Het stel heeft 14 maanden op opstelspoor 16 gestaan in afwachting van wat 'de werkplaats' zou gaan bedenken.
Die hadden wel e.a. bedacht om het motordraaistel te verzwaren, maar idealiter zou dan een klomp lood in een vorm gegoten moeten worden.
Niet dat het niet mogelijk is, maar om praktische redenen afgeserveerd en iets anders bedacht.
Dit moet het ongeveer worden.
Dit is niet definitief, wellicht dat dit nog in een tweedelige gebruikt kan worden, maar ik dit nog iets breder maken en aan de bovenkant zodanig het de wanden niet raakt, maar wel maximaal benutten van de ruimte.
In ieder geval reed het dingen met dit gewicht de helling, zowel geduwd als getrokken op.
Als ik nog wat lood in de bak toevoeg (tussen de banken en in het portaal) kan ik tot 233 gram op het wielstel komen,
maar voor die 21 gram extra leg ik 33 gram in het rijtuig.
Op de motor zelf is efficiënter, daarom komt er nog een verbeterde versie.
Omdat hierdoor de traditionele montage van front- en sluitseinen gesneuveld is, moet dat nu met LED's gemaakt worden.
Hieronder zijn 'normale' 3 mm LEDjes te zien met de anode aan elkaar gesoldeerd en de functiedraden aan de kathodes.
De gaten voor de oorspronkelijke gloeilampjes heb ik opgeboord naar 3,2 mm waardoor de LED's prefect passen.
Ingebouwd steken ze net zover uit als de gloeilampjes deden.
Even testen voor ik verder ga met een esthetische opknapbeurt van de bak.
Dat mag wel iets feller... Dit is ca. 18 V met 1k. Zal iets van 15 mA zijn nu.
Wellicht de weerstand iets verkleinen zodat we naar 20 mA gaan o.i.d.
Volgende stappen:
- tweede versie van het motorgewicht maken.
- beglazing aanpassen
- nieuwe decals aanbrengen
- blanke lak en heropbouwen
- tussenbalgen dunner schuren
De originele van KleiNSpoor afwrijftransfers passen eigenlijk net niet op de te smalle tussenstukjes tussen de ramen.
En dan de andere bakken nog