Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 950605 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1215 Gepost op: 5 Augustus 2024, 23:36:56 »

Ik heb nu de 3 lego locjes af:








Daarnaast heb ik de onderlosser af( links op de foto), ik heb geprobeerd die wat meer afgeleefd te maken maar daarmee ga ik bij een volgende( ik zoek er nog 2 a 3 voor een leuke prijs) nog een stapje verder.


En dan ben ik met de volgende 4 lego locs begonnen, die worden alle 4 van de Teuto Regio Bahn en hebben/krijgen alle 4 een grote airco kast op het dak.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1216 Gepost op: 6 Augustus 2024, 23:58:51 »

De 4 TRB lego locs zijn ook af, dit ging lekker vlot al zitten er wel 5 laagjes groen op.




De onderlossers die ik zocht vond ik voor een leuke prijs( €5,- per stuk) op marktplaats en die worden morgen bezorgd. Daar kan ik dan ook op kort termijn mee beginnen maar eerst volgen de laatste 3 lego locs van deze lichting. Ik hoop morgen ook het nodig aan schuurwerk buiten te kunnen doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1217 Gepost op: 9 Augustus 2024, 13:53:47 »

Gister redelijk wat geschilderd aan de volgende 3 locs:


De 3 nieuwe onderlossers leek ik gister weer in elkaar te kunnen zetten maar deze wagens zijn van fleischmann en nogal kwetsbaar. Ze wilde en niet vast klikken de nokjes braken af en ze moesten gelijmd worden. En het frame met de bak is niet echt stevig waardoor dingen afbraken en de lading er deels weer uit kwam. Zo verloor ik dus weer een dag aan droogtijd en heb ik extra schilderwerk door de witte uitslag van de lijm maar het moest snel vast door de natte lading.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1218 Gepost op: 11 Augustus 2024, 18:13:43 »

Gister was voor mij weer het ultime bewijs dat het zinvol te reizen met en door het gene wat je bouwd. Na een wandeling door het centrum van Heerenveen was ik m'n eigen trein vervangend vervoer in Groningen. Hadden er normaal treinen gereden tussen Groningen en Groningen Europapark was ik misschien niet eens die kant op gegaan( omdat dat dan logistiek gezien meer beperkingen opleverd als nu). De loop route voert voor minimaal de helft door een schitterende oude woonwijk waar ik deels steeds wer straten gebruik waar ik nog niet was. De nieuwbouw daarna is een beetje jammer maar wel al vrij groen en ook niet vervelend om door te wandelen.

Het voor mij belangrijkste kwam pas daarna bij passeren van Onnen kwam ik een hele rij railpro onderlossers tegen. Daarbij viel mij op dat diverse wagens de nodige groene aanslag op het frame hadden terwijl anderen er direct naast dat niet hadden. Die verouderings effecten zijn zeer welkom voor de UHR ballast onderlossers waar ik mee bezig ben heb ik dus ook gelijk gebruikt. Je kan heel veel foto's zoeken op internet maar dit soort dingen gewoon zelf vanuit de trein te zien is heel verhelderd en geeft voor mij een veel beter overzicht in een fractie van de tijd en met veel minder prikkels doordat er geen onnodige ballast omheen hangt. Zowel bij trein als metro zijn veel van dit soort dingen vanaf de openbare weg niet zichtbaar dus dat zie je alleen door er zelf mee te reizen.

Dit is dan het resultaat van mijn 3 ballast onderlossers.








Vrijdag had ik ook wat nieuwe bussen binnen. De groen/witte ÜSTRA bus behoud z'n kleur, 2 bussen krijgen LN huisstijl want die heb ik ook niet meer in de vitrine omdat alles wat ik had op diorama's zit. 2 bussen worden (helemaal )roze voor een diorama wat op korte termijn even tussendoor moet.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1219 Gepost op: 13 Augustus 2024, 16:51:45 »

De 3 locjes zijn af:




Vandaag moest ik de dozen lego eens opbergen, voor ik dat deed heb ik eerst nog wat lego bij elkaar gezocht voor een locje die ik nog opnieuw moet bouwen.


Daarna ben ik met 5 tram locjes verder gegaan.




Ik ben ook nog met de loc in onderhoud voor Bjorn bezig geweest, daar heb ik een 3D in kleur geprint setje bouwvakkers van Noch op gebruikt.



Nu moet ik nog wat poppetjes regelen die onder de loc aan het werk zijn. Daarvoor gebruik ik enkele zittende poppetjes want staand past niet.

Oohja en voor eerst dit jaar is het 30 graden in de woonkamer en ja wat kan je dan beter doen dan rustig zitten te hobbyen en je vooral niet druk maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1220 Gepost op: 14 Augustus 2024, 23:45:49 »

Gister heb ik alle basis kleuren afgerond, vervolgens had ik vanavond tijd om verder te gaan en toen ging het hard. Alle kleuren zitten er nu op, kan ik met details en de onderzijde verder.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1221 Gepost op: 15 Augustus 2024, 16:13:31 »

Vandaag kwamen 2 setjes scootmobielen van SpoorObjecten binnen en ze zitten erg mooi verpakt Duim omhoog. Ze zijn 3D in kleur geprint waar ik wel echt een fan van ben.






Wat heel fijn is, aan de onderkant zit een soort van pinnetje in een holle ruimte, een restand van het printen? Het voordeel daar van is dat je modpodge, tacky glue en aanverwante lijmen een goed hecht punt geeft. Hierdoor is het niet noodzakelijk secondelijm te gebruiken en kan je ze en flexibeler vast zetten en ze blijven schade vrij te verwijderen.


Een setje heeft gelijk een plek op Oelde Landhagen gekregen en mag daar lekker een vrachtwagen ophouden en mensen van de weg af rijden Grin.



Betere foto's lukt niet bij gebrek aan licht.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1222 Gepost op: 16 Augustus 2024, 23:21:52 »

De tramlocjes zijn af, ik heb ook mijn grote treinen vitrinekast nog met 1 schapje voor meterspoor uitgebreid om alle infra/werktrams kwijt te kunnen.









Deze rode is bijna niet goed op de foto te krijgen.











Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1223 Gepost op: 22 Augustus 2024, 20:50:24 »

Ik heb maandag een poging gedaan aan een nieuw dioramatje te beginnen maar dat werd geen succes. Ik kom niet in de flow en mis de inspiratie.

Dus maar met 12 bussen begonnen. 6 daarvan zijn nog niet verder als hun basis (roest) kleur. De andere zijn een stuk verder, het licht grijs, kiesel grijs en groen ging er vrij vlot en strak op. Vandaag heb ik enkele pogingen gedaan het blauw er op te krijgen maar dat wil door tremor even niet. Op zich niet erg alleen verveel ik me nu daardoor.

1 bus is rondom van een laag blauw voorzien de andere 2 uren later alleen een zijwand, bij bus 4 ben ik weer gestopt.



Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1224 Gepost op: 26 Augustus 2024, 23:37:37 »

De 6 HVB bussen zijn van ramen voorzien en de SWG bussen hebben hun blauwe band. Bij de 3 MAN's ben ik met de ramen begonnen. De Deense Auto Bussen moeten nog even wachten, dat is heel precies werk en dat red ik niet met een nek en schouders die steeds vast gaat zitten.












Het mini diorama'tje van Bjorn is ook af en die kan hij later in een modelbaan in bouwen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1225 Gepost op: 28 Augustus 2024, 01:04:24 »

Schilderen vandaag werd echt oorlog. Ik was helemaal klaar met m'n tremor en ik wilde koste wat het kost door schilderen. Het was echt vechten tegen en door de tremor heen om al het fijne werk er enigszins werkbaar op de bussen te krijgen. Tussendoor constant ontspanningsoefeningen doen om de verzuring van m'n armen, schouders, rug en nek terug te dringen( opheffen was kansloos). Het schilderen ging uiteraard regelmatig mis maar ik heb alles wat mis ging weer kunnen wegwerken en uiteindelijk alles er acceptabel op kunnen krijgen. Daarbij ter ondersteuning goede muziek aangezet en ter motivatie in m'n hoofd de uitspraak van Maarten:
Citaat
Eigenlijk wil ik helemaal niet weten wat jij zonder tremor kan

Alle ramen en kleuren zitten er nu op en ik ben met de onderkant begonnen.






Hoe het verder gaat word afwachten, ik ga nu steeds meer naar detailwerk waarbij ik geen tremor kan gebruiken. Als ik er morgen en/of donderdag weer mee wakker word zal ik een nieuw plan moeten verzinnen om om of door m'n tremor heen te komen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Augustus 2024, 01:34:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2592

Oude meuk in h0


« Antwoord #1226 Gepost op: 28 Augustus 2024, 07:51:44 »

Die tremor is echt waardeloos voor jou. Ik bewonder je doorzettingsvermogen en ben steeds verbaasd over je bouwprestaties, alhoewel ik dat niet steeds laat blijken  Duim omhoog
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1227 Gepost op: 29 Augustus 2024, 19:17:34 »

Dankje Arjan, dat soort reacties heb ik soms ook ff nodig, vooral als die tremor me dwars zit.

Gister 2e helft van de avond kon ik eens lekker zonder tremor doorwerken en vandaag begon iets minder maar is nu ook goed te doen. Daardoor heb ik nu de 12 bussen af:




















2 Bussen hebben een alternatieve bestemming gekregen:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1228 Gepost op: 31 Augustus 2024, 00:52:49 »

Wij(= Demoteam Imherloher Bahnhof) krijgen 12-10-2024 workshop gebouwen schilderen van een n-spoorforum lid. We gebruiken dan grotendeels andere gebouwen als hij normaal voor de workshop aanleverd. Het leek ons namelijk beter gebouwen aan te schaffen die daarna ook allemaal gebruikt gaan worden. Daarom heb ik de gebouwen en spuitbussen verf besteld en doe ik het voorbereidende werk. Dat wil ik graag optijd en voor mijn vakantie af hebben dus ben ik daar gister nadat de bussen klaar waren mee begonnen. Alles gaat per kleur op platen MDF of andere restanten hout en daar heb ik het kleur nummer van de verf die ze moeten krijgen op geschreven.














Morgen eind van de avond of zondag maar weer eens verder, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3647



« Antwoord #1229 Gepost op: 31 Augustus 2024, 22:58:12 »

Vandaag was ik ongepland thuis, hele informatie verwerking en aansturing van m'n lichaam lag overhoop. Dus heel langzaam en voorzichtig wat gaan proberen te doen en naarmate het beter ging kon ik meer gaan doen. Vanavond ging het hard en ik heb alles nu net zover dat ik morgen of overmorgen kan gaan spuiten.








Nu nog de berg zooi weg werken |:(


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: