Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 85   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 967939 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 61 gasten bekijken dit topic.
hielke1501
Full Member

« Antwoord #240 Gepost op: 16 Mei 2013, 18:06:35 »

Hoi Michiel,

Je hebt me zojuist op een goed idee gebracht. Het is dan altijd sterk en kan tegen een stootje. Bij de verhuizing van school naar de plaats waar ze nu liggen, hebben ze vrijwel allemaal schade (deukjes) opgelopen. Dat ik dit gemaakt heb komt eigenlijk omdat ik eens een keer bij Syntus in Winterwijk ben geweest en daar kreeg je van die dingen mee. Ik heb er nog altijd een.

MVG, Hielke
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #241 Gepost op: 17 Mei 2013, 05:48:41 »

Hielke om het sterk te houden ben ik ook overgestapt van karton of karton en hout naar puur hout. Later bleek MDF het mooiste resultaat op te leveren doordat er geen nerven in zitten.

Eergisteren heb ik de draaistellen onder de rijtuigen gebouwd en gister heb ik de buffer er in gezet. Later nog tijd gevonden om alle wanden op maat te maken en uit te printen( 1,5 A4tje vol).

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 14:43:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
hielke1501
Full Member

« Antwoord #242 Gepost op: 17 Mei 2013, 19:12:03 »

Michiel, dat is inderdaad geen slecht idee. Mischien past het er niet helemaal bij dit topic maar om een indruk te geven hoe er een uitziet die ik vroeger gemaakt heb, toon ik die bij deze.

Dit is de 1719 compleet gemaakt van papier. Deze heeft ook buffers, koppelingen en zelfs stroomafnemers. Allemaal van papier gemaakt.

MVG, Hielke
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #243 Gepost op: 19 Mei 2013, 10:03:52 »

Zo nog even snel een post voor aan m'n rondrit( Ahz-Ht-Sittard-Mt-Hrl-Rm-Vl-Gvc-Zl-Ahz) van vandaag begin.

Hielke, leuk gedaan, lijkt een loc uit een speeltuin ofzo Wink, alles zit er op en aan alleen de verhoudingen zijn totaal anders.

Gister heb ik de eerste 3 rijtuigen van de NZ bestikkerd en geschilderd. De bovenzijde is nu zo goed als af, nu moet de onderzijde nog gedaan worden.

Bij de Br113 zelfde verhaal, bovenzijde af geschilderd.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 14:46:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Schaal: H0
Systeem: Digitaal

« Antwoord #244 Gepost op: 19 Mei 2013, 13:12:30 »

Lekker en goed bezig Michiel!!!

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander
hielke1501
Full Member

« Antwoord #245 Gepost op: 19 Mei 2013, 14:03:20 »

Michiel,

Het klopt dat de verhoudingen niet overeen komen. Alle verhoudingen zijn gebaseerd op elkaar. Toch is het langste treinstel (DE-5) ruim 1 Meter lang.

MVG, Hielke 
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #246 Gepost op: 22 Mei 2013, 19:19:26 »

Sander, bedankt voor het verschuiven van dit topic.

Dit topic is ouder dan de rubriek mijn trein, daardoor stond dit nog steeds in de rubriek mijn baan, nu staat het dus waar het eigenlijk thuis hoort.

Gister heb ik ook nog kans gezien de Br113 en de 3 rijtuigen af te maken:

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 14:51:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #247 Gepost op: 15 Juli 2013, 21:06:03 »

Dit weekend tijdens de Lochemse Modelspoordagen lekker zitten hobbyen.

Zaterdags het grootste deel van de toeristen treintjes van de Oelder Bimmel Bahn gebouwd waarvan een aantal een plek krijgen op Oelde Landhagen:

Zondags nog 2 losse motorwagen voor de OBB gemaakt en daarna moest ik iets anders. Ik wilde al een tijdje caravans hebben, dus die ben ik eens gaan maken. Daarnaast inspireerde de 3 VW Transsporters op het parkeerterrein mij tot het bouwen van 2 VW Transsporters in Camper uitvoering met grote Westfalia opbouw:

Dit alles gesneden uit gum, deels alleen beschilderd en deels ook bestikkerd.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 14:54:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #248 Gepost op: 28 Juli 2013, 21:09:44 »

De afgelopen dagen heb ik het nieuwe Werse Angel Eisenbahn materieel gebouwd voor de nieuwe S87 zie hier.

Ik heb 1 heel en 2 halve stellen gebouwd, spreekt voor zich dat die halve ooit op een diorama kunnen komen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 14:58:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #249 Gepost op: 29 Juli 2013, 12:19:19 »

Sinds April ben ik een aantal Breng GTW's gebouwd voor enkele buschauffeurs die met de opleiding tot machinist bezig waren. In de powerpack's heb ik foto's van de betreffende mensen verwerkt zoals in het echt nu inmiddels ook is gebeurd. Wel heb ik het powerpack magenta gelaten omdat ik het blauw dat nu gebruikt word in het echt minder mooi vind als de magenta bestikkering die er eerst op zat.

Hier een foto verslag:

Van de 3 waarvoor ik de GTW's gebouwd heb zijn er 2 inmiddels voor alles geslaagd en eentje is nog met de praktijk bezig.

Ik heb nu ook nog 2 voor vrienden in aanbouw.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 15:03:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #250 Gepost op: 10 Augustus 2013, 19:26:34 »

Vandaag maar eens begonnen met de ombouw van een lade kastje tot vitrinekast. De lades zijn er al een tijdje uit en vandaag van dun vliegtuig triplex en latjes van 7x18mm de schapjes uitgebouwd tot helemaal achter in want dit waren slechts halve schapjes. Nu ben ik dit kastje aan het schilderen. Spuiten met spuitbussen liep op niks uit omdat ik te weinig verf had en geen geduld om te wachten tot ik nieuwe kan kopen. Daarop heb ik resten groene verf aangesproken en daarmee schilder ik het nu. De binnenkant donkerder de buitenkant lichter groen.

De binnenkant heeft nu deels 2 lagen verf gehad de buitenkant eentje:

Voor dit kastje komt een deurtje van acrylglas, en de sluiting van dat deurtje moet ik ook nog bedenken want ik wil niet dat dat links of rechts van het kastje uitsteekt. Daarom denk ik dat ik iets aan de voorkant ga doen met koper staaf waar dan iets van een pin of beugeltje in moet vallen en dat dan 3 keer, boven, onder en in het midden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 15:07:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

gm567c
Full Member

« Antwoord #251 Gepost op: 16 Augustus 2013, 22:22:26 »

Ik zou magneetjes gebruiken om het glazen deurtje te sluiten...

Leuke breng-treintjes trouwens Cool

Mvg,

Tis
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #252 Gepost op: 17 Augustus 2013, 21:56:58 »

De vitrinekast hangt sinds vorige week zondag op z'n plek, vast geschroefd zit hij (nog) niet maar hij zit wel geklemd en komt daardoor ook al niet meer los.

De sluiting is nu heel simpel door oogjes van 0,8mm koper staaf waar een stukje cocktailprikker in valt, simpel maar het werkt.

Donderdag heb ik in Frankenberg nog 4 kartelscharen met afwijkende patronen gekocht. Deze wil ik gebruiken voor het knippen van sierlijsten uit papier en karton.

Het model dat ik wilde hebben heb ik alleen nog niet dus daar moet ik nog achter aan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 15:11:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #253 Gepost op: 30 Augustus 2013, 13:12:08 »

De afgelopen 2 dagen ben ik niet met miniatuur materieel bezig geweest maar met het echte werk en speciaal trein onderdelen aanpassen voor gebruik in huis:

plan V hoofdsteun rechtstreeks uit een werkplaats voorraad.

1 van de 2 Rugleuningen

1 van de 2 zittingen, deze zaten niet in plastic

Aangezien de originele frames niet bleken te werken in huis heb ik eiken eethoekstoelen die ik toch kwijt moest gebruikt om de banken compleet te maken.

De hoofdsteun zit aan het houten frame van de vitrinekast geschroefd en de bank staat er los onder.

De andere bank heb ik verrijdbaar gemaakt en van armleuningen voorzien. Deze zit wel wat hoog en is niet geschikt voor mensen met korte benen.

Nu heb ik nog een tafeltje en 2 prullenbakken die ik op moet hangen maar ik moet die prullenbakken eerst schoon zien te krijgen.

Voor de rest ben ik op dit moment vooral druk op de pc bezig met een mega hobby klus waar ik nog wel de nodige dagen mee zoet ben. En morgen ga even inspiratie op doen in Frankrijk door een slagje Marseille te doen met de Zon Thalys.

Ps: ik ben hier via via legaal aan kunnen komen maar ben niet van plan te gaan uitleggen hoe dus er naar vragen heeft geen zin.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 15:23:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #254 Gepost op: 30 September 2013, 17:20:30 »

De afgelopen dagen heb ik maar eens doorgewerkt aan de WAE M4 rijtuigen en E211(Reeks 21) locs en vandaag heb ik ze af kunnen ronden.

Deze E216 is bestemd voor een diorama en heeft daarom een beweegbare pantograaf gekregen.

Ik was door de voorraad onderdelen om de rijtuig overgangen mee aan te kleden heen. Van strookjes karton van 3mm breed heb ik stukjes van 6,5 a 7mm gesneden en deze verder in model geknipt en ze met een watervaste stift zwart gekleurd:

Voor de buisbalgen heb ik een paar staafjes spaghetti zwart geschilderd en een korte met de watervaste stift gekleurd maar dat niet zo'n succes.

Daarna heb ik ze in stukjes van eerst 12mm en later 11mm gesneden wat een betere maat is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 16:17:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 85   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: