes gekleed en schoon).

De snelle kant

20201123_D7000_0369 by hb foto, on Flickr

en de kant die van het weekend al is getoond.

20201123_D7000_0368 by hb foto, on Flickr

Ik ben wel tevreden. In elk geval een uniek wagentje op de baan en veel geleerd voor een volgend model.
De volgende stap is de doordeweekse uitvoering, al is het maar om te verdoezelen dat ik een transfer te kort heb afgesneden (zag ik zelf pas op de foto  Cheesy ). Maar daarvoor ga ik eerst oefenen op wat ander spul.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 23 November 2020, 19:18:02 »

En nog een plaatje met een van de ouders.



De wagen is te hoog, maar dat kon ik met goed fatsoen niet corrigeren.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2632

Oude meuk in h0


« Antwoord #67 Gepost op: 23 November 2020, 19:37:01 »

Huub, je hebt een topprestatie geleverd Duim omhoog
Ik begrijp niet waar jij het geduld en de precisie vandaan haalt.  Cheesy
Had ik maar een klein beetje van jouw vakkundigheid.
Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 23 November 2020, 20:47:35 »

Mooi werk Huub!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17501


318*


« Antwoord #69 Gepost op: 23 November 2020, 21:26:13 »

Nice!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #70 Gepost op: 23 November 2020, 21:27:48 »

Dank.

En Arjen, het is bij mij ook pas sinds vrij kort, een paar jaar.
Zoals de wagen drie maanden geleden nog was, komt overeen met wat ik als hoogst haalbare voor mezelf zag.
En dan blijkt als je wat meer de tijd neemt, het resultaat zoveel beter is, dat je vergeet dat je meer de tijd hebt genomen.
Dan wordt het trouwens de uitdaging om het op tijd goed genoeg te vinden. Ik wil ook niet verzanden in het streven naar perfectie als daardoor andere dingen die ik leuk vind, blijven liggen. Bij dit model is dat redelijk gelukt. Ik zie best dingen die beter hadden gekund, maar ik besteed die tijd liever aan andere projectjes. En wat goed genoeg is, kun je alleen zelf bepalen, al moet ik zeggen dat dit forum wel stimuleert om net een stapje verder te proberen dan ik uit mezelf zou doen. Waarschijnlijk omdat ik weet dat ook de kritische reacties hier opbouwend bedoeld zijn. Ik plaats ook op het stummiforum en daar heb ik dat al veel minder.

groet, Huub  

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2046


« Antwoord #71 Gepost op: 24 November 2020, 16:23:25 »

Mooi stukje huisvlijt Huub!!

Onlangs een standaard wagentje van dat type geweatherd.

Gelogd

mvg,
 Sander
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1830


Enge buur bij de buren


« Antwoord #72 Gepost op: 24 November 2020, 22:33:23 »

De andere kant ging een stuk sneller.  Grin
Hij is nu klaar in zondagse uitdossing (dus netjes gekleed en schoon).
groet, Huub
Huub, dat is een fraai wagentje geworden.  Duim omhoog
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #73 Gepost op: 7 December 2020, 19:56:30 »

Hoewel er nog een ander project vol aan de gang is, lopen de voorbereidingen voor de volgende goederenwagenrenovatie op hoge toeren.
Her en der, ook op dit forum zijn vragen uitgezet om de goede beschrifting (fout: is vreselijk germanisme) opschriften te achterhalen, zodat ik die kan laten maken.

Nou ja, hier gaat het dus om:


Ofwel, de Kmmks 01 / Tes852 / Tms852.
Waarom het op het eind van zijn carrière een Tms was en geen Tems zou ik niet weten. Kan zijn dat ze iets met de deuren hebben gedaan, maar kan net zo goed een foutje zijn. Tems852 was logischer geweest, maar de foto's laten "zweifelsfrei" Tms zien.
Het was een prototype waar als 2-asser geen vervolg op is gekomen. Maar tot 1988 in dienst geweest en past dus perfect in Plettenburg.
Overigens hebben de opschriften tot het eind aan toe aangegeven dat het een "Versuchswagen" betrof.

Vandaag eens gekeken wat er aan het wagentje zelf moet gebeuren. En net als bij de vorige, valt dat eigen best wel tegen.
Deze wagen is namelijk te kort. Vermoedelijk destijds bewust gedaan om zo min mogelijk te hoeven zagen aan de Fleischmann-daken, maar is met de kennis van nu wel erg jammer.
Kortom, ook deze gaat uit elkaar, maar moet ook verlengd gaan worden. Maar eens in de rommeldoos zoeken of ik nog de restanten van de daken heb, maar ik vrees ervoor.
Dus als iemand die toevallig nog zo'n dakdeel van zo'n Fleischmann-wagen (zoals die van Sander twee berichten hierboven) in de vergaarbak heeft liggen, hou ik me aanbevolen. Het mooiste zou een compleet dakdeel zijn (de wagen heeft twee van die dakdelen), maar een cm of 3 is ook al mooi.
De zijwanden verlengen zal geen groot probleem worden. Het onderstel wordt dan compleet nieuw of er wordt nog een kolenbakkie verzaagd.

Wordt vervolgd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #74 Gepost op: 16 December 2020, 12:31:34 »

Gisteren ontving ik nog twee foto's van het grote voorbeeld. Helaas ook hier het verzoek ze niet te publiceren.
Maar het overgrote deel van de opschriften is nu bekend en voor de rest weten anderen het ook niet, dus niet heel spannend.  Grin
Ik kan dus een poging gaan ondernemen de opschriften te laten maken.

Ondertussen wat gedachten laten gaan over hoe de ombouw aan te pakken.
Ik vermoed dat ik de restanten van het dak al lang geleden heb weggegooid. De kans dat iemand anders nog een dak of een deel ervan ongebruikt heeft liggen, is ook niet al te groot en voor ik weer in Houten kom om naar een donor te zoeken, zijn we schat ik zo in ook minstens een half jaar verder en dan moet ik zo'n wagen ook nog vinden.

Dus eigenlijk blijven er twee opties over:
- Uit styreen een tussenstuk maken. Dit betekent nog een extra naad met bijbehorend schuurwerk en ik moet het 'geperste' profiel in het dak (die afgeronde rechthoekjes) gelijk krijgen aan die van Fleischmann.
- Uit styreen een heel nieuw dak maken. Voor een groot deel is dat minder werk, maar ja, hoe krijg ik 28 van die afgeronde rechthoekjes (of zijn het platgeslagen ovaaltjes?) precies gelijk aan elkaar?  Huh?

Kortom, wordt vervolgd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Eigen goederenwagen(om)bouwsels
« vorige volgende »
Ga naar: