Deze post heb ik maar even vooraf in word getypt want m'n hoofd is nogal rommelig en het werkgeheugen in m'n hoofd is nu nogal beperkt. Daardoor typ ik van alles dubbel of vergeet juist woorden omdat m'n hoofd en handen op andere plekken in het verhaal zitten.
De afgelopen dagen ben ik met van alles bezig geweest. Met het spoor 0 spul ben ik even klaar, het werd voor m'n handen even te zwaar en er stuiterde van alles rond in mijn hoofd. Ik heb wel bij de Köf de frontseinen aan de huifzijde in ruwbouw erop zitten. Die moeten met hele fijne onderdeeltjes verder worden opgebouwd wat bij de eerste zo moeilijk ging dat ik er mee gestopt ben. Daarvoor moet ik mijn moment weer zoeken maar ik heb nog 7 weken dus tijd zat.
Toen heb ik een Hecht rijtuig met afgebroken draaistel en verdwenen bufferbalk gepakt om mee te prutsen. En een Fleischmann industrie loc waarvan de nodige onderdelen miste. Beide heb ik opgebouwd tot wat bruikbaars. De hecht is daarbij een verblijfs/werkwagen geworden. Beide zijn aardig op weg maar moeten nog afgemaakt worden.
Vrijdag avond heb ik bij Leon wat goederenwagens opgehaald. Daaronder 3 zwenkdakwagens waarvan 2 in Ford uitvoering( of die bestaan hebben geen idee) en eentje die door Leon bruin geschilderd was. Eerst bedacht ik ze allemaal bruin te maken zoals Sebb 2 h0 wagens geschilderd heeft( de video daarvan blijk hij weer eens verwijderd te hebben zie ik net). Bij gebrek aan voorbeeld foto's vind ik een wat meer geslaagde particuliere uitvoering ook wel mooi. Ik wil op m'n nieuwe diorama een treindeel van/naar een Machinefabriek wil uitbeelden en deze wagens zijn daar zeer geschikt voor. De wagens dan schilderen in een huisstijl van die fabriek geeft dan ook wel een leuk effect. Eerst wilde ik ze groen spuiten en daarna gelijk verouderen. Dat werkte niet omdat de spuitverf te weinig dekkracht heeft. Dus moesten er nog wat laagjes groene verf met modpodge over en nog 2 laagjes groene verf als basis.
Van hier uit moet ik nu verder gaan kijken. Voor ik verder schilderen moet ik de opschriften ontwerpen en printen en ik moet bedenken wat ik met het dak wil. Dat krijgt waarschijnlijk een grijze kleur.
Van de week kwam ik in een rommeldoos een stukje rijtuigkap tegen van een rood/lila huisstijl die ik 20 jaar terug even gebruikt heb en waar geen foto's van zijn.
Dat was het weer even voor nu, groetjes Michiel