Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 85   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 968081 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 68 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #195 Gepost op: 25 Januari 2012, 00:33:33 »

Ik heb vandaag tussen belangrijke en moeilijke gesprekken en het zoeken naar ander vrijwilligerswerk door ook nog wat aan de rijtuigen gedaan en die zijn op het verouderen na klaar.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #196 Gepost op: 25 Januari 2012, 13:20:40 »

Het word langzaam aan eentonig maar ook deze zijn weer klaar;

Nu is het met dit hoge bouwtempo wel een beetje afgelopen denk ik. Ik heb nog wel wat materieel wat ik wil en kan bouwen maar daar gaat meer bouw werk en werk op de pc bij komen. Daarnaast moet ik ook nog wat materieel omlopen enzo gaan maken en daarna bekijken wat ik nog meer wil bouwen en wat niet.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #197 Gepost op: 27 Januari 2012, 23:39:54 »

Inmiddels ben ik weer wat aan het bouwen, ik ben met 3 rijtuigen en 2 motorwagens bezig.

Ik ben bezig met een WAE ET444 motorwagen maar dan met een aangepaste bestikkering.

Hiervoor had ik de wanden al getekend;

Daarnaast ben ik begonnen met een MaK triebwagen van de Ohstein Eickhoffer Eisenbahn;

Hiervoor heb ik vanavond de wanden getekend;

Het 3e frontsein zit voor op het dak dus niet in de stikkers.

De bakken voor deze 2 motorwagen en 3 rijtuigen heb ik inmiddels geplamuurd en geschuurd;

Voor de ABnrz416 heb ik nog stikkers liggen, voor de andere 4 heb ik ze vanavond uitgeprint;

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 20:42:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

gm567c
Full Member

« Antwoord #198 Gepost op: 29 Januari 2012, 23:50:30 »

Hoi Michiel,

zou je ook een br 215 kunnen printen? Smiley Wink

Mvg,

Tis
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #199 Gepost op: 30 Januari 2012, 12:55:40 »

Hoi Tis, dat zie ik niet snel gebeuren, daar zitten te veel rondingen in dus dat is een beetje een probleem. Alles wat ik teken gaat hooguit om verticaal of horizontaal lopende rondingen heen maar niet om combinaties van van alles wat schuin en rond loop en ik zou zo ook niet weten hou ik dat dan weer zou moeten tekenen.

Dan nog even wat anders;

Op het n spoorforum loopt een topic over scharfenberg koppelingen in N. In dat topic heb ik beschreven hoe ik imitatie koppelingen maak van bij geslepen Marklin C Rail schroefjes en karton. Nu heb ik op die WAE motorwagen ook imitatie scharfenberg koppelingen zitten maar die zijn wat anders opgebouwd.

Deze koppelingen zijn gemaakt van normale spoor N koppelingen waar ik de haak vanaf heb gesneden. Je houd dan alleen het achterste platte vlak over waar je dan 0,8mm karton in 2 lagen op kan lijmen zie foto;

Ik had de koppelingen er al afgehaald en de zooi weg gegooid( ik verzuip in spoor N koppelingen) dus moest ik weer andere opzoeken toen ik bedacht dat ik ze dit keer toch hiervoor nog nodig had. Dus in een bakje er even 2 uitgezocht afgesneden en met karton opgebouwd. Daarna heb ik ze met secondelijm in de koppelingshouder gelijmd en het restant lijm even op laten zuigen door oasis strooisel, dat is de groene prut. Daardoor zit het wel gelijk extra goed vast en gaat echt niet meer los.

Dan is het net als bij de andere optie, schilderen en verouderen net als met vele andere delen van die trein nog moet.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #200 Gepost op: 1 Februari 2012, 14:04:44 »

Nu heb ik weer een lading materieel af, als eerste de WEA ET461 waarvan ik de bouw van de koppelingen beschreef, hier nog wat foto's:

En de MaK triebwagen van de Ohstein Eickhoffer Eisenbahn;

En dan nog 3 rijtuigen, redelijk bekend spul inmiddels, heb er al meer van gebouwd;

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #201 Gepost op: 3 Februari 2012, 22:20:27 »

Vandaag heb ik weer eens zo'n dag dat er zeer weinig onder m'n handen vandaan komt, maar ik heb toch nog m'n Wismarer schienenbus omgeschilderd tot de OEE 3 en deze verouderd.

In het begin ging het met de rode biezen even mis en leek het niet zo geweldig te worden maar uiteindelijk heb ik hier en daar wat verf verwijderd of plekjes bij geschilderd en is het toch vrij aardig gelukt.

Deze wagen komt ook op het Batenhorst diorama en gaat vanaf daar een soort museum treindienst rijden over een goederen spoor dat niet meer gebruikt word.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #202 Gepost op: 11 Februari 2012, 22:39:44 »

Vandaag heb ik 3 Dubbeldeks rijtuigen kunnen ophalen in Zwijndrecht die ik heb overgenomen van iemand. Eentje daarvan een DBz751 heb ik gelijk bij een vriend van mij omgeruild voor een DABz756. Hij had een AB te veel en een B te weinig en ik omgekeerd dus dat was snel geregeld.

Ik heb de 3 rijtuigen nu verouderd:

Één AB zal in de RE70 het stuurstandrijtuig gaan vervangen wat er eigenlijk ook in mijn wereld echt niet in thuis hoort. De andere 2 gaan in een RE78/RB79 stam waarvoor ik dan nog een Bduu497 moet maken.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #203 Gepost op: 13 Februari 2012, 23:11:59 »

Vandaag heb ik die Bduu497 eens gemaakt op de bekende manier:

Zo ziet de hele trein er dan in m'n vitrinekast uit:

En dan laat ik jullie ook even de huidige staat van mijn treinen vitrinekast zien:

Groetjes Michiel

gm567c
Full Member

« Antwoord #204 Gepost op: 16 Februari 2012, 00:02:56 »

Michiel, die Franse locjes op de foto onderaan zijn wel erg fraai Cool

zijn die van Del Prado?

Mvg,

Tis
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #205 Gepost op: 16 Februari 2012, 11:40:32 »

Jep klopt die heb ik op Rijswijk gekocht, die zijn bedoelt voor franse treinen als ik met de tijd een franse afdeling in een nieuwe vitrinekast heb.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #206 Gepost op: 16 Februari 2012, 17:12:21 »

Ik ben nu weer met iets nieuws bezig namelijk het ombouwen van 4 4assige umbauwagen naar 4 motorwagens met slechts 1 cabine die dan rug aan rug dienst moeten doen. De bakken zijn grondig geplamuurd want de diep liggende deuren vond ik niet handig dus die ruimte moest opgevuld worden. Dit heb ik op de gebruikelijk manier gedaan maar het houtlijm gehalte in de mix is hoog en daardoor hard het minder goed uit en is slechter schuurbaar.

De bakken zijn nu wel zover dat ze bestikkerd kunnen worden als ik zo ver ben:

De wanden zijn in de basis al klaar, ik moet alleen bekijken wat er aan logo's enzo op gaat komen.

Deze laatste heb ik getekend met 3 verschillende nummers en 2 verschillende bestemmingen.

Het materieel word door de NDS gehuurd en op de nieuwe S40 ingezet naar een Vinex-locatie dus misschien dat ik daarvoor nog wat reclame kan verzinnen en tekenen zodat dat er ook op kan.

Word vervolgd, groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #207 Gepost op: 18 Februari 2012, 00:12:06 »

Vandaag heb ik 2 Br218ers opgehaald en beide aangepast en eentje Verkehrsrot geschilderd en ze daarna beide verouderd;

Wat materieel aankopen betreft zal het nu wel stil gaan worden denk ik, het geld is voorlopig wel weer op.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #208 Gepost op: 19 Februari 2012, 13:09:23 »

Mijn 4 motorwagens zijn nu klaar;

De bestikkering is zo aangepast dat ze 2 aan 2 samen een trein vormen met dan ieder een eigen eind bestemming.

Ik vind het erg leuk spul geworden met een apart eigen karakter dat zich goed leent voor voorstadslijnen. Goed dat was natuurlijk ook wel de bedoeling maar de vraag blijft bij zoiets of het word wat je ervan verwacht.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #209 Gepost op: 14 Maart 2012, 12:47:29 »

Een aantal dagen terug heb ik 3 rijtuigen waar ik me aan stoorde onderhanden genomen. Deze 3 zijn bestikkerd maar zijn te donker geprint waardoor ze er te erg negatief uitsprongen t.o.v. de overige verkehrsrode rijtuigen. Ik heb dit grotendeels op kunnen lossen door alles wat rood moet zijn over te schilderen in een wat lichtere kleur waardoor deze rijtuigen een stuk beter bij de rest passen:

Wie goed rond de klasse nummers kijkt kan het kleur verschil zien.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 85   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: