Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456329 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #600 Gepost op: 13 Januari 2020, 16:28:07 »

Body van de TMY106 is reeds voorzien van een primer. Afplakwerk bezig en streepjes spuiten in witte verf. Iets van lange asem. Nog een tegenslagske gehad (das ook nen slag) messing trap afgebroken dus eerst repareren.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #601 Gepost op: 14 Januari 2020, 10:22:40 »

Nog bezig aan reparatie van messing trede, tis moeilijker dan gedacht om alles terug in orde te brengen.Geen nood, heb nog genoeg messing liggen indien nodig.
We zullen ondertussen wel nog wat afplakwerk doen. het is geen simpele schildering deels door de bochten en ronde neuzen. Wel een voordeel is dat op bepaalde foto's al een deel van de witte strepen reeds een "krakje" hebben gekregen en zelfs hier en daar verdwenen zijn. Dat is in de realiteit, als modelbouwer wil je alles zo strak mogelijk doen en das soms helemaal verkeerd.
Idem dito bij vlakschuren van de body, heb nog nooit een Nohab gezien op foto waar de platen geen blutsen hadden. (?) Zelfs op de neuzen en de treden staan soms volledig schuin en scheef van ergens tegen te rijden.
Enkel als je dit dus namaakt krijg je wel de commentaar, is dat wel correct? Het is daarmee ook dat ik regelmatig na het maken van een model de tekst erbij zet van "is dit correct? Neen mijn zoon, laat ik over aan de alles beterwetende mannen".
Idem voor bepalen welke teint verf het is van kleur, zonnige dag of bewolkt, harde vervuiling of waas van stof erover geven al een volledig ander zicht en kleur schakering. En de juiste RAL kleuren is soms ook niet correct te noemen, zit soms verschil in van het ene merk verf tegenover het andere. Met andere woorden het is niet gemakkelijk dus, zoals eerder geschreven. Cool
Deze TMY106 gaat waarschijnlijk in dubbeltractie rijden met de gele STRUKTON, ook met sound, dus 2 machientjes aan elkaar met sound, rest van lichten kan ik allemaal apart aanklikken aan/uit dus veel mogelijkheden. Heb helaas deze machines nog nooit in het echt gezien dus baseer ik me enkel en alleen op de foto's via internet en/of op CD-rom die me sommige mensen doorspelen met extra details die echt moeilijk op de internet beelden te zien zijn. En misschien juist eigen zijn aan dit model uit dat jaar.
Juist bericht gekregen dat er nog 3 ketelwagons onderweg zijn, weer een complete sleep na vervuiling dus.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #602 Gepost op: 14 Januari 2020, 14:57:09 »

Zo, alles staat nu te drogen, normaal staan de strepen er nu op, we zien dat morgen dan wel. Trap is hersteld, hier moet ik enkel nog terug primer opspuiten.
Van de gelegenheid nu gebruik maken om de verven al te mengen die we verder nodig gaan hebben voor body te spuiten. Revell kleuren heb ik nu moeten mengen, één van deze dagen zie ik wel of deze nog een verdunner nodig hebben of niet voor spuitwerk af te leveren.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #603 Gepost op: 19 Januari 2020, 13:28:27 »

Nog een Heljan spoor O model kunnen aankopen, maar het zal meer dienen voor reserve onderdelen volgens de geziene foto's. Kan ze steeds gebruiken die onderdelen een mens weet nooit natuurlijk.
Ben wel nog op zoek naar een donor model voor verbouwing en dan een "iets" betere staat. Analoog das gek genoeg, wordt toch helemaal open gelegd en alles wat niet van toepassing is verandert.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #604 Gepost op: 21 Januari 2020, 11:16:47 »

Omdat de temperaturen echt te laag zijn om deftig spruitwerk te doen maar wat dagen wachten op beterschap. Bovenste lijntje afgeplakt en gespoten witte verf.
Nu tape verwijderen en laten drogen.

Wel wat details schilderen aan de gedemonteerde O ketelwagons gaat wel lukken.
En dan hier nog een fotooke van de vervuiling aan de neus en ramen van de Strukton 9505.

Er is wat roest te zien aan de chromé bandjes rond de ramen. Natuurlijk, ik ben geen fotograaf en dat zal ook nooit verbeteren hoor.
(in feite al ondervonden zolang een mens maar foto's laat zien is alles okay maar probeer niets te verkopen want dan verdwijnt de belangstelling in modellen zoals sneeuw voor de zon)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #605 Gepost op: 22 Januari 2020, 09:25:17 »

De "vaste" man om commentaar te leveren op gemaakte modellen heeft hier gisteren namiddag geweest.Beste vervuiling tot nu toe vond hij. Ook enorm veel details die er opstaan, het heeft dus lang geduurd eer hij hier buiten was. Ook al afgesproken om dit jaar een paar keer Houten te doen, ge weet nooit hé?
Volgend model ook al laten bekijken maar daar is niet veel over te zeggen, tot nu toe natuurlijk.
Wel alle kleine onderdelen liggen al klaar voor op de body.
Cabines zullen nog wel wat werk vragen maar alles op zijn tijd.
Dit jaar misschien ook nog eens een boekje uitbrengen met vervuilde wagons in O schaal, met wat technieken uitgelegd , kan eventueel eens nuttig zijn?
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #606 Gepost op: 24 Januari 2020, 10:38:38 »

Soms loont het om eens de vraag te stellen of er iemand nog ergens een Heljan MY schaal O model heeft en die dit van de hand wil doen. Deze is zojuist afgegeven, zonder extra onderdelen maar dat deert me niet, heb er genoeg liggen. Alles functioneert goed, ook de ventilatoren in analoog gebruik. Dus nog een donor voor een ombouw model van te maken.

Zo kwam ze uit de doos, niets afgebroken en daar ben ik al dik tevreden mee.

En reeds getest op analoog stukje rails met oeroude transfo. Lichten flikkeren wat maar komt door de vuile rail en wielen, klein euvel dat opgelost kan worden.
Zo ondergetekende is dik tevreden. Ontmantelen en alle eventuele problemen das voor veel later hoor, eerst de TMY afwerken, MTH wagons vervuilen en wat messing onderdelen nog vervaardigen voor de Koff modellekes alhier.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #607 Gepost op: 24 Januari 2020, 18:26:00 »

Er is ondertussen ook al beslist dat deze locomotief gaat verbouwd worden naar de MY1132 PBS anno 1999/2000 in Arhus.

Dit is het Ho model. Met naam "Maria" moet het wel een dame zijn. Grin
We weten weeral van wanten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #608 Gepost op: 27 Januari 2020, 14:41:10 »

Lijst van de te koop aangeboden locomotieven even aangepast, richtprijzen bijgezet.
Roco Ho originele modellen met sound
72723 MAV M61011 DCC sound………………………………………………………..230,00 euro
72867 DSB MY1148 Kroon DCC sound………………………………………………..230,00 euro
Roco originele modellen Ho
62854 MAV M61 019 (2x)……………………………………………………………………170,00 euro
62850 MAV M61 020…………………………………………………………………………..179,00 euro
63473 MAV M61 014……………………………………………………………………………179,00 euro
62852 DSB MY1114 Kroon……………………………………………………………………175,00 euro
72868 DSB MY1147………………………………………………………………………………175,00 euro
63964 NSB Di3.643 groen……………………………………………………………………..185,00 euro
62950 NSB Di3.641 groen……………………………………………………………………..195,00 euro
62716 DSB MZ1401 zwart/rode versie…………………………………………………..130,00 euro
Al de rest van de lijst zal wel verdwijnen, zij het in stukjes of in de container, of ergens anders . Aangezien mensen er niets voor over hebben dan heb ik ook niets over voor de mensen.
Tis maar dat er extra plaats is dan voor de O modellen en das veel voornamer.
Eric.


Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #609 Gepost op: 3 Februari 2020, 16:18:26 »

Voordat we verder doen aan de TMY106 hier nog een foto van Ho model naast het O model. Het Ho model komt uit een ander jaartal en heeft verschillende details minder dan het O model, ook al aan de draaistellen was dit zo

Bedoeling is dat zowel Ho dubbel tractie als in O schaal de modellen hier komen te staan. De tijd zal het wel uitwijzen of het lukt met de schildering te spuiten aan TMY106.
Hebben tijd genoeg en anders maak ik er wel tijd voor (als het gaat)
Zelfs voor de decals had ik hier 5 verschillende foto's waar ze steeds op andere plaatsen aangebracht waren dus een jaartal is steeds goed om te vermelden bij bouw van een model, zouden de producenten ook beter doen maar dan komt het bedrag in het gedrang om "goedkoop" te kunnen leveren met alle verschillen onderling.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #610 Gepost op: 10 Februari 2020, 13:24:29 »

Deze morgen nummer 13 afgegeven door de postbode, zal verbouwd worden.

Dan even op de opstelspoor gezet om uit te lezen.

En ook alle geluiden en functies ingestoken in de TMY106 in opbouw, dus das ook weer in orde.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #611 Gepost op: 11 Februari 2020, 16:23:47 »

Een donor model reeds volledig gedemonteerd vandaag.Tafeltje staat weer overvol met werk.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #612 Gepost op: 13 Februari 2020, 16:55:55 »

Begonnen met het samenstellen van de rangeerderplatforms voor volgens model.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #613 Gepost op: 13 Februari 2020, 19:50:32 »

Trapjes plooien en solderen, wel 2 linkse en 2 rechtse maken

En ondertussen ook wat bezig geweest voor de decals.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #614 Gepost op: 14 Februari 2020, 10:45:03 »

Nog een foto uit de "oude doos" gevonden tijdens opruimen mappen. Zet ze hier maar.

Was in de tijd van de 101 Nohab modellen die hier stonden in schaal Ho.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: