Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456417 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #210 Gepost op: 22 December 2016, 18:23:21 »

Knap stuk(je) werk Eric.
Ik geniet van je verslagen en wacht met spanning op je volgende uitdaging!
En sterkte met je hand en rug.

Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #211 Gepost op: 22 December 2016, 20:02:28 »

Hallo Arjen, dank voor jou reactie. Het is inderdaad een hele kluif geworden met tal keren vallen en opstaan. Wat er nu nog moet gebeuren is echt niet veel meer hoor, de ruitenwissers monteren en dan hier en daar wat bijwerken of net even wat verdoezelen (zoals we dat hier zeggen) ben wel tevreden over het behaalde resultaat en deze dame zal tussen de andere creaties haar "manneke" wel kunnen staan zeker?
De vorige ga ik terug even nazien en bijwerken van vervuilen, daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Dat is nu eenmaal leergeld, dus wat extra werk maar das de hobby wel waard vind ik.
Tja de rug en hand spelen me wel wat parten de laatste weken, morgen terug naar den dokter.
Mee leren leven heb ik al tientallen malen gehoord dit jaar. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #212 Gepost op: 23 December 2016, 15:35:13 »

Dak is vervuild en alles staat er nu op.
Rest me nu enkel nog één foto hier te plaatsen van iemand die dit jaar veel te vroeg is heengegaan.

Verder staat ze nu verder uit te drogen.
Het gaat je goed makker.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #213 Gepost op: 26 December 2016, 09:59:49 »


Zo dit was het dan voor dit jaar dat op zijn laatste dagen loopt. Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad van deze verbouwing, voor volgend jaarstaat er iets anders op de lijst van willen verbouwen.
Vriendelijke groeten,
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #214 Gepost op: 26 December 2016, 11:55:12 »

Mooi hoor. Ik hoop de loc in 1:1 nog eens voor mijn lens te krijgen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #215 Gepost op: 27 December 2016, 16:01:53 »

Dit is het laatste plaatje van deze verbouwing, heeft deze morgen reeds bezoek gekregen van andere locomotief fan.

En ondertussen reeds bezig aan onderdelen te maken in messing voor volgend project in wording maar das voor volgend jaar.

Dit zijn dus de gootjes voor op het dak langs de zijkanten.Er ligt al een heel pakje gereed klaar.
Komt snor mijn gedacht.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #216 Gepost op: 30 December 2016, 11:11:06 »

Extra kleine antennes op de goten gesoldeerd, deze komen zijkant body aan dak bevestigd.

Dan ook reeds begonnen om 2 lange uitlaten te maken, profielen en plat materiaal zijn in messing. Veel soldeerwerk dus op de laatste dagen van dit jaar.

Na alles te hebben gesoldeerd moet ik dit allemaal proper maken, dus wat vijl- en opkuiswerk. Eventueel hier en daar nog een beetje extra soldeer leggen. Dat kan je maar zien na proper maken.Aan de zijkanten moet ik wel nog de gaten dichten, das dus klein grut snijden en tussen solderen.
Wat volgend project betreft daar ben ik nog niet volledig uit, heb nog 4 mogelijkheden van modellen;
-MY1135 "M" versie anno 2004 Odense.
-MY1154 DJ/NEG anno 2005 versie.
-MY1146 M17 Jordjyske Jernbanen.
-Structon 9505 anno 2015.
Het zal lotje uit de loterij worden. Ze worden trouwen sowieso gemaakt enkel de volgorde kan verschillen. Das ook de reden dat ik al zoveel mogelijk (als het gaat dus) de onderdelen op voorhand wil gereed maken dan heb ik ze maar uit de doosjes te nemen in geval ik ze nodig heb.
De geëtste platen voor de rangeerde -plaforms en Weinert onderdelen zijn ook reeds allemaal binnen dus das ook goed geregeld hoeven niets extra bij te bestellen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #217 Gepost op: 31 December 2016, 10:14:02 »

De uitlaten beginnen al wat vorm te krijgen.

Gisteren nog wissels en tegen boog set binnen gekregen in spoor O das dus goed voor start van een eventuele baan aan te leggen in de loop van de jaren.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #218 Gepost op: 9 Januari 2017, 13:44:49 »


Nog een kleine detail foto van draaistel. Of dit nu echt perfect is, boeit me niet en laat me dus ook koud, het enigste wat telt voor mij is dat deze "dame" hier dan toch maar staat en veel belangstelling al heeft gekregen,ook van bezoekers van binnen en buitenland. Wink

Nu stilaan wat onderdelen sorteren voor volgend project, gaat waarschijnlijk de Structon worden.
Eric.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #219 Gepost op: 9 Januari 2017, 17:40:55 »

Erg fraai geworden! Duim omhoog
Gelogd

mvg,
 Sander
bollen neus
Gast
« Antwoord #220 Gepost op: 10 Januari 2017, 16:16:17 »

Decoder ingewerkt tot bodem van chassis en speaker opgebouwd, er mag dus niets raken, de rotatie van de ventilatoren moet gevrijwaard blijven natuurlijk.

Hoop en al maximum 2 m/m speling tegenover de assen das juist genoeg.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #221 Gepost op: 12 Januari 2017, 11:30:25 »


Misschien een betere foto van de situatie wat ik bedoelde met weinig plaats.

De knoop is doorgehakt, na zorgvuldige gesprekken met de "tweede" helft (nl mijn eega), zal er een baan kunnen gemaakt worden op de vrijgekomen kamer. Deels O en een klein stuk Ho (meer een soort pendelbanen systeem dan), ook voor de besturing ben ik er door, zal digitaal worden (deels) en een stuk analoog. Omdat alle modellen nog geen decoder bezitten. Trouwens 97 modellen eventjes uitrusten met Ho decoder? Hallo ik ben Sinterklaas niet Grin
Op schaal O zijn dit heel wat minder maar daar is de prijs dan een pakje hoger dan in Ho, ook met sound gaan er zeker hier een paar rond kunnen rijden.
Enfin grootse plannen nu maar zien hoever we springen dit jaar en zoals grote steden zoals Prijs en Londen die zijn ook niet op één dag gemaakt, hebben we tijd zat.
Ik leef dus in verwachting  Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #222 Gepost op: 18 Januari 2017, 10:36:02 »

Al enkele draden aangesloten nu aan de decoder met sound, motordraden en draden van de rails zijn verbonden. Dan ook deze van de speaker aangesloten, vree tof geluid zit er in. Enkel mijn klein "transfooke" van Fleischmann kan dit niet trekken natuurlijk. Dus in de oop van de tijd eens kijken naar aankoop van de besturing ESU Ecos 2 502000 dan maar.
Dan schema uitpluizen voor bedradingen LED wit/rood, das niet mijn favoriete bezigheid maar het betert al.
Dan ook al wat onderdelen klaargestoomd voor komende modellen.

Sneeuwruimer met nodige attributen voorzien, dan de dakgootjes met de extra kleine antennen op gesoldeerd en dan een doos met nog wat klein spul in.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #223 Gepost op: 23 Januari 2017, 12:23:55 »

Begonnen aan de goten te monteren , volledige lengte van de locomotief (in messing)


Ook zijn de nieuwe attributen binnen, nog een LX decoder met sound ESU en 2 speakers, voor de volgende projecten. Ze kunnen maar beschikbaar liggen indien ik ze nodig heb.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #224 Gepost op: 26 Januari 2017, 10:20:58 »

Alle punten aan het aftekenen waar de voetsteunen moeten komen op de neuzen en bij elke locomotief staan die wel anders bijna nooit perfect op dezelfde plaats gemonteerd.. Ook de afstanden aftekenen voor de rangeerder platforms te voorzien. Daarna is het aan de beurt van de relingen, de originele worden vervangen. Echt niet "het" spectaculaire werk allemaal maar als het nooit gedaan wordt zal het eindresultaat ook nooit afgewerkt kunnen worden. Als laatste aan het bekijken hoe ik op de eenvoudigste manier de oranje pinklichten kan voorzien van een houder voor op de daken te plaatsen.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: