Hier hheb ik het al over de containertreinen die ik wil samenstellen.
Dit is voor mijn periode '00-'09 en zoals daar al vermeld wordt het er één van ERS en één van ACTS.
Dat draadje is leerzaam geweest en ik heb besloten treinen samen te stellen die in werkelijkheid achter loks van voornoemde maatschhappijen hadden kunnen hangen en geen exacte kopie van een speciale trein uit een bepaald jaar.
De ACTS sleep zal wel een mengelmoes gaan worden van de Leeuwarden, Veendam en Coevorden-shuttles, idem de containers er op.
De ERS trein zal bestaan uit een aantal Sggrms 90" en Sgns 60" wagens vooral van AAE Cargo.
Die zijn beperkt uitgebracht en uitverkocht cq. 2
e hands moeilijk te verkrijgen. In het info-draadje kwam ook naar voren dat bijvoorbeeld de Fleischmann NS Sgns wagens wel om te katten zouden zijn naar AAE wagens.
Deze week kon ik voor een schappelijke prijs een set van die Fleischmann wagens kopen waar één van licht beschadigd was.
De beschadiging bestaat uit ontbrekende handwielen en een afgebroken randje. Waarschijnlijk een keer gevallen.
Nu heb ik handwielen zat van de Tals-y ombouw en die randjes zijn wel te repareren met een stripje styreen.
Het moeten wagens worden zoals
hier te zien is.
Het NS nummer moet er af en vervangen worden door een EEA nummer. Die '
20' moet er af evenals de NS vishaak.
De rest van de opschriften laat ik staan.
Bij de ERS wagens zie ik voornamelijk donkere wielstellen i.p.v. dat lichte grijs. Op foto's waar de wagens redelijk schoon zijn lijkt het wel donker grijs.
Daarom de pot Humbroll 67 opengetrokken en begonnen met de wielstellen.
Het begin is er dus, maar in principe is dit een langere baan project. Geen haast en uitbreiding als die op mijn pad komt.
NB Voor wie ook wil omkatten...Gert heeft een partij van deze wagens in de verkoop