Ik ben inmiddels alweer druk met het volgende en ik ben nog nooit zover van N af geweest. Ik ben nu met een loc bezig in schaal 1:24 die door iemand op BNLS gemaakt is die zeer slecht ziet en dankzij de speciale hulpmiddelen op z'n pc kan hij nog hele mooie dingen maken, zie
hier.

De loc is opgebouwd en uit 3D tekende en geprinte delen en zocht een nieuwe eigenaar om ruimte te maken voor nieuwe projecten. Ik vind het een leuk ding dat ik al van foto's ken en het lijkt mij een leuk kado voor Bjorn als ik hem verouder en er een diorama onder bouw.
Ik ben begonnen met alles na te lopen, wat lijmverbindingen te verstevigen en wat opberg schade te herstellen. Daarna ging er eerst 2 lagen matte vernis over. Toen ben ik aan de hand van foto's de verf gaan uitbleken en aansluitend gaan verouderen. De loc bleek wel onhandelbaar dus moest er een schilder handvat onder maken. De grote potten die ik normaal gebruik paste er niet zo onder dus moesten er eerst 2 peilers van lego gemaakt en in gelijmd worden voor ik die weer op de pot kon lijmen. Daarna was het model prima schilderbaar.

Op een foto staat er een groen/geel/grijze oliedrum op de loc en die wil ik er ook op hebben. Die heb ik van een kurk, papier en styreen gemaakt en staat nu in de grondverf.

Het diorama krijgt ook vorm, de rails bestaat uit een dikke vuurwerklat, een kunststof spoorstaaf en railspijkers.

De bevolking word ook leuk, ik heb 4 trollen klaar staan die ik wil schilderen en deels aanpassen voor op en rond de loc.
Groetjes Michiel