Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 878422 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #105 Gepost op: 26 Maart 2011, 23:41:11 »

Hij ziet er prachtig ranzig uit Grin

Alsof hij nog net niet naar de eeuwige schrootvelden gaat
gestuurd worden-ik heb vanmiddag nog zulke vuile locs
in 1:1 in Bochum zien rijden Wink

Mvg,

Tis
Gelogd
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 26 Maart 2011, 23:49:25 »

Het gaat je in ieder geval zeer goed af! Smiley
Ik wil later onder andere mijn DR rijtuigen en PKP rijtuigen ook zo vies maken. Smiley

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #107 Gepost op: 26 Maart 2011, 23:59:18 »

Vergeet dan niet de toiletten mee te nemen, die zijn ook (vaak) ranzig 'beyond belief', en ja, ik spreek helaas uit ervaring Tongue.

Mvg Bjorn
« Laatste verandering: 27 Maart 2011, 00:09:53 door BjornOl49 » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #108 Gepost op: 11 April 2011, 13:11:08 »

Ik heb de afgelopen week wel wat gedaan zo tussen door maar ik ben erg veel weg geweest, dus heb niet heel veel tijd voor het hobbyen gehad.

Ik heb inmiddels voor alle rijtuigen die ik aan het maken ben de tekeningen voor de wanden klaar en deels ook al uitgeprint. De rijtuig bakken zijn deel kaal gemaakt en geplamuurd en glad geschuurd en deels nieuw gemaakt uit MDF. Verder zijn bij de 3 Br143ers( die ik alle 3 gewoon af bouw) en bij de DBbzf761 de draaistellen redelijk ver gevorderd en vandaag hoop ik met veel van dit spul verder te gaan.


Deze Avmz109(ex. 111) was een omgeschilderd model van Fleischmann maar die stak door z'n goudkleurige Fleischmann raamkozijnen te veel af bij de bestikkerde rijtuigen van de trein waar hij in zit. Daarnaast klopte de ramen niet helemaal, en dus word deze nu ook bestikkerd, het dak en de kopwanden kunnen echter ongewijzigd blijven.


Bij deze bak heb ik het zelfde gedaan als bij de wagen hierboven alleen deze word een totaal ander rijtuig waarvoor ik alleen de bak en dak vorm nodig heb. Dit word de Bom280 voor de SE15.


Deze NDS 2700 moet nog in de basis kleuren geschilderd worden en de buffers moeten er nog op. Daarnaast moeten de kopwanden helemaal geschilderd en getekend worden want deze worden niet bestikkerd net als bij de overige NDS 2700en en 2800en.


Dit zijn de kale met secondelijm geïmpregneerde bakken van de 3 Br143ers, deze zijn inmiddels verder uitgebouwd en liggen er nu zo bij:



Hier de kale gladde bak van de DBbzf761, hier zitten nu de draaistellen ook op de beugeltjes na onder.


Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #109 Gepost op: 12 April 2011, 00:03:41 »

Uiteindelijk heb ik toch nog wat gedaan vandaag, de Avmz109 is af, hiervoor moest ik de wanden nog een keer opnieuw uitprinten want die waren te laag de eerste keer. Daarna heb ik hem bestikkerd en wat verfwerk gedaan om randen bij te werken en het nog ff ietsje te verouderen.




De Bom280 is ook aardig gevorderd, deze heb ik bestikkerd en het dak is geschilderd en zit er weer op. Wat nu rest zijn de buisbalgen en een verouder beurtje.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #110 Gepost op: 15 April 2011, 16:21:02 »

Met een aantal modellen ben ik nu iets verder, de Bom280 is helemaal klaar:




M'n ABimz265 heb ik samen met de Bimz259 uit m'n SE's terug getrokken voor gebruik in een IR, de ABimz265 heb ik daarbij omgebouwd naar een Bimdz267. Hiervoor heb ik de 1 overgeschilderd, bij 2 ramen de coupés verwijderd door de ramen deels over te schilderen, fiets logo's er op getekend en bakken voor koersborden aangebracht aan de zijkant.




Mijn Br143ers staan inmiddels in de eerste basis laag en de verkehrsrode zal als br112.1 afgebouwd worden omdat ik toch al 1 loc over zou houden.

Deze loc zal gebruikt worden voor het in een nieuwe IR Münster(westf.) Hbf - Hamm(westf.) - Neu Dalhausen Dedinghausen - Altenbeken - Northeim - Nordhausen - Halle(Saale) v.v. die ik in model ga maken. Dit is 1 van de IR treinparen die ik aan m'n Neu Dalhausen dienstregeling heb toegevoegd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #111 Gepost op: 15 April 2011, 17:07:58 »

Hierbij nog even een plaatje van hoe die IR er uit gaat zien:

Samenstelling Br112.1+Amz210+ARkimbz262+Bimz259+Bimdz267+Bm235+Bm235, voor al het materieel is het de enige die ik in de betreffende uitvoering in model heb of ga krijgen. Eerst waren 5 rijtuigen gepland maar het spoor in mijn vitrinekast laat 6 bakken toe dus kan ik die ruimte beter ook benutten. Oorspronkelijk had ik voor deze trein ook 6 rijtuigen in gedachte.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #112 Gepost op: 15 April 2011, 22:15:47 »

Je bent stevig aan het doorbouwen Michiel Wink

Al in de ruwe vorm zijn die 134en al goed te herkennen.

Mvg,

Tis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #113 Gepost op: 16 April 2011, 14:21:53 »

En ik heb dr weer eentje af, de BDms273:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #114 Gepost op: 17 April 2011, 18:21:44 »

Zo even een update'je, de 2 143ers hebben hun oranje band, het geel is afgetekend maar moet nog geschilderd worden. Daarnast heb ik gister avond van Bruce 2 rijtuigbakken in ontvangst kunnen nemen die inmiddels al flink onder handen genomen zijn. En omdat dat nog niet helemaal bracht wat ik direct nodig heb moest ik toch gaan schuren en heb ik gelijk alle 3 de rijtuigbakken die ik dan voor de SE12 en de IR nog nodig had maar geschuurd.



Het tempo zit er nu dus even flink ik, het zal niet allemaal in 2 dagen klaar zijn maar voor ik met de Pasen weer ga werken is mijn vitrinekast een stuk voller.

En ja ik moet en wil nog meer maken en afmaken, en ik heb nog een leuk wensen lijstje dus dat zal vanzelf wel komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #115 Gepost op: 19 April 2011, 23:18:42 »

Vandaag ben ik weer hard verder gegaan met al het materieel. Vanavond heb ik de laatste dingen aan m'n DBbzf761 kunnen doen, deze is nu af:




Vanmiddag ben ik begonnen met het bestikkeren van de 2 Bm235ers en de Bnrz436, deze rijtuigen zijn inmiddels redelijk ver afgewerkt. Wat nog moet is het aanbrengen van dakventilatoren en deze schilderen en aflakken, maken van de buisbalgen en daarna verouderen.


De Elocs schieten ook hard op, deze zijn ook bijna klaar, hiervoor moet ik eerst nog 6 panto's bakken, daarna die spuiten en aanbrengen, dan de locs verouderen en ze dan van logo's voorzien.


Morgen hoop ik de 3 bovenstaande rijtuigen af te ronden en met de volgende 3 een aardig eind op weg te komen. Wanneer de panto's voor de elocs aan de beurt komen weet ik nog niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #116 Gepost op: 20 April 2011, 18:30:48 »

Ik kan het kort of lang maken, maar laat ik het maar kort houden het materieel in m'n vorige post is allemaal af.

De locs; de panto's zijn dit keer uit 0,8mm koper en 0,3mm messing en gespoten met zwarte verf van de action. Nadat alles er op zat zijn ze op de gebruikelijke manier verouderd.

Br112.1:




Br143 S-bahn 2:




Br143 S-bahn 3:



Ik deze 2 143er als 2 en 3 in m'n administratie zitten omdat ik in het verleden ook al een loc in S-bahn huisstijl heb gehad en ik daar nog foto's van heb, deze loc is al jaren verkehrsrot.

De Bm235ers:








En de Bnrz436:




En die SE15 waar die 143ers voor zijn ziet er dan zo uit:




Nu de rest nog afbouwen, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #117 Gepost op: 21 April 2011, 16:51:22 »

Vandaag heb ik de overige 3 rijtuigen af kunnen maken.

Amz210:




ARkimbz262:



Ik heb kleine railspijkertjes op het dak gebruikt voor de ventilatie dingen op het dak.

Bnrz452:



Voor de dakventilatoren heb ik stukjes flatkabel gebruikt.

De SE12 stam met Br143 is nu ook weer compleet:


En ook de IR Münster(westf.) Hbf - Neu Dalhausen Dedinghausen - Altenbeken (- Halle(Saale) v.v. is nu compleet:




Wat ik nu ga doen moet ik even bekijken maar ik heb nog zat ideeën, onder andere stammen uit de RB80 en iets van de spitstreinen rond Neu Dalhausen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3568



« Antwoord #118 Gepost op: 22 April 2011, 17:21:16 »

Daar istie weer.........., vandaag even bij wentink occasions geweest en naast een doos eieren nog wat goedkope donor rijtuigen mee genomen.

Hier ga ik wat mintlinge en rotlinge van maken voor de RB80 die ik in model ga maken, voor dit geld ga'k ze niet uit hout zitten schuren.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #119 Gepost op: 22 April 2011, 17:57:32 »

Heey Michiel,

Leuke aanwinsten man!!
Ik neem aan dat die N rijtuigen zijn en wat ga je er aan veranderen of gebruiken?
Daarnaast ook smakelijk met de eitjes dat is altijd wel lekker! Cheesy

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: