Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vervuilen van spoor O wagon MTH  (gelezen 127244 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #150 Gepost op: 5 Augustus 2019, 07:42:28 »

Vandaag wat verder doen aan deze bananenkoelwagon.

Ga proberen deze af te krijgen, het is namelijk nogal een drukke week. Veel dokters bezoekjes gaan doen.
Enfin we zien hier wel hoever we gaan springen (dan niet letterlijk opnemen) Aan verbouwen komen we hier helemaal meer aan toe, teveel last maar dat gaat wel opgelost worden dan? Hopelijk. Cheesy
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #151 Gepost op: 5 Augustus 2019, 11:40:03 »



Zo, das gedaan, laten uitdrogen en dan in de sleep gaan hangen. Zal er dan ook eens een filmke van maken van deze afgewerkte sleep.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #152 Gepost op: 6 Augustus 2019, 09:33:53 »

Complete sleep eens gefotograffeerd.
Eerst zelfbouw (ombouw) Heljan model met sound M17 Nordjyske Jernbanen schaal O Nohab.

Brawa viswagon met verandert nummer.

Brawa viswagon, standaard model.

Brawa Standaard koelwagon.

Brawa banan wagon NL

Brawa standaard koelwagon.

Das dus reeds één van de volledige slepen die hier staan.
Eric.

Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #153 Gepost op: 10 Augustus 2019, 08:21:32 »

Bericht gekregen dat tweede houtwagon van NMJ richting Kemzeke komt. Er waren wat problemen geweest bij de bank in Duitsland, daarmee dat het iets langer heeft geduurd. Maar zal dus toch nog in orde komen in de loop van volgende week.
Heb er geen foto van (nog niet) en gaan waarschijnlijk niet vervuild worden.
Als sleep is dit lang genoeg, zelfs al een paar wagons (2 assers) voorzien van schroefkoppelingen die eventueel erbij kunnen wie weet?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #154 Gepost op: 14 Augustus 2019, 11:16:26 »

Deze ochtend afgegeven door postbode, de tweede NMJ houtwagon.

Ook bericht gekregen dat op eind deze week een filmke komt van de bestelde locomotief, wordt dan wel afgehaald in Houten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #155 Gepost op: 26 Augustus 2019, 07:56:52 »

Zal midden september worden eer de Dapol Shunter klaar is, spijtig maar er valt niet over. Ondertussen wel de overtollige O wagons kunnen verkopen, heb wat meer plaats voor materiaal wat ik echt ga gebruiken op de baan. Beter iets betere kwaliteit dan teveel kwantiteit die op niks trekt.
Ga wel wat MTH wagons van de hand doen, zijn vervuild en zo goed als nieuw (staan op 2dehands aangeboden) Ook nog wat Heljan wagons gaan de deur uit en dan zal er terug heel wat meer plaats zijn om ander (meestal messing wagons) aan te kunnen schaffen.
De NMJ houtwagons zijn echt te mooi (nu nog dus) om reeds te vervuilen komt misschien wel eens in een zotte bui.  Alhoewel er mannen in Noorwegen er niet naar kijken om ook zulke dure items te vervuilen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #156 Gepost op: 18 Januari 2020, 09:22:20 »

Een hele tijd reeds geleden dat er hier nog wat is gepost. Ondertussen heb ik nog een paar extra ketelwagons van MTH gekocht. Dus nu bezig, tussendoor dan, van ze te controleren, de afgebroken onderdelen te vervangen door zelfbouw messing stukjes. En de onderdelen die ik "miste" ook , zal ze eerst allemaal volledig zetten en dan kan ik beginnen met ontmantelen en vervuilen. Het zijn er van WASCOSA blauw. Dus extra werkjes maar dat geeft niet zo hebben we onze bezigheid als gepensioneerden.
Spuitwerk kan ik wel combineren met bouw van de TMY Great Northern locomotief.
De NMJ messing modellen ga ik nog niet vervuilen, zijn ook een pakje duurder natuurlijk, enkel nog wat BRAWA silowagons kan ik ook nog een beurtje geven.
We zien wel hoe het verloopt en dan zet ik hier wat foto's van de afgewerkte ketelwagons.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #157 Gepost op: 18 Januari 2020, 10:27:52 »

Even snel een fotooke gaan nemen voor de foto liefhebbers onder jullie.

Eerste wagon is gedemonteerd al, alle onderdelen zijn hierop al voorzien, enkel nog één gele haak ervoor maken. Bij de andere wagons zijn er meerdere stukjes "vermist", dus wat meer werk aan maar komt allemaal wel in orde.
Vervuilen begint bij de draaistellen, chassis en de ketel, als laatste zijn het de relingen en platform op de wagon zelf.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #158 Gepost op: 18 Januari 2020, 19:35:40 »


Zulke haken heb ik dus deze namiddag gemaakt, in messing. Een stuk of 3 en nog 4 kleine plakaatjes Nu zijn alle onderdelen terug voorhanden en kunnen we beginnen aan demonteren extra gaatjes voorzien, verlijmen en vervuilen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #159 Gepost op: 19 Januari 2020, 09:51:27 »

Voor vandaag staat het demonteren van de andere 2 wagons op het programma. Kan ik de gemaakte messing onderdeeltjes dus aanbrengen. En staat alles klaar om overal aan te kunnen voor de vervuilingen. Ga proberen om iets "anders" te versieren. Heb al graffiti gedaan nu eens wat andere vervuiling en andere methode gebruiken. Dus het kan ook tegenvallen. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #160 Gepost op: 19 Januari 2020, 13:25:19 »

En is ondertussen gebeurd, alle 3 de wagons voorzien van atributen en gedemonteerd.


En zoals te zien is aan de buffers , der is wat beschadiging te merken. De vorige eigenaar had niet beter gevonden om de verende buffers gewoon vast te lijmen. Amai en ik dacht dat ik niet veel verstand had? Maar komt allemaal in orde, wat bijwerken en na de vervuiling wat voorzien van extra druppelke olie. Der zal niet veel meer van gezien worden denk ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #161 Gepost op: 22 Januari 2020, 11:35:31 »

Zo, begonnen aan vervuiling van de 3 ketelwagons.

Laagje per laagje tot het bekomen resultaat bereikt is.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #162 Gepost op: 23 Januari 2020, 09:54:26 »

Voor mij is dit vuil genoeg nu aan dit model. Aan de blauwe kant is nu alles wat verbleekt in fijne laagjes. Daar komt later dus nog wat vuil opgespoten als de loopbrug terug is gemonteerd.


Dan komt er ook nog onderaan de ketel vervuiling aan te pas maar dat gebeurt maar als ook de chassis onder handen wordt genomen dan verkrijg je hetzelfde effect wat van vuil van beneden naar boven en visa versa.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #163 Gepost op: 27 Januari 2020, 14:43:14 »

Details aan het schilderen op de draaistellen van de ketelwagons MTH


Nog geel voor de haken en zilver voor de boutkopjes. Dan de veren onder handen nemen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #164 Gepost op: 28 Januari 2020, 11:49:28 »

Draaistellen wat vervuild

Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
« vorige volgende »
Ga naar: