Straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen...
Maar het is natuurlijk nog niet af, onderstel en dak vragen ook nog wat aanpassingen.
Aan het onderstel moet een generator worden toegevoegd en het dak krijgt nog wat extra uitlaten.
Ook hier is weer weinig informatie te vinden, dus maar wat combineren van informatie die er wel is en verder een beetje op het gevoel afgaan.
Op het dak zit in elk geval een afzuiging bij de keuken. Het formaat heb ik afgeleid van een restauratierijtuig dat ik heb. Ook dit is weer een voet van een verkeersbord uit het setje van Busch.
Uit een plastic staafje is de uitlaat voor het dieselaggregaat gemaakt.
En halverwege het dak zit nog de rookafvoer van de olieverwarming, die deze rijtuigen blijkbaar ook hadden.
Op dit moment staat in het spoorwegmuseum een restauratierijtuig die dat ook heeft. De afvoer daarvan is niet precies hetzelfde, maar er was wel een detailfoto van te vinden op internet. Dus dat maar als basis gebruikt, met wat aanpassingen die dit rijtuig lijkt te hebben. Als de lijm goed droog is, nog wat bijwerken en dan lijkt het volgens mij wel.
De stand van zaken op dit moment:
Of het zo allemaal klopt? Vast niet, maar het is in elk geval dichter bij de realiteit dan een onbewerkt dak.
groet, Huub