Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458329 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #90 Gepost op: 27 Mei 2016, 11:58:26 »

Zover ben ik dus al, hier en daar nog plamuur- en schuurwerk. Bufferbalken komen later in blauw gespoten. Koppelingen worden apart gespoten en geschilderd.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #91 Gepost op: 28 Mei 2016, 19:44:19 »

Bufferbalkjes zijn klaar voor verdere afwerking

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #92 Gepost op: 9 Juni 2016, 10:22:36 »

Kleine onderdelen van Weinert koppelstukken in de verf gespoten. Deze krijgen nog geel, rode en zilver verf aan de details.
Bufferbalken zelf zijn ook al in de lengte aangepast zodat deze terug tussen de buffers passen.
Weet het het is allemaal geen spectaculaire vooruitgang maar doe het als ik een pakje minder pijn heb en der zit niemand achter me aan (ik heb juist nog eens gekeken en zit alleen voor de PC)

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #93 Gepost op: 10 Juni 2016, 08:19:33 »

Dit onderdeel ook reeds ontvet en in de grondverf gezet

Dan een poging gedaan om ruitenwissers te maken.

Moeten ontvet, in de grondverf gezet worden en dan in zwarte verf gespoten.

En aangezien het toch mooi weer was ook de wielen al wat zwart gemaakt, deze komen later nog vervuild te worden maar ze kunnen maar al klaar staan.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #94 Gepost op: 19 Juni 2016, 10:02:19 »

Nog niet veel kunnen doen deze week. Enkel wat kleine schilderwerkjes gedaan aan de koppelingen. Nu meer  bezig geweest met alle andere voorbereidingen voor verder af te werken, zoals sjabloon snijden. De cabines volledig ontmantelen, kleine buisjes maken voor één kolom hoger te kunnen maken. LED light bakken maken voor de cabines. Dan nog de relingen voor naast de rangeerder plateaus ook nog in de grondverf geplaatst. Silicone tubes zijn ondertussen ook reeds afgeleverd hier van Weinert dus dat ligt allemaal klaar voor als het nodig is.
Flenzen van de wielen ook wat verder zwart gemaakt.
Foto's volgen wel.
Eric.
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #95 Gepost op: 19 Juni 2016, 11:18:17 »

Mooi verslag...... ik blijf je volgen  Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #96 Gepost op: 22 Juni 2016, 17:26:16 »

Mooi verslag...... ik blijf je volgen  Duim omhoog

Jeffrey

Dank Jeffrey, altijd fijn dat werkjes worden geapprecieerd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #97 Gepost op: 29 Juni 2016, 18:11:09 »

Wat verder geknosseldt.

Weinert onderdelen voor tussen de buffers geschilderd.

Controle of alles nog mooi oogt zelfs na spuiten van grondverf, hier is ook reeds de achterste sneeuwruimer gemonteerd met 2 vijsjes en de NEM schacht met Lenz koppeling staat er ook al op.

Dan 2 licht bakjes gemaakt om te bevestigen in de cabines, echte effect zal maar te zien zijn als deze volledig zullen afgewerkt zijn.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #98 Gepost op: 2 Juli 2016, 09:40:18 »

Cabines geschilderd, is in een andere kleur gezet dan vorig model dat ik verbouwd heb.
De instrumenten en tellers krijgen nog wel een kleurtje, ook de stoel nog verder schilderen, klein tafeltje ook. Dan nog wat klein grut maken zoals brandblusser en dergelijke om cabine wat te verfraaien.
Ik maak er wel wat werk van, meeste ga je niet zien maar als de loc stilstaat en je de tijd geeft zie je enorm veel details en als je de volgende keer kijkt ontdek je weer andere details die je de vorige keer hebt gemist.

En dit is een afgewerkte cabine van votig model TMY M1111 STT.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #99 Gepost op: 3 Juli 2016, 09:57:09 »

Zo, een nette kast ingevuld met meeste trein materiaal, Ho en O schaal.Deze kast en kamer is nu vrijgekomen door verhuis van tweede dochter, die gaat nu op eigen beentjes staan. Plaats nog genoeg om eventueel een baantje proberen te leggen in O schaal, de oppervlakte die beschikbaar is heeft een lengte van 5 meter, een breedte van 2,80 meter en dan nog een stukje van 2,2 meter. Dus een U vorm. Ik denk dat ik hiermee wel al wat aan kan? Bedoeling is niet met ellenlange treinen rond te rijden (gaat toch niet) maar wel wat kunnen rangeren en heen en weer foxen (zoals we dat hier zeggen). En analoog of digitaal daar ben ik ook nog niet uit, aankopen voor digitaal is per locomotief ook weer zo een 200 euro met sound en dan nog een station en booster die straf genoeg is want zo een locomotief neemt toch wel wat ampère af.
Enfin nog veel denk en opzoekwerk voor de boeg.
Nummer 8 als donor model in schaal O is deze week hier ook afgegeven. Zal dus nog heel wat jaartjes kunnen verbouwen en wat bezigheidstherapie kunnen toepassen.
Model is bekend terug rood/zwarte versie HELJAN DSB 44811.

De vrouw is tevreden dat alles niet meer rondslingerd her en der, opgeruimd staat netjes.
Dus dik gescoord op dat vlak.
Hier een kleine glimp van schap waar O materiaal al wat gestapeld staat, ook met model waar ik aan bezig ben, sommige zijn reeds afgewerkt.

Zoals deze CFL versie, enkel als het mooi weer is kan je dat even doen, nu met dit schitterend zomerweertje echter niet. (zou ik ook nooit aanraden  Grin )

Nu verder wat afwerken aan de cabines.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #100 Gepost op: 3 Juli 2016, 12:37:34 »

Onder het motto "als ik ooit eens 5 minuten tijd heb" kan je je ook wel eens nuttig maken zoals het wat verfraaien van de cabines. Meeste is geschilderd maar de extra onderdelen moeten nog gemaakt worden alsook de personeelsleden (moeilijk te vinden en steeds dezelfde mannekes) Het aanbod in spoor O vind ik wel beperkt zeker van machinisten.


Hier en daar zal ik het nog wel een beetje bijwerken als dit nodig moest zijn, nu laten uitdrogen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #101 Gepost op: 5 Juli 2016, 13:13:34 »

Zo, één knoop is reeds doorgehakt, decoder met sound en luidspreker besteld om in deze locomotief te steken. Van digitaal ken ik dus niets , beweeg me dus effectief op glad ijs zoals ze zeggen maar we zien wel hoe dit verder afloopt.
Met extra functies kan ik cabine lichten bedienen , altijd nuttig en de sound das nu eenmaal de moeite om te horen.Maar das in het echt ook zo (naar het schijnt) Zelf heb ik dit nog niet ondervonden maar ook dat zal er wel eens van komen. Misschien automatisch ontkoppelen? Alles op zijn tijd en niets forceren als het ware.
Sjabloon is echter niet zo goed gelukt zal nog wel een paar pogingen moeten ondernemen maar beter langzaam en goed dan holderdebolder en nadien niet goed van spuitwerk dan ga je zeker 4 stappen achteruit.
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #102 Gepost op: 5 Juli 2016, 16:38:51 »

Van digitaal krijg je zeker geen spijt Eric  Duim omhoog
Mooie vorderingen en mooie details ook op deze schaal!  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #103 Gepost op: 6 Juli 2016, 15:40:52 »

Hallo Jakop, zit nu te denken aan aankoop van Multi Maus van Roco met transfo van 50VA  een volledige set. Maar weet niet of deze straf genoeg is voor deze O modellen te besturen. En heb al eens naar andere prijzen gekeken voor behendigheden digitaal en das een straffe aankoop dan.
Dus weet nog niet wat ik eigenlijk moet aanschaffen, tijd brengt raad.
Dank voor de reactie.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #104 Gepost op: 6 Juli 2016, 16:41:36 »

Cabine heeft nu zijn verlichting gekregen.

Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: