Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456285 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #225 Gepost op: 27 Januari 2017, 20:19:18 »

Deze namiddag een gezellige babbel en bezoek gekregen van een mede modelbouwer spoor O.Was uitbundig over de reeds gemaakte Nohab modellen en die er stonden in aanbouw. Ook had hij iets in de aanbieding en zo is het een feit dat de negende O Nohab is aangekocht, goed voor nog een verbouwing in de komende jaren.

En ze zal nog een geruime tijd in de doos inde kast moeten vertoeven bij haar collega's "dames" die ook staan te wachten op verbouwen.

En nu nog afwachten wanneer NMJ de aangekondigde O Di3 versies gaat uitbrengen, daar zijn er ook van besteld.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #226 Gepost op: 27 Januari 2017, 20:44:45 »

NMJ heeft momenteel een aftelklok op haar website lopen. M.a.w. op 1 februari wordt hun nieuws bekend. Hopelijk krijg je dan ook uitsluitsel over de verschijningsdatum van die modellen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #227 Gepost op: 28 Januari 2017, 11:07:03 »

Dank Gert, we zijn dus in blijde verwachting als het ware. Grin
Speakers en nog een sound decoder is binnen gekomen voor één van de volgende projecten te vervolledigen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #228 Gepost op: 1 Februari 2017, 10:21:55 »

Pinklichten (4 stuks) en ander klein grut op dak verlijmd.

Kleine antennes op de koppen ds voor later wegens te dunne draad en kans op beschadigingen voor het monteren.
Nog net wat werk aan de winkel, vierkante ramen maken, verder de relingen plooien en inde body voorzien van de nodige gaten, ook de platforms verder afwerken. De voetsteunen op de neuzen kunnen bevestigd worden, deze gaatjes zijn reeds voorzien.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #229 Gepost op: 7 Februari 2017, 16:43:22 »

Opbouw van lampen op dak

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #230 Gepost op: 11 Februari 2017, 10:21:14 »

Uittesten voor de 4 pinklichten die op het dak gaan komen, hier is het een test met rode lichten (LED) maar worden bij montage vervangen door de oranje (die liggen al klaar zie vorige foto)


Deze week nog een paar setjes printen gaan halen zodat ik deze later kan aansluiten op decoders,, zo kunnen ze werken wanneer ze enkel aangeklikt worden.
Ook komt er in de deuren oranje pinklichten die ook apart kunnen bediend worden.
Van digitaal ken ik nog niet veel maar we werken er aan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #231 Gepost op: 13 Februari 2017, 13:21:29 »

Ondertussen nog eentje ontmanteld. Links onder zie je de 9505 in wording STRUCTON, dan links achter (met kroon) gaat naar de MY 1146 verbouwd worden en dan body rechts achteraan daar zal ik nog heel veel werk aan hebben. De ramen en ruiten waren echt vast gelijmd met de nodige randen lijm, ook de lichtbundels van de lampen zijn er helaas niet uit te krijgen. Afgebroken buffers zullen ook moeten bijgewerkt worden. Dus een enorm werkje om er nog iets deftigs van te kunnen maken.

Wel heb alle onderdelen per locomotief apart in dozen opgeslagen met naam van de loc er op om verwisselingen te voorkomen want de ene kant van de locomotief is niet de andere , zeker voor de ramen die er in zitten daar durft wel eens een verschil op te zitten. Geeft later dan ook problemen met de cabine in te bevestigen.
Dit weet je maar door ondervinding.
Dan nog vooraan een chassis dat moet bewerkt worden zodat er een decoder met sound in kan bevestigd worden, ligt klaar alsook de speaker hiervoor.
Hier ligt net wat kilogrammen op de tafel. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #232 Gepost op: 13 Februari 2017, 18:36:21 »

Doen die mensen van Heljan hun best om alles mooi te maken en details te plaatsen............

... is er een pipo die beslist om er eens iets anders van te maken met dit resultaat...........

Is wel nodig omdat dit nu eenmaal strookt met het model dat ik ook ga verbouwen.
Let op de klepjes worden wel in messing gemaakt en opgelijmd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #233 Gepost op: 18 Februari 2017, 10:09:47 »

Treden zijn klaar en staan er op.


Enkel nog de lnge uitaat lijmen op het dak en dan is dit ook volledig van onderdelen voorzien.
Op de neuzen nog 4 klepjes maken in messing en de platforms verder afwerken.
Dan body verder glad schuren, voorzien van primer en we kunnen beginnen spuitwerk te doen.
Dit zal voor +/- eind maart zijn .
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #234 Gepost op: 21 Februari 2017, 15:59:43 »

Lange uitlaat staat er nu op. Ook de dakgootjes zijn verlijmd. Gisteren de platforms aan het samenstellen geweest en solderen. Voor vandaag ga ik proberen om de gaatjes te voorzien zodat de platforms kunnen bevestigd worden.
De kleine messing klepjes zijn ook reeds klaar, op achterzijde (kant met de koppeling (Lenz) staan ze er reeds op. Voorkant is een andere zaak, moet een gat in voorzien om stekker te kunnen insteken, moet dus nog even uitvissen hoe ik dat ga bewerkstelligen. Klep gaat wel omhoog staan en stekker ga je zien zitten met lange kabel aan die verdwijnt onder de locomotief. Dus nog wat aardig denkwerk te verrichten.
Aangezien deze een digitale decoder heeft ben ik nog naar een oplossing aan het zoeken om pinklichten te laten functioneren. Weet niet of er zo printen bestaan, voor analoog gebruik ik steeds een Velleman (en dat werkt goed) meer voor digitaal gebruik pinkt dit niet goed.
Misschien dat er wel andere mogelijkheden hiervoor bestaan ?
Als er mensen zijn die tips of eventuele oplossingen weten mogen ze steeds dat hier melden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #235 Gepost op: 22 Februari 2017, 14:40:13 »

Platforms verder onder handen nemen.


Eric.
Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #236 Gepost op: 22 Februari 2017, 14:48:49 »

Hoi Eric , je kan de pinklicchten met een funtie schakelen.
De pinklichten moeten van een ledje of lampje moeten voorzien.
Met een fuktie  b.v. F3 kan je deze laten flitsen en dit mout je natuurlijk in je decoder programeren.
Welke decoder gebruik je.
Er zijn ook nog andere molijkheden maar dit later.

Wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
bollen neus
Gast
« Antwoord #237 Gepost op: 22 Februari 2017, 16:33:55 »

Wil,
Ik bezit 1 Esu54640 lokpilot XL V4.0 (is reeds ingewerkt in loc en 2 Esu 54500 Loksound XL V4.0.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #238 Gepost op: 23 Februari 2017, 20:49:50 »

Deze namiddag bezig geweest met stekker/prieze gemaakt uit messing materiaal die komt te staan op voorzijde locomotief op de neus.

Dan een uitsparing gemaakt , komt achterzijde in de body.


Dit detail zal beter tot zijn recht komen na schilderen van binnenwerk en na spuitwerk van de body.
Eric
Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #239 Gepost op: 25 Februari 2017, 00:34:49 »

Hoi , zal zeker mogelijk zijn om via een f functie e externe pinklichten  te schakelen.
wij zijn even weg op wintersport vakantie  , benader dit draadje over 14 dagen.

Grt, wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: