Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 84 85 [86]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 975656 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1275 Gepost op: 2 December 2024, 17:21:39 »

Lekker door gewerkt en de 2e helft van de bussen is ook af.

De verhoudingen van deze bus blijken niet helemaal correct, de midden deur had +/- 5mm naar voren gemoeten. Dat is het nadeel van maten schatten aan de hand van foto's, ik ga me er niet druk over maken.

Nu zien wat ik verder ga doen maar ik denk dat ik gewoon door ga met bussen als dat kan.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1276 Gepost op: 2 December 2024, 20:14:24 »

Ik heb de volgende lichting uit de voorraad gehaald.

Het eerste werk is aan de B89 Aliance want dat is een hoge vloer bus dus die moest verhoogd worden. Ik heb sinds kort een boek over die dingen en daar staan voor de B89 de hoogte maten in 3200m, ideaal want dat bij hoeft geen rekenmachine om dat om te rekenen. Het hout is 15mm, het styreen voor de wielen is 2,5mm dus hou je nog 2,5mm over. 2 laagjes bierviltje vullen dat zo op.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1277 Gepost op: 4 December 2024, 00:16:43 »

Ik was vlot begonnen met schilderen.

Iets te vlot want bij de Van Hool AG300en was ik de dak opbouwen vergeten. Die heb ik dus als nog gemaakt. Ik ben ook nog met de grondkleur voor het oranje aan het spelen omdat roze over zwart ook niet ideaal is.

Om vast een beeld te geven van wat het moet worden hieronder tekeningen van de diverse bussen.

Lipperland Nahverkehr, Volvo-Den Oudsten Aliance 3x:

Lipperland Nahverkehr, Van Hool AG300 3x:

Lipperland Nahverkehr, Mercedes O405 1x:

Gesekerbörde Bus, Van Hool AG300 3x:

Gesekerbörde Bus, Mercedes O405 3x:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1278 Gepost op: 6 December 2024, 12:28:04 »

Ik ben tussendoor aardig an het schilderen geweest.

Of ik vandaag nog verder kom weet ik niet, ben er nu in ieder geval te moe voor.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1279 Gepost op: 7 December 2024, 23:13:44 »

Gister avond heb ik de Gesekerbörde Bus bussen gestippeld, dat was even zoeken naar de juiste kwastjes en toen ik die had ging dat weer vrij aardig.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1280 Gepost op: 8 December 2024, 22:43:52 »

Ik ben vandaag een testbaantje en een analoge kersttrein voor Jaap gaan maken.

Een beetje kerstboomtjes op de rijtuigen gemaakt en alle kleur accenten door stippelen toegevoegd.

De daken van de rijtuigen hebben lekker veel scheuren. Daar heb ik ook m'n best voor gedaan maar het is altijd even afwachten of je dat dan ook krijgt.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1281 Gepost op: 11 December 2024, 23:10:47 »

De kersttrein voor Jaap is af alleen ben ik vergeten foto's te maken van de T3 kap toen die af was.

Maarten wilde het kersttrein idee jatten, maar ik had nog wagentjes zat dus maak ik er gewoon nog een.

Nu appte Jaap dat zijn T3 weer goed loopt zodat hij alleen de kap nodig heeft. Dat maakt de T3 die naar Jaap zou gaan vrij om voor Maarten te gebruiken met de originele kap( ik heb 5 T3's en 2 extra kappen). Die is nu dus ook gespoten daar kan ik ook mee verder.

De beide T3 kappen hebben/krijgen groene biezen op de terra ondergrond.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1282 Gepost op: 12 December 2024, 22:48:40 »

Vandaag de rijtuigbakken van de kersttrein voor Maarten afgeschilderd en het dak gegrond. Als het goed is gaat de verf die er overheen komt nog meer scheuren als bij de rijtuigen van Jaap z'n trein. De T3 is ook grotendeels geschilderd en nu wel met foto's :

Daarna heb ik ook nog wat aan bussen voor mij zelf gedaan. Dit keer de geleding en 1 deur en de onderzijde van de ramen afgetekend en daarna aan de deurlose zijde de ramen geschilderd.

Alles moest wel verdeeld over de dag want ander gingen m'n spieren te veel vast zitten.

Een vriendin kwam vanavond nog met een klein doe het zelf projectje wat wel welkom was omdat dat m'n spieren meer los maakte.

Ik had ook nog wat andere plannen, vast wat hout aftekenen voor de volgende lichtingen bussen en 1 of 2 metro locs( voor infra treinen) maar daar is nog niks van gekomen. Dinsdag avond heb ik nieuw hout( ruim 8 meter) voor bussen en metro's gekocht dus ik kan weer een paar jaar vooruit.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1283 Gepost op: 14 December 2024, 10:22:28 »

Ik heb gister per 2 bussen de zijde met deuren van ramen voorzien. Daarna heb ik in 2 stappen alle kopwanden gedaan. Tussendoor heb ik hout voor nieuwe bussen en 2 U-bahn locs afgetekend en eind van de avond uitgezaagd.

Nou had ik vandaag naar one2zmodelshop in Hegelsom gewild maar 2x 1,7km lopen en op perrons rond hangen met een gevoelstemperatuur van rond 0 graden en miezer regen zie ik niet zitten en ik werd ook nogal roestig wakker. Dus eerst maar zien dat ik m'n lichaam los krijg en houd en dan eens zien wat ik thuis kan en wil doen vandaag.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1284 Gepost op: 14 December 2024, 23:46:45 »

Tussen het kijken van cabineritten door heb ik aan de bussen verder gewerkt.

Ik ben ook nog met kokers voor hout en profielen bezig geweest. Als je kortere stukken in een koker doet die hoger is zie je ze niet meer en vergeet je dat ze er zijn. Voor het dunste spul heb ik 3 buisjes van verschillende lengtes aan elkaar die met magneetjes aan m'n metalen ladekastjes opgehangen word.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1285 Gepost op: 15 December 2024, 20:09:28 »

Ik probeer bussen af te werken en moet daar nu veel tekenwerk voor doen. Ik heb met moeite 2 bussen gedaan, daarna wilde het niet meer. Ik heb geen geduld, ik weet niks totaal anders te doen dus heb ik toch nummer 3 nog geprobeerd in steeds kortere sprintjes. M'n nek en schouders trekken het nu echt niet meer dus een andere dag maar verder maar ik heb geen idee wat ik nu moet/kan/wil doen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1286 Gepost op: 16 December 2024, 17:03:17 »

Vandaag ben ik vooral aan het afwisselen tussen huishoudelijke werkzaamheden en modelbouw werk. Ik heb nog een bus in stappen betekend en aan alle bussen wat grover schilderwerk gedaan.

Vanavond ga ik nog met een vriend van mij op de bus mee en staan/hangen in een rijdende bus is meestal wel goed voor m'n spieren alleen zijn we pas 25.08u* klaar dus ik hoop dat ik daar morgen dan nog winst van heb.

*Voor de leken onder ons als een dienst 23.59u of eerder begint telt de tijd van die dag door. Met een begin tijd van 23.59u+8uur en 59min die een dienst maximaal mag duren kan je theoretisch dus uiterlijk 32.58u als einde dienst tijd hebben al komt dat hier niet voor, laatste dienst in Arnhem Ma/Vr is 25.55u klaar.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1287 Gepost op: 17 December 2024, 23:26:14 »

Gister heb ik alle bussen nog van wieldoppen kunnen voorzien, foto's heb ik daar nog niet van. De kersttrein van Maarten is nu af en ik ben vandaag even snel met iets nieuws begonnen.

Maarten heeft op mijn verzoek 2 verschillende bakken voor onderlossers voor tram en metrolijnen getekend. Maarten's resinprinter is in staking dus toen ben verder gaan kijken bij vrienden en kennissen met een fdm printer. Gister avond kreeg ik 2 op proef geprinte bakken die goed gelukt zijn. De stortgoten zijn te fijn en printen niet in z'n geheel dus die moeten nog wat lomper gemaakt worden voor die geprint kunnen worden. Met de beurs in Zutphen voor de deur heb ik vandaag de 2 bakken zover mogelijk opgebouwd tot complete wagens. Ik heb van de lange een 2asser op normaalspoor gemaakt voor het NDS U-bahn net. De korte bak is een 4asser op meterspoor geworden.

Lijntjes zijn wel aanwezig maar na primer en schilderen ga je daar niks meer van zien dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Totaal krijg ik 20 lange en 15 korte bakken, van de lange zijn er nu 15 ingepland en van de korte 8 dus ik hou nog wat over om later te gebruiken.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 84 85 [86]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: