Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 90 91 [92]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 1468310 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1365 Gepost op: 7 Oktober 2025, 14:54:44 »

Ik heb straks nog wat geschuurd aan de 2 geplamuurde rijtuigbakken en daarna met het stof en aceton gelijk weer wat dingen geplamuurd en nu staat het er zo bij:

Ik ben heel dicht bij het gewoon in de prullenbak gooien van die dingen. Er zit al zoveel werk in en het gaat nog zoveel werk en wacht tijd in zitten voor ik ze op het punt heb dat ik ze kan bestikkeren dat ik me sterk afvraag of ik dat wel moet of dat ik m'n verlies neem en ze weg gooi. Als ik 2 balkjes MDF op maat zaag dan heb ik die ook in 30min geschuurd mits het buiten droog blijft.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1366 Gepost op: 8 Oktober 2025, 13:39:42 »

Na het plaatsen van de vorige post ben ik binnen een paar minuten hout gaan zoeken, aftekenen en zagen. Daarna was ff pauze nodig ivm tremor door het zagen en aftekenen. Een uur of 2 later ben ik buiten 4 bakken in model gaan schuren, eigenlijk had na 3 bakken ivm tremor moeten stoppen maar ik heb toch de 4e nog voor elkaar gekregen.

Gister avond zijn er 3 laagjes houtlijm overheen gegaan en tussendoor heb ik alles wat ruw was met een hele fijne nagelvijl opgeschuurd daardoor is alles nu glad.

Nu moet ik draaistellen, buffers en ander spul er op gaan bouwen.

De 2 geplamuurde Arnold bakken liggen inmiddels in de prullenbak uiteraard.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1367 Gepost op: 9 Oktober 2025, 12:26:37 »

De houten bakken heb ik gister verder opgebouwd en gister avond gespoten. Toen ik wilde gaan spuiten bleek het nat buiten dus de badkamer maar weer als spuitcabine gebruikt want die is afsluitbaar en heeft geforceerde afzuiging. Alleen over de werking van mijn mondkapje ben ik niet echt tevreden dus vandaag even kijken voor iets beters.

Daarna een de 4 rijtuigbakken gepakt die stuurstandrijtuig moeten worden. Nou kwam ik van de week foto's tegen van oude EW rijtuigen die met behulp van NPZ koppen tot stuurstandrijtuig waren omgebouwd. Voor mij is dat een goede reden te proberen die koppen ook op mijn ButjadingerBahn rijtuigen te zetten zo ging dat tenslotte in het echt al vaker. Zo kocht de NVAG van de DB enkele yl( midden instap) rijtuigen en liet eentje tot stuurstandrijtuig ombouwen met gebruik van een Wittenberg kop.

Ik heb de koppen met die omgebouwd moeten worden met styreen opgevuld. Als dit genoeg uitgedampt is schuur ik de nieuwe vorm in de kappen. Dit hoeft niet 100% glad, dat doe ik daarna met secondelijm en meel wel als de vorm er eerst maar in zit want secondelijm wil je niet machinaal schuren.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 90 91 [92]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: