Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458770 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2483

Oude meuk in h0


« Antwoord #375 Gepost op: 12 September 2017, 17:38:14 »

Mooi werk Eric  Duim omhoog
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #376 Gepost op: 12 September 2017, 17:41:19 »

Een dichtere foto gemaakt, tussen locomotief en wagon.

Op de baan moet het lukken om 1 locomotief + wagon dus op een rangeerspoor te kunnen zetten.
Normaal komen er 6 sporen naast elkaar te liggen waarvan aan rechterkant er eentje te kort gaat zijn maar dan zetten we daar enkel een locomotief die van links naar rechts gaat rijden. En daar bedoel ik dus mee dat de machinsit/begeleiders en/of personeel dus anders gaan zitten. Kijk je naar de loc linkse kant met personeel in gaat deze dus van rechts naar links de dienst doen, en omgekeerd.
Alé das toch de bedoeling als het ware reeds.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #377 Gepost op: 12 September 2017, 17:51:36 »

Dank Arjen, tis wel wat werk maar het loont toch nadien.
Groeten,
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #378 Gepost op: 14 September 2017, 10:09:51 »

Stukje opbouw achteraan reeds bijgemaakt.


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #379 Gepost op: 14 September 2017, 15:40:04 »

Ook stillekes aan wat beginnen nadenken over hoe de stootblokken te maken, stevig genoeg want zo'n gevaarte weegt net wat kilogrammen plus de snelheid (?)

Zal er nog een plaat onder solderen en dan kan deze rechtstreeks in de plaat bevestigd worden met schroeven.  Deze stootblokken worden gemaakt uit restanten van rails, moet kunnen vind ik.
Heb er hier ook staan van Peco en Lenz maar das plastiek, hallo daar gaat ie lossendoor  Grin
Ook misschien een lichtje voorzien , altijd nuttig bij iets donker weer. Huh?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #380 Gepost op: 15 September 2017, 09:36:13 »

Al wat verder geknosseld aan eerste stootblok, misschien iets te "ruig" of "ruw" maar tis de bedoeling dat de trein wordt tegengehouden en niet naar beneden kan vallen.

Dan nog wat plaketten om later in de houten plaat te bevestigen en waar moet dan dat heen?  Grin

Nu nog dwarsbalk op hoogte van de buffers maken (hout dus en dan bezie ik verder nog wel)
We zijn er belange nog niet.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #381 Gepost op: 16 September 2017, 09:08:02 »

Gisteren nog bezoek gehad, alé bezoek kan je dat moeilijk noemen, eerder werk vergadering. Met iemand die heel wat meer ervaring heeft met sporen leggen en opbouw van een baan. Dus mooie en veel tips gekregen waar ik allemaal op moet letten. Concept voor de baan ligt nu ook vast. Moet echt enkel nog een paar wissels bijkopen en dan zie ik wel hoever ik reeds sta met al de rails die hier al binnen zijn.
Kurk is ook al voorhanden en de fuiter ook. Sta altijd een beetje meer vooruitkijkend dat scheelt soms wat in tijd als je echt nog iets nodig moest hebben.
Ook , en daar was ik ook content van, tips gekregn voor verbouwen van modellen.
Ik heb hem dan zeer nuttige tips meegegeven om te vervuilen van materiaal en eventueel mag hij steeds hier wat mee komen knosselen als ik bezig ben met een vervuiling.
Bij hem is het zelfs nog een maatje groter dan schaal O, dus weer eens iets anders om te proberen.
Das allemaal al in het vooruitziht van volgend jaar wat meer tijd (hopelijk?) te hebben voor hobby, als de gezondheid dat ok wil toelaten natuurlijk.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #382 Gepost op: 17 September 2017, 11:10:09 »

Nog een blokje bijgemaakt in opbouw voor de baan, nu juist nog een stuk naast te kast.
In de loop van deze week nog wat hout gaan halen. Hier en daar nog wat verstevigen en het komt wel in orde.
Ook een voordeel dat de werktafel gemakkelijk onder de baan kan gezet worden, zo hebben we meer plaats om wat rond te kunnen lopen.

Zal misschien in orde komen van 6 sporen naar 2 dan bochten achteraan en van 2 terug naar 4 sporen gaan.
Met de nodige wissels moet dit wel lukken. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #383 Gepost op: 18 September 2017, 18:01:52 »

Stootblok 2 samengesteld.

Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16762


301 *


« Antwoord #384 Gepost op: 18 September 2017, 20:18:54 »

Netjes hoor!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #385 Gepost op: 21 September 2017, 09:51:45 »

Nu is het één grote ravage op deze kamer.Op bepaalde plaatsen reeds grondverf opgeschilderd op de MDF platen. Zodat nadien de contactlijm niet zo hard meer inzuigt. Er komt dan nog een laag fuiter op van een 3m/m, das restantje van op het werk (anders werd het toch maar in de container gekieperd)
Als laatste komt er dan repen kurk opgelijmd van 5m/m dikte. Hoop zo dat dit genoeg dempt voor het geluid, alhoewel de locomotieven zelf weinig lawaai maken (tenzij hun sound dan) Snelheid zal er niet gehaald moeten worden dus moet normaal goed zijn.
Dus wat verder in delen werken, dan eens wat hout halen en onderbouw maken, schilderwerken, lijmen en dan alles goed laten aantrekken.
Als er wat meer te zien is dan een overrompeling maak ik wel eens een paar foto's.
De kamer heeft precies bezoek gekregen van één van die tropische stormen maar dan in het klein. Grin
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #386 Gepost op: 21 September 2017, 16:18:14 »

Beetje een acrobaat uitgehangen om een paar foto's te nemen, platen zijn geverfd met primer, vilt is ook reeds op een deel gelijmd.

Zal nog wel wat te doen hebben.
Bestelde rails zijnnu ook allemaal binnen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #387 Gepost op: 23 September 2017, 09:46:07 »

Gisteren om nog MDF platen geweest en extra latten hout voor rest van de onderbouw te kunnen maken. Ik ga proberen op de langste kant van de baan al af te krijgen met vilt zodat er terug wat sporen kunnen opliggen.
En dan zal ik wat informatie moeten hebben voor aansluiten van de rails. Ga werken met 2 kleuren draden rood en zwart, (lijkt me het gemakkelijkste om te onthouden) Rood is plus of O in digitaal.

En waar ik ook nog niet uit ben is lijmen van de sporen zelf.
Enfin, gaat zeker vandaag niet klaar zijn, er zijn nog andere dingens in het leven. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #388 Gepost op: 26 September 2017, 10:54:45 »

Deze namiddag komt er iemand die wat wil leren vervuilen, dus even al wat gereed gezet, onderstel en draaistellen moeten nog gedaan worden.
Hier de ketel in wording, is nog niet klaar, we zien wel of die man dit zit zitten. Grin

Wordt zeker en vast vervolgd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #389 Gepost op: 27 September 2017, 09:38:08 »

Zo weeral een pakje bijgeleerd. Man is niet komen opdagen, das dus niet de eerste keer dat dit gebeurd. Wil een mens eens helpen en voordoen van vervuilen en uitleg verschaffen. Sturen ze de kat. Had wat extra verf en thinners gaan halen om gemakkelijker met meerdere pistoolkes te kunnen werken.
In de toekomst zal dit dus niet meer voorvallen ook ga ik nog eens goed nadenken of het echt wel nog de moeite loont om veel te laten zien op forums.
Had ook zoiets al meegemaakt maar dan op MSM forum, die stuurden ook hun kat.
Om den duur kan ik hier een asiel openen van gestuurde katten Grin
Neen, zo werk ik dus niet graag. Allemaal dus verloren moeite.
Wilde dit maar even vermelden.
Niet van verschieten dat er ook niet veel meer te zien zal worden.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: