Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: Show je realistische treinsamenstelling  (gelezen 149129 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #90 Gepost op: 26 Mei 2016, 22:15:55 »

Andermaal leuk: ik had dezelfde trein in de openingspost, gesitueerd 10 jaar later. Zie http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/show-je-realistische-treinsamenstelling/msg27104/#msg27104 Toen kon er een B af (P + B + A + RD + B):



Weer pakweg 10 jaar later, ca. 1978, kwamen de vignetten en reclamebanen, zie http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/show-je-realistische-treinsamenstelling/msg27299/#msg27299 Ditmaal is de P weggevallen, maar wel weer de B erbij:



Uit dezelfde periode kwam ook deze stam voor, met 3x Plan W ipv de Plan E B's: http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/show-je-realistische-treinsamenstelling/msg27391/#msg27391



Een paar jaar later (jaren '80) zag het er totaal anders uit bij de introductie van de ICR op de Twente-lijn (B + BDK + A + B): http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/show-je-realistische-treinsamenstelling/msg27447/#msg27447



Nu zoeken we dus nog iemand die de laatste 20 jaar even invult (en eind jaren '40 - begin jaren '50), dan hebben we naoorlogs compleet Grin

(EDIT: jammer dat deze net op de volgende pagina komt, was leuker onder elkaar)
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #91 Gepost op: 26 Mei 2016, 23:38:22 »

Begin jaren 50 is mijn turkoise stam die ik als eerste hier liet zien.

Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #92 Gepost op: 27 Mei 2016, 19:12:06 »

Aangezien het realistische samenstellingen moeten zijn, en niet zo zeer personen vervoer. Wil ik jullie dit keer een VAM-trein laten zien uit 1989.



De foto uit het boek "D.E. Locomotieven serie 2200/2300 en 2400/2500"geschreven door Sicco Dierdorp en Davey Beumer laat het grote voorbeeld zien.



Op de foto staan niet al mijn VAM-wagens, de totale treinlengte is 14 wagens, wat neerkomt op 270cm aan trein.
Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #93 Gepost op: 27 Mei 2016, 19:28:07 »

Hallo Sander,


Eveneens Apeldoorn met de 2510


2200 kan er ook voor. Apeldoorn vlak voor het stations aansluiting langs het kanaal.

Mvg, Johan
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #94 Gepost op: 27 Mei 2016, 23:45:53 »

Grappig, die heb ik hier ook. Mijn bedoeling was een uitvoering zoals die in de jaren '70 reed, maar ik ben niet zeker of de derde wagen, met potgrondopschrift, er dan wel in mag. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag. Ik zie 'm ook in de foto's van Johan als ik me niet vergis. Van welke datum zijn die?



Een paar jaar later (2011) zag het er zo uit, met VSM-gelegenheidstractie:


www.flickr.com

Begin jaren 50 is mijn turkoise stam die ik als eerste hier liet zien.

Ach ja, natuurlijk. Nou, dan alleen na 1990 nog.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #95 Gepost op: 28 Mei 2016, 08:25:59 »

Citaat van: 1200blauw link=topic=2427.msg32740#msg32740
Mijn bedoeling was een uitvoering zoals die in de jaren '70 reed, maar ik ben niet zeker of de derde wagen, met potgrondopschrift, er dan wel in mag. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag.

De 'potgrond' opschriften zijn te dateren vanaf 1982. Ik heb ooit eens uitgezocht voor alle VAM wagens die ik heb wat de inzet-jaren zijn. Voor deze heb ik dit genoteerd. De uiteindelijke bron weet k nu niet meer.
Overigens waren de 'potgrond' en 'recycling' de eerste Takkls met bijzonder beschilderingen in 1982, de 'VAM 60 jaar' vanaf december '88, de 'Regamgas' en de lichtere groene met groot VAM op de zijde vanaf 1990.
De oude Tads hebben het uitgehouden tot in 1990 heb ik ook gevonden, dus 3 stuks mogen dan nog mee in mijn VAM-trein die ik dus in 1990 plaats.

EDIT  Dat betekent trouwens dat Sander's trein ook 1990 is door het gebruik van die lichter groene met groot VAM opschrift. Als die er uit is, kan 1989 dus prima  Duim omhoog
« Laatste verandering: 28 Mei 2016, 08:54:27 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #96 Gepost op: 28 Mei 2016, 09:38:32 »

Van welke datum zijn die?

Ik hielt datums nooit bij. Deze opnamen zijn rond 1989 / 1990.

Mvg, Johan
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #97 Gepost op: 28 Mei 2016, 13:15:10 »

Bedankt Jakop voor de info. Dat van 1982 voor de Potgrond Takkls had ik ook ergens gevonden toen ik ermee in mijn handen stond in de winkel. Ik moet vaak ter plekke zoeken of iets binnen mijn tijdperk past. Maar goed dat het 3G/4G ontvangst bij Harlaar best goed is  Grin

Mijn VAM treintje bestaat uit slechts 5 wagons. 2x Takkls en 3x Tads. Alleen groene varianten. Mijn toekomstige baan is ook niet veel groter.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #98 Gepost op: 28 Mei 2016, 18:26:10 »

Volgens mij bleven de Tads geen Tads toen de Takkls Takkls werden.  Cheesy

In iets begrijpelijker Nederlands, de latere wagens met kantelbakken die hiervoor op de foto's te zien zijn, hadden oorspronkelijk ook de benaming Tads en kregen pas bij de UIC-2 benaming de benaming Takkls mee.
De oude wagens hebben als het goed is ook een andere benaming gekregen, want de d staat bij UIC-2 voor doseerbaar lossen, wat zover ik weet bij die wagens niet mogelijk is.
Met dat vermoeden heb ik mijn raadplaat van een tijdje terug eens uitvergroot.


Het lijkt inderdaad geen Tads te zijn. Wat het wel is, weet ik niet. Het lijkt ook op Takkls maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Dus wie heel nauwkeurig wil zijn, moet nog wat huiswerk doen...
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #99 Gepost op: 28 Mei 2016, 21:37:23 »

Hartelijk dank voor de toelichting heren. Heel verhelderend. Die Potgrond-karren kunnen dus mooi de kliko in Grin

Ditmaal bestaat mijn bijdrage uit een containertrein, bedoeling is rond 1980.



Tractie is de 1103 van Roco met de afgezakte schildjes. Daardoor had 'ie een heel schappelijke prijs. Ooit ga ik 'm nog eens onder handen nemen. Het rijdend materieel erachter is allemaal van Märklin. De containerdraagwagens zijn alle uitgeleverd met containers; de rongenwagens zijn voorzien van Walthers containers.
« Laatste verandering: 28 Mei 2016, 21:44:41 door 1200blauw » Gelogd
Yuri
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20


« Antwoord #100 Gepost op: 29 Mei 2016, 16:40:41 »

Om nog even terug te komen op de VAM wagens. Volgens mij zijn de gele GFT-stempels er ook pas eind jaren '80 begin jaren '90 op gekomen.

Groeten, Yuri
Gelogd

***
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #101 Gepost op: 29 Mei 2016, 21:45:14 »

En bedankt Grin
Kortom, voor een jaren '70 trein heb ik een paar beroerde aanschaffen gedaan, maar voor eind jaren '80 is 'ie prima. Ik kan ermee leven. Ik had ook mijn twijfels over introductie van dat A-sein op de 2400, maar daar heeft nog niemand het over gehad. Betekent dat dat die inderdaad tegelijk met de NS E-locs zijn verschenen (eind jaren '70), zoals ik aannam?

Ditmaal een iets oudere containertrein dan uit mijn vorige bericht, gesitueerd rond 1970. Containerdraagwagens waren er nog niet in groten getale. Doorgaans werden platte bakwagens gebruikt. De containers waren van blank aluminium. Als tractie heb ik gekozen voor een grijsgele 1100. Die waren er nog niet veel begin jaren '70 (en met A-sein al helemaal niet, want dat is laatste helft jaren '70). Wellicht was een blauwe 1100 of 1200 met omgekeerd L een betere keuze geweest, maar dit leek me wel een welkome afwisseling.



Ik ben nog op zoek naar foto´s van het grote voorbeeld van dit soort treinen in Nederland. Wellicht heeft iemand die hier beschikbaar. Ik ben vooral benieuwd of het in die jaren voorkwam dat containers van meerdere transporteurs in één trein aanwezig waren. Ik heb nl alleen foto´s van treinen met alukleurige Sealand-containers, zonder andere ertussen.
« Laatste verandering: 29 Mei 2016, 21:55:05 door 1200blauw » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #102 Gepost op: 12 November 2016, 17:40:24 »

Volkswagen Kever transport, er bevinden zich alleen bril kevers op deze trein. Plaatsing qua tijd zou zijn begin jaren '50.

Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #103 Gepost op: 12 November 2016, 20:46:31 »

Fraai Sander!  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 12 Januari 2017, 13:49:42 »

Om wat leven in te blazen;
Het kwam niet enorm vaak voor dat het maar 4 rijtuigen waren maar ze hebben wel degelijk zo gereden;



1145 met M2 rijtuigen.
Nu hopen dat Märklin wat losse exemplaren verkoopt zodat ik de trein naar 5/6 rijtuigen kan maken.

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
« vorige volgende »
Ga naar: