Deze spelden zijn inderdaad lastig te vinden.
Door mijn eigen foto, waar duidelijk de twee dichtgemaakte ramen zijn te zien, heb ik gewoon aangenomen dat het opschrift "Deutsche Weinstrasse" op beide 'Bar/Büttenwagen'. Verblind door die aanname, heb ik de info uit de bijdrage van Rolf Köstner op DSO niet goed genoeg opgenomen.
En dan blijkt mijn verwijt richting Rivarossi nogmaals te moeten worden afgezwakt.
Van de Bar/Büttenwagen (onderwerp van dit draadje) was er één met en één zonder opschrift.
Het tweede rijtuig met opschrift "Deutsche Weinstrasse" was een Laubenwagen en die had Rivarossi op het oog bij de imitatie. Strikt genomen niet het juiste type rijtuig, maar dan kom je naar mijn mening echt in de categorie liefde bedrijven met kleine beestjes.
Die Laubenwagen had geen uiterlijke veranderingen, wel een ander interieur dan Rivarossi meelevert.
Maar goed, eigenlijk had ik dus niets aan het exterieur van het rijtuig hoeven doen om een acceptabel exemplaar te hebben.
Aan de andere kant, de verbouwing maakt het wel unieker. En ik hou mijn ogen open om een extra set van Rivarossi tegen een redelijke prijs aan te schaffen.
groet, Huub