Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Kreuz und quer zwischen Bergen und Meer
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Kreuz und quer zwischen Bergen und Meer  (gelezen 63367 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 2 Maart 2015, 08:58:13 »



Op 12 juli 1999 fotografeerde ik deze trein in het Oostenrijkse Feldberg.

Feldkirch, denk ik eerder Grin. Ik heb ook eens zoiets gezien, maar nog minder passend in jouw tijdperk Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 2 Maart 2015, 18:23:14 »

Inderdaad, Feldkirch.

Bij jouw foto is het tijdperk niet het grootste probleem. Wel dat het een loc is die de vorm heeft van de theemuts die mijn oma vroeger had. Als je zoiets durft te ontwerpen voor iets anders dan de thee warm te houden, is met een gewicht aan je voeten in het meer nog een te milde straf.
Gelukkig ben ik sinds 1999 niet meer in Oostenrijk geweest en heb dus de Taurusitis niet van dichtbij meegemaakt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #17 Gepost op: 2 Maart 2015, 18:42:51 »

Je begrijpt vast wel dat we nu helemáál benieuwd zijn naar de straf die jij in gedachten hebt voor degene die jou oma een muts durft te noemen.   Cheesy Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 2 Maart 2015, 18:48:17 »

Exact hetzelfde kwam bij mij op toen voorgaande las  Grin

Zijn er wel hedendaagse locs die door de Hubertus-keuring geraken?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 2 Maart 2015, 19:22:07 »

Ze ligt daar zelf al minstens een jaar of 25 niet meer wakker van, dus dan zal ik me daar ook maar niet druk over maken.  Grin

En de 1044 vind ik dus een fraaie loc, maar misschien niet echt hedendaags te noemen.

Iets moderners dan. Nauwelijks ouder dan de Taurus, maar de Franse BB-36000 vind ik wel geslaagd.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 4 Oktober 2015, 13:18:30 »

De na te bootsen trein is al langsgekomen in het raadplaatje.
Hier een beeld wat je zag als je op een geschikte plek uit het raam hing om die trein te fotograferen.
Het gaat dus om de trein waaruit is gefotografeerd.



Het is de trein van Freiburg naar Donaueschingen in augustus 1982, op het deel tussen Neustadt en Donaueschingen.
Een Duitse dieselloc Baureihe 215, een Silberling Bn, een Bm232 (Gruppe 53) en een Silberling ABn.

In model kom ik voor een dilemma te staan. Het rijtuig heb ik wel, maar in de verkeerde kleur:


En ik kan ook kiezen voor een verkeerd rijtuig (Bm234, Gruppe 61), maar die heeft dan wel de goede kleur:


Lastig... Ik denk dat ik maar gewoon goed rond ga kijken in winkels en beurzen, op zoek naar het goede rijtuig in de goede kleur.
Dan speelt dit dilemma niet meer.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 1 November 2015, 15:29:54 »

Even iets heel anders, speciaal voor de NS-rijders onder ons.

Voordat NS zelf dubbeldekkers aanschafte, heeft in 1980 al een stammetje van de SNCF hier op proef gereden.
Er werd dagelijks een slag gemaakt tussen Amsterdam en Amersfoort.
Zelf heb ik daar geen foto's van, ik was toen nog niet echt met de hobby bezig, en ook op internet kan ik maar twee foto's vinden.
Een getrokken door een platte 1100 en een met een botsneus 1100 (even scrollen naar het midden van de pagina).
In beide gevallen met zes rijtuigen, maar ik heb gelezen dat ze in begin met vijf rijtuigen reden.
Maakt niet uit, ik heb er sowieso maar vijf en dan ook nog eens met het verkeerde logo en moderne klasse-aanduiding.
Maar het gaat om de inspiratie...  Grin



De loc is van Roco, de rijtuigen van Vitrains. Die schijnt ze ook in de juiste uitvoering van eind jaren '70 te leveren.

Huub
 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #22 Gepost op: 1 November 2015, 16:01:17 »

Hallo Huub,

Niet mijn eigen foto maar wel in mijn collectie op Photo CD Photo CD laten maken van negatieven.


Zo te zien opname in Amersfoort. Omdat de opname vrij zeldzaam is heb ik de naam maar even iets hoger gezet (ik hoop dat je daar begrip voor hebt). Foto is gemaakt door H.v.d. Wedden. Datum mij onbekend.
Ik hoop dat je iets aan deze foto hebt voor je treinsamenstelling.

Mooi treintje heb je op de baan staan  Cool

Mvg, Johan
Gelogd
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #23 Gepost op: 3 November 2015, 08:59:01 »

Hartstikke leuk, die vergelijking tussen werkelijkheid en model!

Groet,
Ruud
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 4 December 2015, 16:47:03 »

Na dit Nederlands-Franse uitstapje gaan we weer naar Duitsland.


In augustus 1983 heb ik in Neustadt (Schwarzwald) de 139 311 met een korte personentrein uit Freiburg gefotografeerd.


De BR 139 is ooit uitgebracht, maar die heb ik niet. Dus daarom maar de vrijwel gelijke BR 140 genomen. Ik meen dat alleen de dakopbouw anders is, waarvan ik trouwens niet weet of Roco dat ook netjes heeft aangepast bij de 139.
Helaas verschillen ook de dakkleur en roosters, maar dat verschilde ook binnen de series en was dus geen specifiek onderscheid tussen beide series. Roco heeft in de loop der jaren verschillende varianten uitgebracht. 

De rijtuigen zijn een BDm, een ABnrzb en een Bnrzb van Roco.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 10 December 2015, 13:50:38 »

In Neustadt ging bij de trein uit de vorige reactie de elektrische loc eraf en kwam er een dieselloc voor te staan.
Tussen Freiburg en Neustadt was de lijn geëlektrificeerd en vanaf Neustadt richting Donaueschingen was (en is) het dieselen.


Mijn vader stond elders op het perron en kon de trein met dieselloc fotograferen.


En met zo'n loc kunnen we het ook in model nabootsen.
Loc is van Roco.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 30 Oktober 2016, 17:31:30 »

Poeh, bijna een jaar verder, maar sinds gisteren kan ik weer een trein van het wensenlijstje afstrepen.

In het Ruhrgebied werden de S-Bahndiensten grotendeels verzorgd door trekduwtreinen met de zogenaamde x-Wagen. De treinen werden aanvankelijk getrokken en geduwd door locs uit de serie 111, die daarvoor deels een oranje-grijze kleurstelling hadden. Na de val van de muur, bleek al snel de Oost Duitse BR 243 zeer geschikt voor deze diensten, waarmee de snellere 111 vrijgemaakt werd voor wat hoogwaardiger werk.
De kleurstelling is lang het laatst zichtbare restant van de Pop-kleuren geweest. Met de nieuwe kleurstelling vanaf 1986 werd er een gele streep toegevoegd en mogelijk dat het grijs en oranje iets afwijkend waren, maar dat durf ik niet te zeggen. Na de oprichting van de Deutsche Bahn, werd zo'n beetje alles in het uitzonderlijk fraaie rood (en wit) geschilderd, dus helaas ook deze rijtuigen.
In het Ruhrgebied rijden ze inmiddels niet meer, rond Nürnberg nog wel.

Gek genoeg heb ik amper foto's van deze treinen, hoewel ik ze ontelbare keren heb gezien en ook regelmatig in heb gezeten.
Mogelijk dat mijn enthousiasme voor treinstellen en trek-duwtreinen hier een doorslaggevende rol heeft gespeeld.
En wat ik aan foto's heb, valt in het algemeen in de categorie bagger. Dit is nog een van de beste, helaas met een op het laatste moment in beeld gesprongen uithouder van de bovenleiding en de rijtuigen fungerend als reclamekaravaan. Over vier dagen 24 jaar geleden gefotografeerd in Mülheim Styrum.


En in model ziet dat er dan zo uit. Er moeten nog wat onderdelen op de rijtuigen worden aangebracht. Komt vast nog wel een keertje...


Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #27 Gepost op: 30 Oktober 2016, 17:53:32 »

Leuk model en rijd lekker rustig.
Er is ook een volledig reclame exemplaar, van Toshiba.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 30 Oktober 2016, 18:02:53 »

Ik mis nog een aantal sporen en hoogspanningsmasten in model Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 30 Oktober 2016, 18:13:17 »

Ik was specifiek op zoek naar deze uitvoering. Op zoek in de zin, als ik de hele set (als) nieuw een keer onder de 100 euro zie, koop ik hem.
Dat heeft even geduurd.  Cheesy
Ik heb er nog niet mee gereden. De loc trouwens ook niet, afgezien van wat minuutjes op de rollenbank. Er moet nog een decoder in.

De reclameversies heb ik nooit interessant gevonden, ik zie treinen het liefst reclamevrij.
Al vond ik bij deze rijtuigen de ei-uitvoering dan wel weer grappig.

Wesley, mijn verhuurder gaat nog steeds niet accoord dat ik de muur wegbreek. Heel flauw, maar betekent wel dat meer dan één spoor er niet in zit.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Kreuz und quer zwischen Bergen und Meer
« vorige volgende »
Ga naar: