Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458378 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #330 Gepost op: 28 Juni 2017, 10:23:32 »

Het programmeren van geluid in een decoder is echt heel simpel, Eric. Alles wat je moet doen is eerst het gewenste geluid downloaden van de ESU-website.
Daarna is het een kwestie van de Lokprogrammer en de software daarvan op te starten en daarin een nieuw project aan te maken. Vervolgens kun je daarin dan de gedownloade geluidsfile aangeven en in je decoder programmeren.

Eigenlijk kan er niet zo gek veel verkeerd gaan. Gewoon een keertje proberen zou ik zeggen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #331 Gepost op: 28 Juni 2017, 10:53:14 »

Dank Gert maar het zal me ontbreken van lef, ik sla nogal snel in paniek en zeker aan de PC. Kan er zelf niets aan veranderen hoor.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #332 Gepost op: 30 Juni 2017, 08:59:15 »

In de MY1158 ContecRail zit er nu ook een decoder ingebouwd.Originele platine werd gebruikt om de ventilatoren te voorzien van de stroomsterkte. Dan nog een pinkdoos gebruikt voor oranje lichten op dak
te laten knipperen, alle functies heb ik dit ik wilde dus dik tevreden.
Twee O modellen zijn nu echt klaar, vervuild, LED, personeel aan boord, volledig afgewerkt naar groot model, voorzien van een decoder. Al een hele prestatie van mij vind ik.
Ik doe nu verder met wat onderdelen klaar te maken voor de volgende modellen in aanbouw en indien het gaat dan ga ik zelfs al spuitwerk kunnen beginnen aan de M17 .
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #333 Gepost op: 30 Juni 2017, 10:17:57 »

Aha, de Nordjyske ia aan de beurt. Leuk!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #334 Gepost op: 30 Juni 2017, 11:18:06 »

Yep Gert maar lees dan ook maar ten vroegste eind dit jaar als alle 2 de operaties goed gelukt zijn en dan juichen. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #335 Gepost op: 1 Juli 2017, 09:11:26 »

Dit weekend nog eens een poging gaan wagen om decoder te programmeren te samen met onze kleinsten (alé die is ondertussen ook al 18 jaar) Misschien ziet die meer op zo een site dan ondergetekende . Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #336 Gepost op: 1 Juli 2017, 17:54:17 »

Sound zit er in nu , enkel ik vind nergens de functies voor alle lichten aan/uit te kunnen doen via aux1 tot en met aux8. Zal weer iets verkeerd gedaan hebben denk ik.
Nu staan er 2 met sound en 3 zonder op een stukje baan van 1,10 m.

De STT TMY 1111 en de MY1158 Contecrail zijn voorzien van een decoder zonder sound.
Dan de witte die wordt de M17 met sound, de rode is er eentje zonder sound dat wordt de MY1154 DJ/NEG en dan die vooraan met sound die wordt de donkerblauwe met de gele M op MY1135. En meer moet dit voor het week end al niet meer zijn, rusten nu.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #337 Gepost op: 11 Juli 2017, 11:08:35 »

Zo zit ik hier nu rreds een week, goed ingepakt tegen de koude.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #338 Gepost op: 11 Juli 2017, 13:42:14 »

Sterkte Eric!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #339 Gepost op: 19 Juli 2017, 19:38:50 »

Dank Gert.

Vandaag op controle geweest en de draadjes zijn verwijdert, nu nog wat revalideren. Volgende operatie is geplant op 23 augustus, dus het zal op zijn minst nog tot eind september duren eer ik weer wat op mijn "plooi" zal zijn om wat degelijk verbouwwerk te kunnen doen.
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #340 Gepost op: 19 Juli 2017, 20:51:42 »

Maar hoe gaat het met de arm? Als gepland/verwacht?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #341 Gepost op: 20 Juli 2017, 11:57:33 »

Komt allemaal wel goed met veel rust, boterhammen en tijd. Grin
Dank voor jou bezogdheid.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #342 Gepost op: 21 Juli 2017, 09:26:02 »

Nu reeds heel wat beweeglijker, arm en ellenboog ziet nog goed blauw maar dat gaat wel weg. Gevoeligheid in de vingers is veel beter (ik ga ook nog niet viktoria roepen) juist nog stram aan de spieren van weinig gebruik, dus verder wat oefenen van kine.
En dan aftellen naar 2de operatie.
Helaas voor modelbouw is het niet te doen, toch niet om veel te doen.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #343 Gepost op: 26 Juli 2017, 10:01:53 »

Het is nu 3 weken geleden na de operatie rechter arm. Operatie is goed gelukt, draadjes zijn ook reeds verwijderdt. Enkel de genezing duurt me langer dan verwacht.
Ik had al een schuchtere poging gedaan om wat soldeerwerkje te doen maar daar is het dan ook mee gebleven. Dan maar even proberen om spuitwerk van cabines te doen, met nadien de nodige pijn is het gedaan.
Zal dus maar nog wat wachten met fijn schilderwerk aan instrumentenbord en binnenwerk van de cabines.
Verder rusten lijkt me beter te zijn en volgende operatie gewoon afwachten, die is voorzien op 23 augustus.
Spijtig maar helaas.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #344 Gepost op: 31 Juli 2017, 12:14:46 »


Deze Heljan heb ik nog kunnen kopen van Wijlen PierreVan Vossel. Enkel is deze analoog dus even wat verbouwen dan?





Cabines wat verfraaien met wat schilderwerkjes.



LED ingebouwd in de cabines.



Dan alle draden, daar krijg ik grijs haar van  Grin



Zoals te zien is komt er licht door aan het bovenste lampje, helaas kan ik hier niets aan veranderen, ook niet aan de schildering die was zo gekocht, maar als eerbetoon laat ik alles zoals het was.


rest me nu nog wat extra details te schilderen en de draaistellen onder handen te nemen. Ook de slangen moeten nog een kleurtje krijgen.
Als laatste een lichte vervuiling maken want een Luxemburger is naar het schijnt nen vree properen mens?  Grin
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: