^Zondag is dan ook een einde gemaakt aan het bestaan van de sloop-Bk. Hierdoor beschikken we nu over twee paar zijwanden en twee vlakke kopwanden.
^De kopwanden moeten aan
de binnenkant worden afgeschuurd, de stukjes dak en zijwanden worden één vlak met de achterwand.
Dan gaan we ons nu bezighouden met de kappen die de tussenrijtuigen zullen worden. Eerst de ABDk, deze wordt aan beide kanten geheel voorgesneden op de wijze zoals we bij de sloopkappen al hadden gedaan.
^Bij de ABDk loopt de horizontale snede over bijna de gehele lengte. Precies zoals bij de sloop-ABDk. Denk er om, niet doorsnijden. De kap dient vanwege de volgende klus zoveel mogelijk zijn oorspronkelijke stevigheid te behouden.
^Dat volgende klusje is het afzagen van de kop, de zaagsnede komt precies over de naad van de cabinedeur.
^Als de zaag bijna door het dak is gaan we met het mes aan beide kanten door de naad van de cabinedeur. Daarna neemt de zaag het weer over en gaan we door het laatste stukje.
^De bak is onthoofd, nu gaan we het dak een beetje bijschuren zodat dit geheel met de zijwanden loopt.
^De nieuwe kopwand kunnen we gebruiken om te kijken of de bak geheel vlak loopt. Als dat inderdaad het geval is kan modelbouwlijm aan beide zijden van de te verenigen delen aangebracht worden. Zorg voor een goede vlakke ondergrond, verwijder eventuele clips aan de onderzijde.
^En dan hebben we zomaar ineens een heuse tussenbak. Reeds nu is te zien waar het ons allemaal om te doen is...
^De reden dat we vloeibare modelbouwllijm gebruiken is dat we gemakkelijker kunnen corrigeren als het niet recht gelijmd is. Daarnaast worden de zijwanden later weer verwijderd. Wel is het raadzaam om in het (gebogen) dakgedeelte wat secondenlijm te laten lopen, dit deel blijft voorgoed aan de kap.
^Straks zal ook de andere kap een tussenbak zijn. Alleen vergt het voorsnijden een nadere toelichting: een deel van de zijwanden blijft namelijk zitten. Hopelijk aan het einde van de week meer en gaan we verder.