Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vervuilen van spoor O wagon MTH  (gelezen 127327 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 18 November 2017, 13:20:25 »

Nu starten met ijzeren chassis te vervuilen, stap per stap, eerst lichte kleuren dan stilaan verdonkeren.




Belange nog niet klaar, misschien deze namiddag nog wat verder doen anders is het in de loop van volgende week.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 18 November 2017, 14:53:24 »

Het is om mottig van te worden  Grin

Rest is voor later, nu platte rust anders teveel last van de rug.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 18 November 2017, 18:44:45 »

Deels reeds goed gedroogd.

Verdere afwerking bestaat uit met fijn penseel hier en daar wat accentjes te geven, ook de relingen ten trap moeten nog gedaan worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 19 November 2017, 09:00:11 »

Nog een foto gemaakt dichter tegen de wagon.

Er is nog werk aan maar dat komt wel goed.
Der zijn nu nog 2 MTH ketelwagons onderweg (das tegen de verveling dan  Grin )
Eric.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Online Online

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #19 Gepost op: 19 November 2017, 09:49:00 »

Erg fraai geworden!
Gelogd

mvg,
 Sander
bollen neus
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 19 November 2017, 10:10:35 »

Dag Sander,
Een foto geeft nooit altijd echt de realiteit weer hoe de kleuren zijn. Dat is al dikwijls voorgevallen bij mensen die de foto's zagen op een forum en dan kwamen kijken (naar de locomotieven) en zegden dat deze er helemaal anders uitzagen.
Ik ben ook geen fotograaf natuurlijk. Maar probeer het dan zo realistisch weer te geven aan de hand van de gemaakte foto's. Smiley
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 19 November 2017, 17:19:29 »

Nu we toch over het "vervuilen" bezig zijn heb ik wel al met het gedacht gespeeld om er ook eentje te maken met de grafitti op (is naar het schijnt vree "inn") Dus wat decals zoeken die kunnen dienen en laten maken, ik ben benieuwd wat er uit de bus zal vallen.
Aangezien er nu nog 2 gele DHL/Gatx wagons onderweg zijn even een denkpiste gedaan of er op deze wagons reeds "vuil" bekladderd is geweest?
Zeg nooit NOOIT want in feite kan alles in modelbouw. We zien wel.
Zou wel weer eens iets anders zijn.
Eric. Smiley
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 20 November 2017, 13:17:31 »

Deze zijn ook juist afgegeven, schaal O,  nog 2 MTH DHL/GATX ketelwagos. Worden later ook vervuild en die komen zeker achter een gele NOHAB te hangen (die moet ook nog gemaakt worden.)

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 21 November 2017, 12:41:49 »

Laatste etappe voor vervuilen, loopbrug en ladder apart spuiten met combinatie zwart en roestkleur.
Dan onderdelen monteren.

Bij montage goed kijken of de kleuren normaal en naturel overlopen. Indien niet het geval, dan hier en daar wat verf bijspuiten en laten uitlopen met meer verdunning.

Dan nog een goede controle en alles laten drogen om geen vingerafdrukken in de wagon te verkrijgen.
Verschil van licht sterkte is enorm.

En met minder licht , andere kant van de wagon.

Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Online Online

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #24 Gepost op: 21 November 2017, 12:52:57 »

Mooi gedaan Eric.
En ga vooral genieten van je pensioen!
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 21 November 2017, 15:11:26 »

Hier nog een paar iets betere foto's van de "vuile" wagon.


Ha ja Arjen, dank. Tja pensioen daar is zoveel al over verteld en geschreven. Besef wel dat dit één van die gebeurtenissen zijn waar jou leven volledig anders en meer naar een eindstadium kunnen leiden.
Als de gezondheid is zoals ze nu is ben ik al dik tevreden.
Hout vasthouden .
Groeten,
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 21 November 2017, 15:20:42 »

Hout vasthouden .

Is dat Vlaams voor op een houtje moeten bijten? Zo erg zal het toch niet zijn, hoop ik?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 21 November 2017, 15:32:07 »

Gert das zo een uitspraak om geen tegenspoed te krijgen "hout vasthouden" meestal leggen we dan onze handen op het hoofd (vree van hout gemaakt hé?) Grin
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28 Gepost op: 21 November 2017, 16:33:34 »

Leuk, die kleine culturele verschillen.   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 22 November 2017, 11:02:37 »

Zit met een idee te spelen voor deze wagon eens te bekladderen met fijne tekeningen van echte kunstenaars  Grin Ik weet het, sommige mensen vinden dit vandalisme, andere hemelen dit helemaal op en weer andere zullen er geen oordeel over kunnen of willen vellen.
Dus bij deze, ik ga er voor. Nieuwe wagon is dus eentje van de WASCOSA firma.
Voor de mensen die niet weten hoeveel zo een wagonnetje kost? Das steeds rond of net iets boven de 100,00 euro. Tja tis immers ook een maatje groter nietwaar?
En er ullen inderdaad wel goedkoper op de kop te tikken zijn maar ben dat dus nog nooit tegengekomen, ofwel zit ik steeds op de verkeerde sites te kijken en te koekeloeren. Wink
Hier de foto

Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
« vorige volgende »
Ga naar: