Afgelopen vrijdag ben ik naar n-spoorforum lid geweest( was zeer gezellig) en heb het nodige van hem overgenomen.
Naast de loc die ik vooraf had gereserveerd heb ik ook wat kneusjes mee genomen. Die lijken na testen helemaal niet zo kneus te zijn ze worden alleen heet en eentje schreeuwt om olie. Die krijgen ze zaterdag tijdens onze demoteamdag allemaal.
Zo heb ik ze allemaal getest en deze +/- 50 jaar oude V200 kon ik zo rustig laten draaien zonder hem vast te houden dus ik heb ze rustig 5min per richting laten draaien.
Verder heb ik nog een "werkslok 2" wat in de basis gewoon een Franse dieselloc is en een V100.
De kap van de V100 ligt even in de week.
Deze mist wat onderdelen maar die heb ik zo vervangen heb ik gezien.
Als krijgt met de tijd andere kleuren, ook de goede werkslok 2 die toch naar Jaap verhuisd, die word groen/room kleur van Jaap z'n "VEB (K) Verkehrsbetriebe Westerzgebirge" geschilderd.
En dan kwamen er nog wat goederenwagens mee:
Deze week heb ik ook geprobeerd het nodige schilderwerk aan divers materieel te doen. 2 dagen was dat door tremor in m'n handen onmogelijk dus moest ik andere dingen zoeken om me mee te vermaken. Ik was o.a. 4 van de lego locjes aan het schilderen. 3 zijn redelijk gevolgd en de 4e had ik zoveel ruzie mee dat ik die een behandeling met de klauwhamer heb gegeven. Daar komt wel een keer een vervangende voor.
De dagen dat schilderen niks werd heb ik me met moeite bezig gehouden met tekenwerk op de pc en het een plattegrond en sporenplan verder uitgewerkt met dorpen, spoor en buslijnen.
De wijzigingen in het sporenplan ben ik weer kwijt, schijnbaar het bestand uit de verkeerde map gekopieerd naar de andere mappen dus dat moet dan weer overnieuw. Beetje jammer van de uren die daar in zaten.
Daarna ook nog wat nieuwe treinen en bussen getekend die er dan ook in model moeten komen. Daarvoor ligt nu ook gezaagd hout klaar. Voor die trein heb ik de wanden van 1 bak getekend. Omdat de indeling van de 2 bakken gelijk is kan ik die wanden voor beide bakken gebruiken.
Ik was ook nog met een h0 loc bezig voor een vriend die niet hier zit maar wel op het n-spoorforum. Het is een verrassing dus daar kan ik dat nog niet laten zien.
Groetjes Michiel