Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 85   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 969020 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 9 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #225 Gepost op: 5 Augustus 2012, 23:23:20 »

Het spoor Z rijtuig moest ook nog af en dat is net op de valreep gelukt, het ding is net af:

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:08:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #226 Gepost op: 7 Augustus 2012, 13:46:17 »

Ik ben dit weekend ook nog bezig geweest om voor wat meer PriFer rijtuigen de wanden te tekenen. Zo heb ik de wanden getekend voor een rijtuig met bagage afdeling, bar en een disco rijtuig:

Vandaag ben ik de wanden voor een Panorama rijtuig getekenen, deze heeft nu nog de oude donker blauw/beige Rheingold huisstijl en omschilderen staat niet echt mooi en is vrij lastig. Met alleen maar bestikkerde rijtuigen in de zelfde trein zou het rijtuig niet tot z'n recht komen en storend werken, dus word deze op de glazen koepel na ook bestikkerd.

Het tekenen van de wanden hiervoor was erg bewerkelijk omdat het lastig is alles netjes in verhouding en uitgelijnd te krijgen. Om ook eens een inzicht te geven in hoe het tekenen in z'n werk gaat heb ik de tekening halverwege ook maar eens geupload:

Voor de kleuren en de hoogte van de div. kleur scheidingen heb ik de eerder gemaakte Bom280 in het venster geplakt. Voor het hebben van de juiste ramen en wat goed bruikbare maten heb ik de tekening van een eerder gemaakte Avmz111/109 erbij gepakt. Voor m'n pc heb ik dan nog de rijtuigbak van dat panorama rijtuig en een Avmz111 staan zodat ik daar veel verhoudingen van af kon kijken. Op de tekening hier boven bleken later de verhoudingen nog niet echt te kloppen waardoor de bagage deur en de kleine raampjes van de onder verdieping niet in het midden bleken te zitten. Het koste tijd maar met wat kopiëren, knippen, plakken spiegelen en schuiven kreeg ik alles op de juiste plek daarbij heb ik ook de maten van de 4 ramen links en aangepast want ook dat klopte in dit stadium nog niet.

Nu heb ik na een kleine 4 uur tekenen deze 2 wanden af en het bestikkeren zelf zal ook nog wel een aardige uitdaging worden, maar dit is het resultaat van het tekenwerk.

Binnenkort krijg ik nog zo'n uitdaging want ik wil een deel van de PriFer treinen met gemoderniseerde ex. DR gelede dubbeldeks rijtuigen laten rijden. Dit dingen krijgen dan andere deuren als die ze in het echt hebben gehad en ze krijgen airco waardoor de ramen niet open hoeven te kunnen waardoor op de boven verdieping de horizontale raamstijlen in de knik van de ramen kunnen vervallen die het netjes bestikkeren naar mijn idee bijna onmogelijk zouden maken.

Maarja eerst die andere rijtuigen maar bestikkeren en dan verder, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:12:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #227 Gepost op: 10 Augustus 2012, 11:40:55 »

Gister en eergisteren heb tussen door de 5 rijtuigen bestikkerd en ook bij het panorama rijtuig sluit het vrij goed aan;

De volgende stap is het schilderen van de kopwanden en daarna het dak. De assen van de rijtuigen heb ik net nog even vast gelijmd met secondelijm zodat ze niet meer per ongeluk gaan rollen.

Dat was het weer even voor nu, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:13:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #228 Gepost op: 12 Augustus 2012, 12:51:35 »

Naast dat ik tussen door de boven staande rijtuigen aan het afwerken ben ben ik ook begonnen met het tekenen van wanden voor de diverse gelede dubbeldeks rijtuigen. Hier onder waar ik nu in paint mee aan het werk ben met onder andere; de kleine screensaver bron plaatjes, enkele rijtuigen of stukken ervan waar ik kleuren of onderdelen van gebruik en 3 zijwanden in wording. Uiteindelijk moet ik 4 verschillende zijwanden voor de kopbakken hebben en 8 verschillende voor de tussen bakken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:15:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #229 Gepost op: 13 Augustus 2012, 09:34:54 »

Voor dat ik weg moest gister middag ben ik nog wat verder gekomen, de zijwanden van de kopbakken zijn af.

De zijwanden van de midden bakken lijken ook al af maar zijn dat zeker nog niet hier moeten de bar disco en restauratie nog ingetekend worden, alle de midden bak die gewoon zit plaatsen heeft is zo goed als af.

Zo ik ga weer even tekenen, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:17:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #230 Gepost op: 13 Augustus 2012, 12:05:22 »

Inmiddels 1 setje midden bakken klaar, van 1 bak redelijk veel werk gemaakt van de ander iets minder:

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:18:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #231 Gepost op: 13 Augustus 2012, 14:13:22 »

Nu heb ik de andere set zijwanden en de kopwanden ook af:

Ik heb ook redelijk wat tijd besteed aan het zoeken naar diverse plaatjes op internet die bruikbaar waren om de rijtuigen van buiten mee aan te kleden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:20:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #232 Gepost op: 14 Augustus 2012, 19:05:00 »

Vandaag heb ik het laatste schilderwerk aan de enkeldeks rijtuigen gedaan:

Verder ben ik ook nog aan het kijken geweest of ik genoeg materiaal heb om 2 4delige dubbeldeks stammen te bouwen en dat heb ik dus die zullen er op niet al te lange termijn ook wel komen al wil ik nu ook weer een beetje met diorama's aan de gang.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:26:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

richard
Jr. Member

« Antwoord #233 Gepost op: 14 Augustus 2012, 19:13:47 »

ziet er goed uit man

Groetjes Richard

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #234 Gepost op: 2 September 2012, 14:58:33 »

Vrijdag dag kwam ik na een bezoekje aan wentink occasions thuis met 2 verkorte Minitrix rijtuigen en 2 nog kortere Arnold rijtuigen. Ja wat moet ik daar dan weer mee? Al in de winkel kwam het al brainstormend op 2 wagen treinstellen en/of motorwagens met 1 of 2 cabines. Na nog wat verder na denken gister en kijken voor welk van de vele door mij bedachte vervoersbedrijven dit materieel zou kunnen zijn kwam ik op het volgende:

Ik heb vorig jaar ergens een metro achtig spoorwegnet met 3e rail bedacht rond Hamm(westf.), Kamen, Lünen en Unna. Hiervoor had ik eerst bestaand metro materieel gedacht van types die in Hamburg en Berlin rijden of gereden hebben. Nu word het materieel iets fictiever met wat langere rijtuigbakken want ook al zijn deze rijtuig verkort toch zijn ze langer als dat metro rijtuigbakken meestal zijn. Het komt wat lengte meer overeen met div. soorten S-bahn materieel.

Ik heb vandaag voor 2 types de zij en kopwanden getekend eentje in gemoderniseerde stijl van de jaren 50 en eentje in jaren 70 stijl wat vooral te zien is aan de front en sluitseinen, ramen en deuren.

Ik zal ergens in de komende dagen wel deze stellen ook echt gaan maken, één kort oud 2 wagen stel en 1,5 iets langer en moderner stel. Daarbij maak ik ook gebruik van een eerder gebouwde gesellschaftwagen die hiervoor ook opgeofferd word aangezien toch niemand hem kocht.

Ps; ik zie trouwens dat ik iets te snel ben geweest met die kopwanden ik heb natuurlijk ook kopwanden zonder cabine nodig, nog even kijken hoe ik die wil hebben en dan die nog even tekenen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:29:48 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #235 Gepost op: 3 September 2012, 15:44:25 »

Ik ben net begonnen met de rijtuigen te strippen en de rijtuigbakken dicht te plamuren. Het onderstaande rijtuig moest er ook aan geloven, niemand wilde hem hebben dus dan maar verder ombouwen tot iets voor mezelf.

Het ziet er wat vaag uit maar heb van de 5 rijtuigen 1 zijde nu dicht gesmeerd met een mix van zaagsel, water, houtlijm en muurverf. Die laatste is erg belangrijk, houtlijm is taai en de muurverf maakt het harder en brosser waardoor het veel beter schuurbaar is te weinig houtlijm zorg weer dat het niet blijft zitten.

Ik heb de wanden inmiddels ook aangepast, de achter wanden heb ik getekend en de zijwanden heb ik nog van logo's voorzien:

Opzich is dit een relatief simpel ombouw klusje zoals ik er al vele gedaan heb, maar dit soort rijtuigen heb ik voor dit soort treinen/metro's nog niet eerder gebruikt. Het is voor mij dan ook best wel spannend of het word wat ik hoop dat het word. Ik heb een aantal eerdere geheel fictieve treinen gebouwd waar deze zich mee moeten meten.

De UHR wagens hoeven deze niet perse te overtreffen maar moeten zich er zeker mee kunnen meten. Waar ik vooral naar wil en moet kijken is wat ik aan details en aankleding op het dak wil hebben.

Ik ben straks maar een begonnen div. dingen op het hout voor de gelede PriFer dubbeldeks rijtuigen af te tekenen. Het bepalen van de maten voor de uitsparingen van de draaistellen was meer bereken en schatten als iets anders want ik had geen maten daarvoor. Daarna ben ik één van de 2 in model gaan schuren en dat koste me ruim een uur en had toen zere handen dus de andere moet maar tot morgen wachten.

Daarnaast heb ik de 5 rijtuigbakken nu aan de andere kant dicht geplamuurd en daar zal het wel bij blijven voor vandaag.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:43:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #236 Gepost op: 9 September 2012, 12:30:04 »

Net heb ik de laatste werkzaamheden aan de dubbeldekkers afgerond, helaas zijn de foto's een beetje bagger. Ze zijn te lang voor m'n foto dijk dus de foto's maar even op m'n werkblad gemaakt.

De DB13 met Bar en Disco:

De DB13 met restaurant:

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 23:47:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #237 Gepost op: 15 Mei 2013, 12:43:25 »

Ffff..........even wat stof er af blazen Wink, ik ga dit topic maar weer eens nieuw leven in blazen.

Tja waar begin ik dan weer?, ik heb uiteraard niet stil gezeten en alles wat ik de afgelopen maanden heb gedaan hier posten gaat niet want dan zijn we zo 10 pagina's verder. Daarvoor verwijs ik jullie dan ook even naar het n-spoorforum.

Ik zal hier de draad weer oppakken bij m'n laatste 2 projecten.

Het laatste wat ik afgebouwd heb zijn 2 plan U's in NoordNed huisstijl, een uitvoering waarin ze in het echt niet gereden hebben maar in mijn wereld wel.

De bakken heb ik zoals bijna altijd weer uit 18x18mm MDF geschuurd.

Nu ben ik bezig met een NachtZug die door Neu Dalhausen rijd en de samenstellen zal als volgt zijn: Br113+WLABmz175+Bcm243+Bcm243+WRm130+Bomz281+BDomsb274+WLABmh175.3+Bvcmz248.3+Bcm243+Bm235+BDms273
Inmiddels heb ik besloten dat de WLABmh174 op de tekening er niet komt en dat daar de gemoderniseerde versie WLABmz175.3 in de plaats komt.

Ik ben inmiddels al even bezig met de bouw van dit spul.

Straks ga ik de draaistellen er onder bouwen waarvoor al een stapel houten onderdelen klaar ligt.

Voor diverse rijtuigen moesten de wanden nog getekend worden:

WRm130:

WLABmz175:

WLABmz175.3(ex. WLABmh174):

Bcm243:

Bvcmz248:

Voor alle overige rijtuigen heb ik de wanden al, die hoef ik alleen maar uit te printen.

Word vanaf nu weer vervolgt, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Mei 2019, 14:41:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

hielke1501
Full Member

« Antwoord #238 Gepost op: 15 Mei 2013, 19:39:39 »

Hoi Michiel,

Het is erg mooi dat je dit doet met hout. Ik heb zelf vroeger ook zoiets gedaan maar dan met papier. Helaas is dit niet altijd sterk (op printerpapier na dan). Ik had eigen maten en de ''spoorbreedte'' was 3cm. Alles maakt ik zelf en kleurde ze ook in. Je raad het vast wel dat dit niet zo mooi is maar vond het erg leuk om te doen, zeker als ik me verveelde. Als het goed is heb ik ze nog wel ergens liggen.

MVG, Hielke
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #239 Gepost op: 16 Mei 2013, 14:54:54 »

Hoi Hielke,

jou bouwwerkjes zou mocht weer een keer zin hebben zoiets te doen nog met hout kunnen verstevigen of ze uit hout kunnen maken net zoals ik doen. Je zou bij zoiets ook mijn techniek van het bestikkeren kunnen gebruiken.

Ik heb vroeger nog wel eens nagedacht om iets in schaal 1:600 te doen ofzo maar alles kleiner als 1:160 word me te klein alleen spoor Z gebouwen en wat grotere Z spoor rijtuigen vind ik ook nog wel te doen.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 85   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: