Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456162 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #180 Gepost op: 4 November 2016, 16:17:52 »

Altijd handig op PC foto's staan hebben, zo kan ik voor mezelf dan een spelleke spelen "zoek de 7 verschillen". Grin

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #181 Gepost op: 5 November 2016, 17:16:45 »

Een beetje verder, ronde geëtste koplampringen gelijmd,Lichtbundels er in geplaatst. En provisoir de platforms even gepresenteerd.
Schiet al aardig op maar alle elektrische aansluitingen moeten wel nog gedaan worden, daar ga ik zeker nog een dag of 2 zoet aan zijn.
Ook de voetsteunen naast de deuren op de neuzen gemonteerd.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #182 Gepost op: 6 November 2016, 11:39:23 »

Ik zal de vraag hier ook eens stllen.
Is het mogelijk om deze locomotief spoor O aan te sluiten voor digitaal gebruik met een Ho decoder?
Hier een plaatje van de print van Heljan en een decoder van ESU Ho schaal
Ken er niets van dus even dan maar vragen.
Alle info en tips zijn welkom. Qua aansluiten of soort van draad en ook of dit moet geprogrammeerd worden.

Alvast dank.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #183 Gepost op: 7 November 2016, 10:15:45 »

Gisteren op een lokale beurs hier in de buurt mijn bestelde L profielen in messing gaan afhalen. Ook nog wat fijne draadrollen  en krimpkousen meegebracht (das altijd nuttig tegen kortsluitingen nietwaar?) Laatste bestellingen ook geplaatst vaWeinert onderdelen en dan ook nog platforms besteld. Dit materiaal zou normaal op eind van deze maand hier dus allemaal binnen zijn. Zo heb ik voorlopig genoeg bouwmateriaal liggen voor de komende 3 modellen af te werken.
Model van de ContecRail zal normaal, als alles goed verloopt, op eind van dit jaar op de rails kunnen. Niet veel van verwachten hoor, ik bezit hier amper 6 rails van 1 meter spoor en dat ligt dan nog ingepakt in een doos in de kast. Proefrail dat doet echter steeds meer dienst.
Deze week zal het meestal draden aansluiten zijn en aansluitingen definitief voorzien op de print.
Rest van de onderdelen bevestigen zal geen probleem mogen geven, alle gaatjes zijn ook al eens gecontroleerd.
Enkel heb ik nog ergens mijn bedenkingen over de zelfgemaakte ruitenwissers maar das echt voor op het einde.
Wat de vervuiling betreft, ik heb zaterdag nog een mooie foto doorgezonden gekregen van een 6 maand geleden van deze locomotief en vuil dat ze is. Zal een mooie uitdaging zijn om dit na te maken.
Zo, jullie zullen ze wel zien verschijnen op de gepaste tijd.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #184 Gepost op: 7 November 2016, 11:32:13 »

Die bolleneus van Contec Rail wordt fraai. Als ze dat in DK zien, worden ze helemaal gek.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #185 Gepost op: 7 November 2016, 20:07:35 »

Gert, de TMY van de STT was ook zeer in trek hoor in Zweden dus de Contecrail zal dit ook wel zijn in DK. Maar zoals geschreven in antwoord in mail zal het er misschien ooit wel eens van komen naar het noorden trekken. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #186 Gepost op: 11 November 2016, 09:25:06 »

Printje aan het solderen voor pinklchten op het dak, één maal al doorgebrand, bij normale mensen gaat dit van den eerste keer maar tja de wet van onze Murphy hé. Dan nog wat soldeerwerkje doen voor aansluitingen van de LED. Alles goed bekijken dat het nergens tussen of tegen kan slepen en kortsluitingen weet ik nu ook al wat dit betekent.
Verder nu nog een opbouw aan het maken voor de speaker op chassis te kunnen monteren (maar das voor ander model)
En nog niemand ergens een idee of de Ho decoder kan gebruikt worden?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #187 Gepost op: 11 November 2016, 15:08:17 »

Printje komt nu onderaan in de chassis geplakt en zoals te zien is is de "paptafel" reeds goed gevuld met toekomstige projecten.
Voor diegene die het woord "paptafel" niet kennen, deze tafel wordt gebruikt om het behang te voorzien van plakmiddel dus hie in B is het dus een "paptafel".

Ook reeds te zien is de verandering voor de speaker (naast body van MY1158) en dan nog wat klein grut hier en daar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #188 Gepost op: 13 November 2016, 08:46:39 »

Zoveel mogelijk reeds gesoldeerd aan de draden en inbouwen van gemaakt printje voor het pinken van de oranje LED op het dak. Niet direct mijn grote specialiteit van werkjes maar het moet ook gebeuren.

Een hele hoop draden komen erbij, je zou denken goed O schaal groot genoeg maar das soms helemaal niet het geval.
Print zit er nu in en is aangesloten. Originele printplaat komt er gewoon terug opgevezen das voor later. Als alles hier goed is aangesloten en functioneert ben ik al dik tevreden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #189 Gepost op: 15 November 2016, 17:50:51 »

Voor het ogenblik zijn de LED in de cabines, aansluitingen voor pinkdoos en rode sluitseinen gesoldeerd en voorzien van stekkers.Draden worden zoveel als mogelijk aan zijkant binnenkant van de body met tape geplakt.
Nu nog de aansluiting voorzien op de printen en dan goed testen is de boodschap om te kijken of er nergens een fout zit of slecht contact.
Onderdelen bevestigen op de body is geen probleem (denk ik)
Als alles goed functioneert kan de body er dus voor goed met de schroefbouten bevestigd worden, daarna horen we wel of er ergens een draadje tegen de grote massa vliegwielen ligt te schuren.
De decals/stickers moeten er ook nog opgezet worden.
Eind van het werkje begint in zicht te komen.

Nu nog wat rollen van 25 meter fijne draad besteld in 8 verschillende kleuren (komt later ook nog zeker van pas bij volgende projecten) alsook een LX decoder (zonder sound) Deze kan ik eventueel nog steeds terug inwerken bij reeds verbouwd model om zo alle locomotieven digitaal beginnen uit te rusten. Is een stille droom maar of dit haalbaar is? Weet ik niet, ik bekijk het wel dag per dag en week na week.
Rest van besteld materiaal zoals zakjes Weinert met de sierkoppelingen/slangen en de platforms zouden op eind deze maand hier ook binnen moeten zijn. Dan is het gedaan met aankopen voor dit jaar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #190 Gepost op: 17 November 2016, 12:37:15 »

So far so good, rest is voor eind deze week

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #191 Gepost op: 19 November 2016, 10:19:20 »

Gisteren is de voorraad draad rollen hier aangekomen, goed voor de andere projecten. Ook nog een Lokpilot L decoder van ESU.

Nu bij model MY 1158 alle draadjes voorzien van stekkers en zijn allemaal aangesloten;
-wit 3 stuks voor en achter.
-Rood 2 stuks voor en achter.
-Cabine verlichting wit, voor en achter.
-oranje op dak, pinkend enkel in rijrichting naar voor (das daar waar personeel ingebouwd is)
Voor analoog gebruik is dat al meer dan genoeg.
Bij volgend project proberen we een stapje verder in digitaal te maken.
 Nu alle draadjes mooi verbergen zodanig dat ze nergens vast komen te zitten of ergens tegen slepen.
Eric.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #192 Gepost op: 19 November 2016, 11:24:48 »

Is het mogelijk om deze locomotief spoor O aan te sluiten voor digitaal gebruik met een Ho decoder?
Ja en nee. Op zich kan het, mits de decoder de stroom aankan die de loc trekt.
En daar kan wel een probleem ontstaan. De meeste H0-decoders die ik gebruik, zijn geschikt voor 1 tot 1,3 ampère. Ik vermoed dat een spoor 0 loc daar, zeker met twee motoren, al snel boven komt. Als je geluk hebt, spreekt dan de overbelastingsbeveiliging van de decoder aan. Als je pech hebt, heb je kortstondig en eenmalig een mooie dieselwalm uit je loc.  Cheesy

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #193 Gepost op: 19 November 2016, 12:26:10 »

Hallo Huub, Dank voor deze tip, was er me al wat van bewust dat het niet zal gaan, heb daarmee ook al een L decoder aangeschaft.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #194 Gepost op: 20 November 2016, 09:47:56 »

Ga het terug rustiger moeten aanpakken, teveel rug pijnen (ook deels te maken met zeer vochtig weer)Dus terug wat meer rusten.
Heb de kleine atelier terug wat opgeruimd, hier een foto hoe het er anders uitziet. Kleurrijk zal het wel worden, nog een gele banaan en eentje in de rood/wit/blauw kleurcombinatie. Maar das voor veel later denk ik.

CFL 1601 en STT TMY zijn volledig klaar, dan de MY1158 in wording (hoop deze eind dit jaar af te hebben), dan nog de gele 9505 banaan en de MY1146. Deze 2 laatste gaan zeker al een decoder krijgen.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: