Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vervuilen van spoor O wagon MTH  (gelezen 127316 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #120 Gepost op: 10 November 2018, 10:40:56 »

Zoals gisteren geschreven, breekt gemakkelijk wat af die onderdelen, zal eigen zijn aan merk dan? Enfin, wordt allemaal terug gemaakt en sommige gemaakt in messing zoals de extra relingen, enkel wéér werk bij. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: 4 Juli 2019, 12:51:20 »

Eerste koelwagon van de 5 is dus gedaan, hier het onderstel.

Nog 4 te gaan, komen achter de zelfbouw NJ M17 te hangen in schaal O.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #122 Gepost op: 4 Juli 2019, 15:28:59 »

Extra fotooke onderstel.

Zo, ben der content mee, hier en daar nog wat extra verdunning gebruikt om steepjes nog meer egaler te maken op de kast.
Morgen komt er al iemand kijken naar dit werkje (die bezit enorm veel spoor 1 materiaal, enne wie weet?)
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #123 Gepost op: 5 Juli 2019, 09:07:12 »


Zo, eerste hangt er achter. Bezit 2 van deze wagons (tweede heb ik voorzien van een ander nummer) Achter deze locomotief komen er dus 5 te hangen, allemaal koelwagons. Het is weer eens iets anders dan de ketelwagons die ik hiervoor vervuild heb. Vraagt hier en daar een andere aanpak van werken, dat maakt het uitdagender nietwaar?
3 van de 5 wagons zijn reeds ook voorzien van zwaarder stukje Inox in de wagon verplakt door middel van dubbelzijdige tape.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #124 Gepost op: 5 Juli 2019, 17:23:25 »

Vandaag ook aan de tweede begonnen.

Staan even naast elkaar, Rest is voor in de loop van volgende week.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #125 Gepost op: 8 Juli 2019, 08:08:10 »

De eerste 2 wagons zijn klaar, later deze week nog een controle doen en watvernissen als extraatje.
Nu begonnen aan volgend dak.

Vind het nog niet donker genoeg, we bekijken wel hoe we dat kunnen fixen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #126 Gepost op: 8 Juli 2019, 14:59:13 »

Derde wagon is er eentje van de INTERFRIGO DB.

Met de groentjes van Heintje. Wink
Eric.
Gelogd
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #127 Gepost op: 8 Juli 2019, 18:41:20 »

Nice.... Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #128 Gepost op: 9 Juli 2019, 08:42:54 »

Dag Jeffrey, dank voor de reactie. Probeer het zo goed mogelijk te doen, enkel met air brushing, wat thinners en verdunners en dan wat penseleeltjes. Verf is van Revell. Geen potloodjes om het nog fijnder te kunnen afwerken maar zelf vind ik dat beter in schaal Ho die potloden, O schaal is net iets meer groter om soms eens te expirimenteren met vanalles en nog wat.
Wel kruipt er veel tijd in, steeds eerst wat laten drogen en dan een volgende laag er op zetten, door elkaar laten vloeien en zeker zeer goed kijken waarmee je bezig bent.
Deels van deze methode gebruik ik steevast op de modellen die ik ombouw van de Nohabs.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #129 Gepost op: 9 Juli 2019, 11:33:18 »

Zo, alles klaargezet voor een persoon die deze namiddag wat op dreef zal gezet worden om te leren vervuilen. Pret voor 2 dan?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #130 Gepost op: 9 Juli 2019, 18:52:09 »

Toffe namiddag, hier een foto van de leerling zijn eerste werk, direkt op een dak dat ik wilde gebruiken bij volgende vervuiling m.a.w niet lullen maar leren.

Zeker te gebruiken dat dak, prima leerling dus  Grin
En dan hier een paar van de modellen die reeds gedaan zijn.


Volgende wordt eentje van Chiquita banana of een "nollander" model met" faude beshiftring"  Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #131 Gepost op: 10 Juli 2019, 09:18:20 »

Reeds een paar testritten gedaan op de baan hier, natuurlijk sound op een foto gaat niet. Cheesy

Wagons liggen nu goed op de baan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #132 Gepost op: 10 Juli 2019, 10:07:06 »

Klein overzichtje wat er al klaar staat op stukje baan, er zijn nog locomotieven die een vervuilingsbeurt moeten krijgen.


DSB, SJ, NSB, CFL wat door elkaar. Meeste zijn Duitse wagons die erachter hangen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #133 Gepost op: 11 Juli 2019, 16:47:20 »

Nu zondag rijdag op spoor 1 baan in den tuin. Denk dat ik met een hele vracht werk naar huis ga komen om te vervuilen, ben eens benieuwd. tja een gepensioneerden moet zich met "iets" bezig houden natuurlijk. Cool
Ook reeds bericht gekregen dat locomotief die besteld is, op de volgende beurs te Houten klaar zal zijn, weer iets om naar uit te kijken. Duim omhoog
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #134 Gepost op: 12 Juli 2019, 09:36:00 »

Zal één van deze dagen toch eens "kuiseruimers" moeten houden, ligt hier wat overhoop.


Zo zullen we dan wel propertjes de kerk wat in het midden kunnen houden.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
« vorige volgende »
Ga naar: