Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 86   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 977161 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #150 Gepost op: 10 September 2011, 11:07:14 »

Gister heb ik onverwacht veel tijd gehad om aan het spul verder te prutsen. Ik heb gister ook nog 4 rijtuigen gekocht die ik gelijk geschikt ben gaan maken om te bestikkeren.


De stikkers voor deze rijtuigen print ik op etiketvel en die voor de houten rijtuigen op papier. Een deel heb ik nieuw getekend, een ander deel aangepast aan de instelling van de nieuwe printer. In het worddoc. hier zie je de wanden zoals ik ze geprint klaar heb liggen.

Voor de U4 wagens die ik aan het bouwen ben heb ik 3 verschillende zijwanden getekend in steeds verschillende uitvoeringen, de beide uitvoeringen verschillen in eindbestemming.





Nu moet ik nog een nog wanden met Doornkaat reclame maken en alle kopwanden moeten nog getekend worden. Verder moet ik die wagens nog afbouwen want er zitten nog geen draaistellen onder.

Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2046


« Antwoord #151 Gepost op: 10 September 2011, 12:02:05 »

Hey Michiel,

Jägermeister is inderdaad erg mooi geworden maar ik vind de kleurencombi van T-Mobile vele malen mooier!!

Ben benieuwd volgend weekend welke er het mooiste uitkomt als ze klaar zijn!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #152 Gepost op: 10 September 2011, 15:06:35 »

Sander, welke het mooiste word blijft toch afwachten.

De wanden voor de Doornkaat wagen zijn nu ook klaar en ook deze kan ik weer met 2 eindbestemmingen bouwen.



Ik moet nog even bedenken welke wagens ik met welke bestemmingen wil hebben want ik maak ze alle 4 maar 1x voorlopig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #153 Gepost op: 10 September 2011, 17:29:01 »

Hier nog een foto van de geprinte wanden waarbij het NDS roze en het oranje van de Jägermeister reclame wat fletser overkomt als het is.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #154 Gepost op: 16 September 2011, 15:51:59 »

In Augustus heb ik samen met de hier eerder geposte BB22200 een Br103 gekocht bij één van m'n vaste handelaren op marktplaats. Bij deze Br103 kwam een probleempje om de hoek kijken, de handelaar melde mij dat de loc niet compleet was en gaf me een aantal opties waarvan eentje was wachten op een ander exemplaar dat hij nog verwachte. Aangezien ik hem al van te voren had verteld dat ik geen haast er mee had was dat geen probleem. Echter ook deze loc was niet compleet en ik kreeg de keus, beide locs ontvangen voor de prijs van 1 en ze samen voegen tot 1 loc of ik kon m'n geld terug krijgen.

Jullie kennen me een beetje, dat werd dus beide locs ontvangen en zien wat ik er mee kon( sommige kansen moet je gewoon pakken da's toch belangrijk Cool Grin Grin). Het begin was heel simpel, de panto van de slechtste loc af halen en op de andere loc zetten zodat die compleet is. Dat ging prima en die loc heb ik inmiddels van DBAG logo's voorzien en verouderd.




Dan terug naar die slechte loc, die ga ik niet zomaar weg gooien natuurlijk. De kap was deels gescheurd en bij het demonteren brak die helemaal in 2 stukken net als het metalen chasis. Zowel de kap als chasis heb ik daarna weer gelijmd en toen bleek dat chasis zo krom als een banaan. Deze paste ook niet meer in de kap en ik ben hem toen bij gaan schuren om het passend te krijgen. Dit lukte wel maar het chasis bleek te krom en ik kon er niks mee. Bij een poging het te verhitten en evt. te buigen brak het chasis in nog meer stukken.

Wat nu......., de kap was ook aardig krom. Toen bedacht ik dat ik nog wat afval hout had van 15x15mm en dit past makkelijk in de kap. De kap heb ik hier toen( tijdelijk) opgeschroefd via de gaten waar de panto's hadden gezeten en hem zo rechter getrokken. Toen heb ik de ruimtes tussen het hout en de zijwanden opgevuld met karton van de secondelijm verpakking. Hierna heb ik alles met secondelijm vast gelijmd en heb ik de draaistellen licht aangepast. Deze moesten nu namelijk op een andere manier geplaatst worden. Dit heb ik gedaan door de oude buisjes waar schroeven in zaten weg te knippen en te vijlen en daarna heb ik het opgehoogd met karton van een bierviltje tot de hoogte van de flensen. Hierna waren ze met een beetje secondelijm prima vast te lijmen in de kap. Daardoor had ik weer een bijna complete en niet te kromme loc die nog wel een hele schilderbeurt moest hebben. De ramen zijn door de secondelijm wit uitgeslagen en deze worden dus ook geschilderd. De loc heeft nu z'n basis kleur Oriënrot gekregen en ik ben nu met de grijze vlakken bezig.



Nu nog zien een donor dummy te scoren voor panto's deze Br103 of ze zelf solderen maar daar heb ik niet zo'n zin in.
Zo bied iets wat niet loopt zoals gepland in eens onverwachte mogelijkheden en leiden onvoorziene probleempjes en wat modelbouw vaardigheden en vindingrijkheid tot nieuwe mogelijkheden. Als ik de kosten voor een donorloc( een taurusje bij de wentinkjes ofzo) erbij tel heb ik als nog voor 15 euro 2 mooie locs en al met al ben ik zeer tevreden met hoe het gelopen is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 September 2011, 15:57:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #155 Gepost op: 20 September 2011, 09:50:57 »

Op de weer zeer geslaagde beurs in Lochem dit weekend heb ik bijna alles kunnen doen wat ik gepland had, alleen het verouderen van 8 rijtuigen heb ik gister thuis gedaan. Die rijtuigen heb ik in m'n vitrinekast gezet zonder er foto's van te maken dus die houden jullie nog even te goed. Wel kan ik al het U-bahn materieel laten zien wat ik bestikkerd en verouderd heb.

De 4 Stadtbahn B80DS wagens:
















En de 4 U4 wagens:
















En dan nog een stuurstandrijtuigenje voor Richard:




Op de beurs heb ik ook nog 8 rijtuigen gescoort, 3 er van ga ik gebruiken om voor mijn IC Köln-Hamburg nog wat rijtuigen bij te maken zodat die op 11 bakken komt, foto's van de al gebouwde rijtuigen volgen dus nog.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #156 Gepost op: 23 September 2011, 13:18:19 »

Nu nog even snel tussendoor foto's van de 8 rijtuigen die ik in Lochem heb bestikkerd.

Apmz121;




Avmz207;




ARkimbz262; dit rijtuig en de Bimz264 die nog volgt heb ik voor de stikkers er op gingen een extra laag dunne houtlijm gegeven en dat eerst geheel laten drogen voor de 2e laag lijm en de stikkers er op gingen. Hierdoor bleven de op etiketvel geprinte stikkers wel strak op de niet geplamuurde rijtuigbakken zitten wat bij 2 er vlak voor bestikkerde Bpmz291ers wat minder goed ging;




Bvmsz185;




3x Bpmz291;












En een Bimz264;




Daarnaast ben ik nu 3 rijtuigen aan het voorbereiden op het bestikkeren:


Ook heb ik nog wat andere plannen waarvoor ik nu een Br212 aan het omschilderen ben, deze word verkehrsrot;


Verdere info volgt vanavond laat of zondag, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #157 Gepost op: 27 September 2011, 22:36:04 »

Vandaag heb ik m'n 3e Br103 en m'n verkehrsrode Br212 afgemaakt:







Ik heb nog geen tijd gehad uitgebreid wat te typen over wat ik met deze loc ga doen maar dat komt nog wel.

Gister ben ik bezig geweest achtergronden te schilderen voor de vitrinekast van een vriend van mij.





Over de onderste van de 3 komen nog geprinte gevels van div. gebouwen, gewoon om eens uit te proberen wat het effect ervan is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 18:12:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #158 Gepost op: 29 September 2011, 17:29:39 »

Vandaag heb ik de laatste 3 rijtuigen voor m'n IC Köln - Hamburg bestikkerd en verouderd.












Hierna wil ik verder met wat rijtuigen voor div. nieuwe RegionalBahn treinen waarover ik gister hier meer heb verteld.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #159 Gepost op: 30 September 2011, 11:51:58 »

Net even voor een vriend van mij een ÖBB 1142 verouderd:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #160 Gepost op: 6 Oktober 2011, 18:56:26 »

De afgelopen week ben ik bezig geweest met een aantal rijtuigen. Dit zijn oude rijtuigen waarvan ik de bakken heb op geschuurd. De kopwanden en daken heb daarop grotendeels geschilderd als voorbereiding op het bestikkeren. Dit bestikkeren is inmiddels ook gebeurd en nu moet ik de daken af gaan bouwen, daken en kopwanden af schilderen, aflakken en daarna alle onderdelen er weer op zetten en de rijtuigen verouderen.










Naast dit werk ben ik ook nog op de pc een nieuwe provincie stad aan het opzetten met daar om heen div. grotere dorpen. Hiervoor heb ik Warburg van de kaart geveegd en dat vervangen door een plaats die ongeveer 3x zo groot is met de naam Bad Höxfeld.

Op de plattegrond die nog lang niet af is zijn alleen nog de plaatsen, spoorlijnen en stations te zien.
In en rond deze stad wil ik een klein soort van Regio-S-Bahn net hebben waarop S-bahn achtige stoptreinen rijden. Deze treinen rijden alleen niet met S-bahn materieel en ook met een lagere frequentie dan een echte S-bahn.
Voor dit net maak ik gebruik van de bestaande spoorlijnen Brilon Wald - Warburg=Bad Höxfeld en Altenbeken - Warburg=Bad Höxfeld - Kassel. Daarnaast gebruik ik nog de opgeheven spoorlijnen Scherfede - Ottbergen en deels Warburg=Bad Höxfeld - Volkmarsen( met een iets ander tracé gebruik ik het tot Germete West. De plaatsnamen komen zoals altijd bijna allemaal van echt bestaande plaatsjes op de zelfde locatie op Bad Höxfeld na wat is samen gesteld van delen van plaatsnamen in de weide omgeving van Warburg.

Ik heb me de afgelopen dagen eerst gericht op de sporenplannen van de verschillende trajecten en aansluitend op de dienstregelingen. Het sporenplan is af en de basis dienstregeling en sporenbezetting van div. stations ook.

In het sporenplan zit een schematische lijnen kaart van de regionale treindiensten. De RE's en SE56 worden door DB Regio gereden, de RB en de S-bahn diensten moeten door WR GmbH gereden gaan worden of met RegioShuttles of met LVT/S motorwagens. Voorbeelden van gelijksoortige Regio-S-bahn netten vind je hier en hier.

De S-bahn lijnen rijden 1 a 2x per uur, de RE's en SE allemaal 1x per uur, RB is een buitenbeentje en zal met losse treinparen bedient worden. Wat verder nog niet in de schematische lijnen kaart staat is dat de SE doorrijd van Marsberg naar Brilon Wald en van Ottbergen naar Altenbeken.

Per S-bahn lijn zijn max. 3 setjes materieel nodig heb ik inmiddels uitgerekend, alleen hoeveel zitplaatsen er per trein nodig zijn heb ik nog niet bedacht. Voor de RB volstaan 2 losse motorwagens en dan moet er nog wat reserve zijn. Minimaal 25(2x3=6x3=18+2+5) motorwagens en maximaal 46(4x3=12x3=36+2+8) motorwagens, dit maximum aantal is alleen van toepassing als er met 2assers word gewerkt, bij RegioShuttles zullen het er nooit meer als 3 wagens per trein gaan worden.

Hier laat ik het even bij voor nu, tijd om met die rijtuigen verder te gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #161 Gepost op: 7 Oktober 2011, 17:52:18 »

Gister avond en vanmorgen heb ik de 5 nieuwe rijtuigen afgemaakt:




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #162 Gepost op: 29 Oktober 2011, 20:04:39 »

Dit word een post met zo min mogelijk tekst en maar liefst 21 foto's.

1 of 2 weken geleden was ik bij wentink occasions en heb daar een P8 opgehaald die de vorige eigenaar had mishandeld door alle draden door te knippen en er een tender achter te mikken die er niet bij paste en ook zo mishandeld was. Voor mij was dit de kans om zo'n loc goedkoop te kopen omdat ik zowel een kuiptender voor de P8 had als een Br52 voor de tender. Kuiptender en P8 zijn nu gecombineerd en wat verouderd en staan nu voor een museumtrein samen met een Altrode Br212:






Verder had ik toen al wat koelwagentjes gekocht om tot railbus achtige motorwagens om te bouwen zoals ik in het topic BürgerBahn Westfalen Ruhr al vertelde. Eergisteren en gister ben ik de wanden gaan tekenen en gister ben ik ze gaan bouwen. Tis wilde er ook eentje hebben dus die nam een wagentje over en die wagen die ik voor hem heb gebouwd heeft als enige nog koppelingen. Ik besloot een vrij uitgebreid wagenpark te bouwen van totaal 8 wagens voorlopig waarvan ik er gister avond in 6 uur tijd 5 heb gebouwd.





























De wagens met de oude ramen en zonder koersbakken zijn de WAE VT702( voor Tis) en VT705, de wagens met grote front ruiten en koersbakken zijn de VT701, VT703 en VT707. De VT704, VT706 en VT708 volgen nog, daarvoor heb ik vandaag 3 wagentjes gekocht en inmiddels gedemonteerd.


Omdat de inzet van de wagens op div. lijnen vaak tijdelijk is bedacht ik dat het handig was een wagentje mee te geven naar de huurder die als onderdelen wagen en kantine voor rijdend personeel dienst kan doen. Hiervoor heb ik 4 oude conducteurswagens gekocht en ook deze zijn nu al in ombouw:


Dit was het even voor nu, nu ga ik nog even wat foto's bewerken en een nieuw topic starten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #163 Gepost op: 29 Oktober 2011, 23:30:04 »

Na een avondje hobbyen zijn ook de VT704, VT706 en VT708 af:
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3735



« Antwoord #164 Gepost op: 1 November 2011, 22:52:50 »

En dan hier nog even de vorderingen melden; de verblijfs wagentjes die ik aan het maken ben zijn zo goed als geschilderd, hierna moet er glas achter de ramen en moet het zaakje in elkaar gezet en verouderd worden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 86   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: