Nog bezig aan reparatie van messing trede, tis moeilijker dan gedacht om alles terug in orde te brengen.Geen nood, heb nog genoeg messing liggen indien nodig.
We zullen ondertussen wel nog wat afplakwerk doen. het is geen simpele schildering deels door de bochten en ronde neuzen. Wel een voordeel is dat op bepaalde foto's al een deel van de witte strepen reeds een "krakje" hebben gekregen en zelfs hier en daar verdwenen zijn. Dat is in de realiteit, als modelbouwer wil je alles zo strak mogelijk doen en das soms helemaal verkeerd.
Idem dito bij vlakschuren van de body, heb nog nooit een Nohab gezien op foto waar de platen geen blutsen hadden. (?) Zelfs op de neuzen en de treden staan soms volledig schuin en scheef van ergens tegen te rijden.
Enkel als je dit dus namaakt krijg je wel de commentaar, is dat wel correct? Het is daarmee ook dat ik regelmatig na het maken van een model de tekst erbij zet van "is dit correct? Neen mijn zoon, laat ik over aan de alles beterwetende mannen".
Idem voor bepalen welke teint verf het is van kleur, zonnige dag of bewolkt, harde vervuiling of waas van stof erover geven al een volledig ander zicht en kleur schakering. En de juiste RAL kleuren is soms ook niet correct te noemen, zit soms verschil in van het ene merk verf tegenover het andere. Met andere woorden het is niet gemakkelijk dus, zoals eerder geschreven.
Deze TMY106 gaat waarschijnlijk in dubbeltractie rijden met de gele STRUKTON, ook met sound, dus 2 machientjes aan elkaar met sound, rest van lichten kan ik allemaal apart aanklikken aan/uit dus veel mogelijkheden. Heb helaas deze machines nog nooit in het echt gezien dus baseer ik me enkel en alleen op de foto's via internet en/of op CD-rom die me sommige mensen doorspelen met extra details die echt moeilijk op de internet beelden te zien zijn. En misschien juist eigen zijn aan dit model uit dat jaar.
Juist bericht gekregen dat er nog 3 ketelwagons onderweg zijn, weer een complete sleep na vervuiling dus.
Eric.