Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 89 90 [91]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 1442496 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1350 Gepost op: 10 Augustus 2025, 22:55:28 »

De 3 ketelwagens zijn ook af:

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1351 Gepost op: 26 Augustus 2025, 19:01:48 »

Aangezien gebouwen schilderen nu niet wil lukken moet ik iets anders te doen zoeken wat wel gaat. Gelukkig ligt er nog werk zat dus eerst maar eens gekeken of het bestikkeren van 4 rijtuigjes die al een jaar hier rond slingeren wilde lukken. De wanden had ik al eens geprint maar kon ik niet meer vinden dus ze opnieuw geprint. Daarna een proef rijtuig gedaan en toen dat bleek te gaan de andere 3 ook gedaan. Het schilder en verouderwerk aan het dak en onderstel ging redelijk maar heb ik wel bewust eenvoudig gehouden.

Er moeten ook nog wat metro's af dus daar ook de wanden maar eens voor uit geprint. De bakken nog wat aangepast vandaag en de eerst bak op proef bestikkerd. Het meeste gaat vrij aardig alleen het uitknippen van de kopwanden ging door de tremor bijna niet.

Ondertussen breek ik redelijk m'n hoofd over hoe ik uit de fysieke neerwaartse spiraal kom waar ik in lijk te zitten. Of/in hoe ver daar een oplossing voor is en wat dat dan is is onduidelijk. Ik moet in ieder geval het een stap vooruit en dan weer 2 stappen achter uit om zien te draaien.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1352 Gepost op: 27 Augustus 2025, 20:10:14 »

Ik heb de U-bahn bakken 1 voor bestikkerd, daarbij een andere werkwijze gehanteerd als normaal. I.p.v. eerst alle wanden in 1 keer uit te knippen en dan alles te bestikkeren heb ik dat nu bak voor bak gedaan om belasting en beweging zoveel mogelijk af te wisselen en te doseren. Ik heb nu alle draaistellen aangepast en er onder zitten. Voor de bollen van de scharfenberg koppeling en de dakventilatoren heb ik diamond painting steentjes gebruikt.

De camera heeft het ondanks dat m'n hand overal heen zwabberde nog aardig scherp gekregen.

Nu moeten daken en onderstellen geschilderd worden. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat de eerste laag op het dak liep aardig maar de combinatie penseel, verf en randje van het papier deden vooral samen het werk.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1353 Gepost op: 29 Augustus 2025, 17:02:05 »

Ik heb de onderstellen gister avond een basislaag roest gegeven. Daarna vandaag foto's van S en U-bahn treinen uit Berlin en Hamburg bekeken. Daar zie ik dat vervuiling en veroudering minimaal en egaal is dus dat heb ik overgenomen. Aan het onderstel hoefde ik dus niks meer te doen, alleen het dak heb ik nog een laagje vuile vernis gegeven.

Nu moet ik nog ruimte maken in een vitrinekast voor 6 bakken.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1354 Gepost op: 3 September 2025, 22:32:15 »

Ik heb ondertussen wat ander materieel opgepakt. Ik moest o.a. nog wat wanden tekenen, wat dingen proefprinten, dat moet ik nu deels ook nog doen maar daar kan ik me moeilijk toe zetten. De 4 oude minitrix bakken heb ik geplamuurd en gespoten. De houten treinen hadden wat meer werk nodig dus die heb ik 4 a 5 lagen verf/lijm mix primer gegeven tot de koppen mooi glad werden. Daarna nog 1 laag spuitverf er over om dat af te sluiten. Zou ik dat niet doen dan word bij het bestikkeren gelijk al het vocht uit de lijm getrokken en kan ik de wanden gelijk niet meer verplaatsen. Door de spuitverf heb ik meer werk tijd.

Basis voor deze wand was een tekening van een Br472 van de S-bahn Hamburg.

Dan hoorde ik gister avond van Maarten dat hij nog geen testbaantje had dus een plaat MDF die nog in de gang stond gepakt, rails gezocht en een testbaantje gaan maken.

De grote cirkel heeft een boogstraal van 23cm, de kleine 13cm en het slinger traject op z'n krapst iets van 9cm. Op verzoek van Maarten heb ik ook nog een recht spoor toegevoegd.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1355 Gepost op: 3 September 2025, 23:54:06 »

Ik heb de proefprint van de LN ET58 geprint en dat was weer nuttig, lengte goed ingeschat, hoogte moest nog 1mm van af. Nadat dat gedaan die wanden ook door gekopieerd en de 2 A4tjes geprint. Uiteraard was het papier na 1 A4tje op dus moest ik weer opstaan en dat regelen. Uiteraard maakte ik niet genoeg ruimte voor mezelf, verloor daardoor m'n evenwicht en viel nog bijna Huh? Grin.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 89 90 [91]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: