Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 85   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 967967 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 65 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #165 Gepost op: 2 November 2011, 21:26:00 »

Vanavond heb ik de verblijfswagens afgeschilderd met dit als resultaat:

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
gm567c
Full Member

« Antwoord #166 Gepost op: 2 November 2011, 23:41:15 »

Die zien er mooi oeroud uit Michiel Cool

Mvg,

Tis
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #167 Gepost op: 2 November 2011, 23:50:21 »

En dan maar vast even iets anders: Ik heb i.v.m. de motorwagentjes gevorderde plannen om 2 diorama's te bouwen waar deze een plek op kunnen vinden.

1 diorama gaat de fictieve kruisingsplaats Guissen omvatten aan de lijn Ahlen - Uentrop waarop de beide wagens die op die lijn en verder rijden elkaar kruisen. Hiervoor heb ik de onderbouw vast gemaakt en dit diorama ga ik zo veel mogelijk tijdens de beurs in Rijswijk opbouwen.

Daarnaast wil ik graag de WAE werkplaats waar dit materieel en het materieel voor de lijn Diestedde-Basel Preußen onderhouden word. Dit komt naast de halte Basel Wibberich die ik dan ook weergeef. Ook hiervoor heb ik de onderbouw gemaakt zodat ik dat op een later tijdstip verder op kan bouwen. In de onderbouw is ook al een helling en ruimte voor een voetgangers tunnel opgenomen. Richting de wijk er achter moet er ook nog iets van een voetgangersbrug komen.

Hierop wil ik tevens een vervallen voorstads sfeer weergeven met deels leegstaande en dicht getimmerde panden die met 4 a 5 woonlagen deels boven de werkplaats sporen zijn gebouwd.

Ik post het even hier omdat ik het nog te vroeg vind voor zelfstandige topics.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #168 Gepost op: 4 November 2011, 15:04:23 »

Op dit moment ben ik weer even met wat bussen bezig. Het gaat om 5 bussen van Regiobus Erwitte GmbH waarvan er eentje op Ebbinghausen Ost een plek zal vinden. Daarnaast pak ik er gelijk 5 van Busbetrieb Möhnetal GmbH mee. Die laatste is een bedrijfje van Sander, dus er gaat ook een bus naar Sander toe op bij passend diorama( ooit mee begonnen op een bierviltje).

De bussen van Regiobus Erwitte:

Deze bussen krijgen aan de onderzijde ook nog een gele band.

De bussen van Busbetrieb Möhnetal:

Het groen komt niet helemaal lekker uit zo met die gele plaat karton er onder.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #169 Gepost op: 4 December 2011, 23:33:40 »

Vorig weekend kreeg ik van een vriend van mij een plan E rijtuig, wat ik hier mee moest wist ik in eerste instantie niet. Uit eindelijk kwam het idee de wagen te gebruiken als basis voor het bouwen van materieel van de Werse Angel Eisenbahn. Hiervoor had ik eerst echt Italiaans materieel gepland maar dat had heel veel rondingen en was wat moeilijker te bouwen. Nu ben ik voor een wat hoekiger model gegaan waarin ik wel de typisch Italiaanse doorloopkop laat terug komen.

De indeling heb ik overgenomen van een 2e klas plan E rijtuig en bij wentink occasions heb ik er nog even 6 rijtuigen bij geregeld. Met deze bakken wil ik namelijk een stam maken van 2 motor en 2 stuurstandrijtuigen en nog 1 losse motorwagen en 2 losse stuurstandrijtuigen die laten evt. op een diorama gebruikt kunnen worden.

De plan E rijtuigen ben ik gaan strippen, alle draaistellen, buffers en vouwbalgen heb ik verwijderd en alle ramen en deuren en ook de koppen heb ik geplamuurd met een mix van zaagsel, water, muurverf en houtlijm.

Dit ben ik nadat het droog was glad gaan schuren zodat ik een goede gladde basis krijg om te bestikkeren.

Op basis van de hier boven geplaatste tekeningen ben ik zij en kopwanden en geopende deuren voor de doorloopkop voor deze wagens gaan tekenen.

Nadat ik deze basis tekeningen had gemaakt ben ik ze nog van opschriften voor de 7 verschillende wagens gaan voorzien.

Deze heb ik daarna in een worddoc geplakt, op maat gemaakt, 2x proef geprint en bijgesteld en daarna op een vel normaal papier uitgeprint.

Hiermee heb ik inmiddels alle wagen bestikkerd en ook de doorloopkoppen en panto's zitten er op. Chipjes heb ik op de motorwagens gelijmd om weerstandsrekken mee weer te geven. en de oude spoor N koppelingen heb ik gehalveerd en met karton uitgebouwd tot automatische koppelingen.

Inmiddels ben ik ook de schortplaten aan het schilderen geweest en bij 1 bak het dak maar die 2 tegelijk bleek niet echt handig dus de overige daken moeten nog.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #170 Gepost op: 5 December 2011, 15:05:03 »

Inmiddels is het materieel af en staat het in m'n treinen vitrinekast, hier wat foto's van al het spul bij elkaar en de langste stam in de vitrinekast.

Omdat ik de geschilderde delen van deze wagen toch moest aflakken heb ik gelijk ook 5 bussen mee genomen. Daar moesten nog de nodige potlood lijntjes op getekend worden om van alles en nog wat weer te geven en daarna moest gelijk de laklaag er overheen op het te beschermen. Ook tijdens het verouderen van die WAE treinen kon ik die zelfde bussen ook gelijk weer een verouderbeurtje geven.

De 2e van links is de bus voor Sander.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #171 Gepost op: 19 December 2011, 13:45:43 »

De afgelopen week ben ik mede door de aankoop van nieuw materieel me gaan bedenken wat ik nu wil met m'n materieel verzameling omdat de ruimte snel op raakt. Ik ben gaan kijken welke samenstellingen niks met Neu Dalhausen te maken hebben en of ik die wil handhaven.

M'n 4 ICR rijtuigen met een 1700 heb ik 2 weken terug al te koop gezet omdat dat helemaal niet binnen mijn verzameling past. Nu heb ik min of meer besloten toch maar alles wat niet binnen de Neu Dalhausen verzameling past om te gebruiken of om te bouwen voor nieuwe treinsamenstellingen.

Dit is een bijna compleet overzicht van het materieel waar het om gaat, alleen een Br228 en 2 ex. DR dubbeldeksrijtuigen staan niet op de foto:

Ik heb min of meer het materieel nu ingedeelt in nieuwe treinsamenstellingen die allemaal samen precies in de vitrinekast passen. Een deel krijgt simpel andere logo's maar het meeste moet opnieuw bestikkerd of( deel van de locs) omgeschilderd worden. Dat word een mega klus als ik dat in eens zou willen doen. Dat ben ik niet van plan maar het moeilijkste word overzicht houden wat voor welke trein bedoelt is en waar het naar toen omgebouwd moet worden.

Ik heb alles nu gesorteerd worden met papiertjes er op wat welke trein word en waar die moet staan.

Het meest linkse materieel word zoals het er nu naar uit ziet niet in de nieuwe treinsamenstellingen gebruikt net als de locs die rechts los liggen. Een deel van de nieuwe treinsamenstellingen heeft nog materieel nodig dat ik gereserveerd heb maar nog niet op heb gehaald.

Ik ga denk ik naast het verder werken aan diorama's alle nieuwe treinsamenstellingen op te vast te leggen zodat ik daar aan ook kan controleren wat ik aan het doen ben.

Groetjes Michiel

Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Schaal: Anders
Systeem: Anders

Oost-Europafanaat

« Antwoord #172 Gepost op: 19 December 2011, 15:11:05 »

Leuke combo's, van wat ik kan zien. Van een deel van het restspul kun je een leuke leeg-materieeltrein maken.

mvg Bjorn

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #173 Gepost op: 19 December 2011, 17:35:21 »

Hoi Bjorn, het meeste rest spul was in 2001 niet meer in die uivoeringen aanwezig, dus dat blijft voorlopig wel los in m'n verzameling maar niet in treinsamenstellingen. Daarnaast is ook de ruimte wel op voor treinen langer dan een loc+2 rijtuigen.

Ik heb een worddoc samengesteld waarin ik precies kan zien wat ik waar toe moet ombouwen, zie hier. Dan kan je ook pas echt zien wat het allemaal moet worden.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #174 Gepost op: 22 December 2011, 23:10:49 »

De plannen van van de week waren het toch weer niet helemaal met het gevolg dat er nog stuk of 6 treinsamenstellingen op de schop gingen.

Één van m'n 2 IC's Hamburg-Hannover-Neu Dalhausen-Düsseldorf-Venlo v.v. heeft z'n Apmz121 afgestaan, zo is die trein nog maar 8 rijtuigen en kan er in de vitrinekast nog een trein bestaande uit een loc en 3 rijtuigen naast staan.

Die Apmzz121 vervangt in m'n D-trein Uelzen-Soltau-Hannover-Altenbeken-Neu Dalhausen-Dortmund-Duisburg-Köln v.v. een Bm235 en de Br110 die er voor zat heeft plaats gemaakt voor een Br103 die uit een andere IC komt.

Die Br103 komt van de IC Köln-Osnabrück-Hamburg waar ik nu een Br101 voor heb staan die over was.

Daarnaast heb alle SE12 samenstellingen opgeheven en simpel 6 nieuwe samengesteld met ander materieel zodat ik ook m'n RE70 Braunschweig-Hannover-Minden(westf.)-Bielefeld-Neu Dalhausen-Soest v.v. en RE76 Rotenburg(Wümme)-Nienburg-Minden(westf.)-Bielefeld-Neu Dalhausen-Soest v.v. weer kon geven. Deze treinen reden voor zover ze in het echt bestonden toen gemengd met enkel en dubbeldeks materieel( deels ex. DR dubbeldekkers DBuz747/749). Van beide treinseries heb ik er eentje in model gemaakt.

M'n RE70 bestaat uit een Br110+DABgbuzf760+2xDBuz749+Bnrz725+DBz751;

De stuurstand functie van het stuurstandrijtuig word bij deze trein niet benut omdat de loc Br110 of geen wendezugsteuerung hebben en als ze het wel hebben( deel van de locs met nummers boven de 400) is het het oude KWS systeem wat dubbeldeks rijtuigen weer niet hebben. Wat wel gebruikt word is de 1e klas, de fiets afdeling en de afdeling en toilet voor invaliden die dit rijtuig bezit en de rest van de trein niet heeft.

M'n RE76 bestaat uit een Br110+ABy407+3xDBuz749 waarvan ik er 2 nog moet maken uit 2 andere ex. DR dubbeldeks rijtuigen en daar ben ik inmiddels mee begonnen;

Bij m'n SE12 samenstellingen heb ik +/- 100 zitplaatsen 2e klas opgeofferd zodat ze nu nog maar 3 a 4 rijtuigen hoeven te hebben en deze treinen rijden nu op 1 na allen met Br141:

SE12-1;

SE12-1, Br141( omschilderen uit ZWS 141)+ABomz512( ombouw uit eurofima prototype)+Bm235(aanwezig)+Bm232(aanwezig)+BDms273(aanwezig).

SE12-2;

Br141+Bbd499+ABm223+2xBn719, deze stam is helemaal klaar.

SE12-3;

Br141+ABnrz418+Bnrz452+BDnrzf740, deze stam is helemaal klaar.

SE12-4;

Br141+BDms272+2xBm235+ABm223, ook deze stam is helemaal klaar.

SE12-5;

Br141+ABnrz704+Bnrz725+Bnrz451, ook deze stam is helemaal klaar.

SE12-6;

SE12-6, Br110(omschilderen uit Rood/Beige)+ABnrz418(ombouw uit AByl groen)+2x Bnrz451(ombouw uit 2x Byl B/B).

Voor m'n RB80 komt er dan nog een Br624;

Deze moet ik nog ombouwen uit 3xBpmz294.

Dan komt er ook nog een stam van m'n RE202 Minden(westf.)-Staburg-Bassum-Bremen v.v. van het Staburg net, Staburg is een fictieve provincie stad midden tussen Osnabrück, Minden(westf.), Nienburg en Bremen.

NDS 4600+Aikmz261.9+4x By439+ABnrdzf
Hiervoor moet ik alles nog ombouwen/omschilderen en voor de 3 By439 rijtuigen moet ik nog 3 eurofima prototype rijtuigen ophalen.

Alles wat ik nu aan materieel nog over heb zal later een nieuwe bestemming gaan krijgen, eerst ga ik dit maar eens ombouwen.

Gister ben ik de wanden gaan tekenen die ik nog niet had en heb toen alles uitgeprint wat ik voor de eerste 6 rijtuigen en later nog om te bouwen rijtuigen nodig heb.

Wanden voor de Br624 en de NDS rijtuigen heb ik nog niet, die moet ik nog tekenen.

Vanmiddag ben ik dan echt begonnen met het opnieuw bestikkeren en het omschilderen van een Br141.

Met de verkehrsrode rijtuigen ben ik nu bijna klaar, aan de mintgroene rijtuigen en de Br141 heb ik nog wel wat schilder werk.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Augustus 2017, 18:18:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #175 Gepost op: 23 December 2011, 22:37:54 »

Gister ben ik door gegaan tot 1.30u en toen was alles op het verouderen na klaar, dat heb ik vanmorgen tussen 7.0u en 7.45u nog even gedaan en dit is het resultaat:

Br141;

2xDBuz749;

2xBnrz451;

ABnrz418;

ABomz512;

Nu is het kijken hoe en waarmee ik nu verder ga, voor ik de br624 of het NDS materieel kan bestikkeren zal ik eerst de wanden moeten tekenen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #176 Gepost op: 25 December 2011, 00:31:36 »

Vanavond heb ik de 2e helft van de avond gebruikt om de zijwanden van m'n Br624/924 te tekenen:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #177 Gepost op: 27 December 2011, 21:31:09 »

De afgelopen dagen heb ik m'n tijd achter de pc benut door een nieuwe RegionalExpress te plannen en hiervoor ook de zijwanden voor het materieel te tekenen. Voor deze RE waar ik beter in een ander topic uitgebreid op in kan gaan gebruik ik LHB prototype rijtuigen die ooit in de jaren 70 bedoelt waren als opvolger van de silberlinge maar die nooit in serie gebouwd zijn. 7 van deze rijtuigen zijn tussen 1988 en 1995 omgebouwd en gebruikt voor de WiesbadenCity en enkele nacht IC's naar Frankfurt am Main Flughafen. Nadat deze diensten werden stopgezet ging het spul dat vrij storings gevoelig was buitendienst en enkele niet verbouwde rijtuigen waren als enkele jaren eerder buiten dienst gegaan.

Ik verdraai de geschiedenis een beetje en in mijn wereld is het spul gemoderniseerd en zijn 3 rijtuigen verbouwd tot ZugCafé en deze rijtuigen worden in 2 stammen van 4( met 1 ZugCafé op reserve) ingezet in mijn nieuwe RE waarvoor maar 2 setjes materieel nodig zijn.

Dit zijn de wanden voor deze rijtuigen in DB Regio huisstijl:
De stuurstand Apzf209;

De 2e klas rijtuigen Bpmz298;

En de 2 ZugCafé's;

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #178 Gepost op: 28 December 2011, 12:49:43 »

De wanden voor de rijtuigen van m'n RE202 Minden(Westf.)-Staburg-Bassum-Bremen Hbf u.z. heb ik ook klaar.

Aikmz261.9( 1e klas IR rijtuig maar dan met snackpoint);

By439, hiervan heb ik er 3 nodig;

ABnrdzf, van dit rijtuig moet ik de koppen zelf nog schilderen;

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #179 Gepost op: 2 Januari 2012, 21:11:20 »

Net heb ik de ombouw van mijn nieuwe Br110 die ik eergisteren opgehaald heb afgerond.

Zo zag hij er als Br112 uit toen ik hem kocht:

foto wentink occasions

Ik opgegoten randjes en borden moeten verwijderen als ook de schortplaten onder de bufferbalk.

Dit is het resultaat;

Verder heb ik nog wat materieel voor bereid op het opnieuw bestikkeren;

Dit is bestemd voor m'n Br624/924 en de rijtuigen voor m'n RE202, de 3 andere rijtuigen voor de RE202 heb ik inmiddels ook in huis en gestript aan 1 zijde vast dicht gesmeerd.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 85   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: