Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 82 83 [84] 85   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 969094 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1245 Gepost op: 15 Oktober 2024, 21:00:28 »

De kraanwagen is af en ik ben met nog een 2asser bezig om genoeg abri's kwijt te kunnen.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1246 Gepost op: 16 Oktober 2024, 23:20:45 »

Hier kabbelt het rustig voort, de eerste abri heeft een plekje gevonden, de andere vorderd ook aardig.

De wanden van de abri's:

Hier zit nu binnen en buiten een zwarte wash overheen.

Ik moet nog even goed naar de samenstelling van de infra trein kijken want die past niet in een keer op het BK kopspoor in Emsdetten dus de trein moet gesplitst kunnen worden. Als ik de meegevoerde motorwagen midden in de trein zet kan die het eerste deel naar Ladbergen trekken zodat de dieselloc een paar km terug kan rijden om dan in Reckenfeld het 2e deel op te pikken. Als in dat deel het stuurstandrijtuig zit en de loc radiografisch bedient kan worden zou de loc het 2e deel zelf bedient vanuit de cabine van het stuurstandrijtuig naar Ladbergen kunnen duwen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1247 Gepost op: 17 Oktober 2024, 18:13:07 »

De 2asser heeft nu ook z'n abri's:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1248 Gepost op: 20 Oktober 2024, 12:33:37 »

Ik moest even wat anders doen dus ben ik 4 locs gaan omschilderen naar mijn Emsländische Eisenbahn huisstijl. 2 Br212's waarvan 1 rijdend, een V90 en een R4C( ex. ÖBB hok).

Net heb ik de rangeerstangen enzo een laag groen gegeven en daar moet zeker nog een laag overheen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1249 Gepost op: 21 Oktober 2024, 23:44:50 »

De 4 locs heb ik vandaag af kunnen maken:

Ik heb al turmtriebwagen voorbereid:

Omdat blank metaal zich lastig dekkend en slijtvast laat schilderen heb ik het hok van onder af in 2 lagen zwart gespoten.

Dan ligt er nog ander spul waar ik wat mee ga doen:

Deze wagen kreeg ik zaterdag en was flink krom maar ik heb hem in stappen weer zo goed als recht kunnen krijgen.

Dit zijn allemaal wagens waar ik aan begonnen ben maar die nog niet af zijn en er zwerft er nog eentje rond die ik even niet kon vinden.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1250 Gepost op: 23 Oktober 2024, 12:42:07 »

Gister heb ik de koppen van de umbauwagen dicht geplamuurd met resten styreen en veel tamiya extra thin cement( of wel aceton) en dat gister avond glad geschuurd.

Nu moeten er nog raamopeningen in komen en moet ik ook de buffers in het onderstel vervangen door langere.

Daarnaast ben ik de turmtriebwagen om gaan schilderen:

Deze kan nu afgelakt en verouderd worden.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1251 Gepost op: 24 Oktober 2024, 11:11:59 »

Ik heb gister veel aan materieel kunnen doen maar niks is af.

Ik moet nog een paar heel transparante verouder verfjes bij mengen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1252 Gepost op: 24 Oktober 2024, 22:46:04 »

De turmtriebwagen en 5 goederenwagens zijn af:

Dit dak is min of meer per ongeluk toch goed gelukt. In de onderste lagen zit iets van tacky glue of modpodge. Na diverse lagen verf ging ik met een met secondelijm verhard stukje spons in een wasknijper stippelen. Werd niet helemaal wat ik wilde( weer te weinig controle over de noodzakelijk handbewegingen) maar tijdens het droogföhnen begonnen de lagen verf mooi te scheuren en dat gaf een beter effect. Dat kon ik daarna nog met een zwarte wash verder naar voren laten komen.

Dit hok staat nu in de badkamer, daar kan ik namelijk door de geforceerde afzuiging goed spuiten waarbij dampen vrij snel afgezogen zijn. Handig met het oog op slecht weer, dus er hangt nu structureel een mondkapje aan de badkamer deur, want die doe ik tijdens het spuiten wel ff op.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1253 Gepost op: 26 Oktober 2024, 22:12:18 »

Het kabbelt hier rustig voort. Vorig weekend een kromme oude zelflosser gekregen, die had ik vrij snel weer recht en donderdag heb ik hem opgebouwd door er weer buffers en wielen op te zetten. Daarna kon er gespoten en vervolgens geschilderd worden.

Voor vandaag ben ik even uitgeschilderd, morgen of maandag ga ik wel weer verder.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1254 Gepost op: 29 Oktober 2024, 23:46:39 »

De motorwagen is bijna af, de verblijfswagens schieten ook goed op en ik ben gister met een kleinere railkraan en schutwagen begonnen en deze 2 heb ik vanavond gespoten.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1255 Gepost op: 30 Oktober 2024, 22:16:50 »

Ik heb het hele rijtje materieel af, de zelflosser heeft nog een lading ballast gekregen en daarmee staat hij nog te drogen:

Ik heb nu nog een loc staan om de komende dagen af te maken, daarnaast moet dan eerst Westernkotten Entenpfad nog af. Verder wil ik ook nog een klein 1 tons railkraantje bouwen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1256 Gepost op: 4 November 2024, 00:15:44 »

Vandaag ben ik begonnen met een heel klein railkraantje. Ik had geen zwanenhals draaistel dat het voorbeeld heeft maar ik had wel een alternatief. De vele kleine onderdelen raakte ik heel vaak kwijt of ze wilde niet blijven zitten of ze braken af. Ik heb dus al heel veel opnieuw moeten lijmen of onderdelen 2 a 3 keer moeten maken.

Ik heb ook nog wat geschilderd aan een de V90 waar ik af en toe mee bezig ben.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1257 Gepost op: 5 November 2024, 00:14:10 »

Het railkraantje heeft vast een laag roest kleur gekregen. Welke kleuren ik hem verder ga schilderen weet ik nog niet.

Hier nog 2 foto's van de zelflosser met ballast.

Ik heb gister avond nog een rangeerloc verder opgebouwd en gespoten en deze vandaag grotendeels geschilderd.

Ik ga hem morgen eerst even aflakken voor ik de ramen er op schilder.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1258 Gepost op: 5 November 2024, 14:53:20 »

De V90 waar ik mee bezig ben vind vandaag dat hij serieus moet zoeken. Schilder ik de ramen word de verf gelijk tussen de lagen kunststof weg gezogen( het ding was helaas niet vooraf gespoten). Dus verf droog geföhnd voor zover mogelijk en poging 2, weer het zelfde dus iets meer verf geprobeerd. Dat kwam er vervolgens bij de ramen aan de andere zijde weer uitlopen. Hoe meer lopers ik probeerde schoon te maken hoe meer de verf overal heen liep. Zwaar gefrustreerd dat dus maar opgegeven en zoveel mogelijk weg gehaald en toen de extra dunne secondelijm er bij gepakt en dat in de ramen laten lopen.

Uiteraard liep dat ook overal heen dus kon ik toen weer met water er over laten lopen om de lijm te laten stollen. Dat uitermate gefrustreerd en ongeduldig lomp geprobeerd droog te föhnen en toen had ik naast, verf vlekken, lijm vlekken ook secondelijm korstjes in naden die ik weg moest krabben en afgebladderde verf die de föhn er af geschraapt of getrokken had:

Toen was ik er helemaal klaar mee en kon ik mezelf nog net zover krijgen het ding over te spuiten ipv hem een klauwhamer behandeling te geven.

Ook deze foto's moesten 2x gemaakt worden ja waarom zou je als camera je scherp stellen op de loc als je dat ook op achtergrond kan doen. Als ik er aan denk stel ik de camera eerst scherp op m'n duimstok om dan dat vast te houden en op de zelfde afstand de loc of wagen te fotograferen. Uiteraard denk ik daar niet aan als ik in oranje of rood zit want dan kan ik niet of nauwelijks denken.

De 3 andere V90 die nog op voorraad zijn het ik gelijk de oorlog verklaard want de aanval is de beste verdediging in dit geval.

Hier een goede lading tamiya quick-setting extra thin cement in gedruppeld en dat smolt alles lekker snel aan elkaar. Wat ik dan op de laatste ramen per cabine druppelde werd al niet meer weg gezogen en dat was de bedoeling.

In het vervolg word in ieder geval alles vooraf gespoten of de ruiten op deze manier vast gelijmd zodat nergens meer in of door kan.

De rest ging ook niet echt van harte maar gedraagd zich vandaag redelijk en begint daardoor nu wel op te schieten.

Groetjes Michiel

1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #1259 Gepost op: 5 November 2024, 15:09:39 »

Je kunt je camera op een statief zetten en handmatig scherpstellen? Dan kun je ook een kleinere lensopening kiezen waardoor de foto nòg scherper wordt.
Pagina's: 1 ... 82 83 [84] 85   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: