Zo, een nette kast ingevuld met meeste trein materiaal, Ho en O schaal.Deze kast en kamer is nu vrijgekomen door verhuis van tweede dochter, die gaat nu op eigen beentjes staan. Plaats nog genoeg om eventueel een baantje proberen te leggen in O schaal, de oppervlakte die beschikbaar is heeft een lengte van 5 meter, een breedte van 2,80 meter en dan nog een stukje van 2,2 meter. Dus een U vorm. Ik denk dat ik hiermee wel al wat aan kan? Bedoeling is niet met ellenlange treinen rond te rijden (gaat toch niet) maar wel wat kunnen rangeren en heen en weer foxen (zoals we dat hier zeggen). En analoog of digitaal daar ben ik ook nog niet uit, aankopen voor digitaal is per locomotief ook weer zo een 200 euro met sound en dan nog een station en booster die straf genoeg is want zo een locomotief neemt toch wel wat ampère af.
Enfin nog veel denk en opzoekwerk voor de boeg.
Nummer 8 als donor model in schaal O is deze week hier ook afgegeven. Zal dus nog heel wat jaartjes kunnen verbouwen en wat bezigheidstherapie kunnen toepassen.
Model is bekend terug rood/zwarte versie HELJAN DSB 44811.
De vrouw is tevreden dat alles niet meer rondslingerd her en der, opgeruimd staat netjes.
Dus dik gescoord op dat vlak.
Hier een kleine glimp van schap waar O materiaal al wat gestapeld staat, ook met model waar ik aan bezig ben, sommige zijn reeds afgewerkt.
Zoals deze CFL versie, enkel als het mooi weer is kan je dat even doen, nu met dit schitterend zomerweertje echter niet. (zou ik ook nooit aanraden
)
Nu verder wat afwerken aan de cabines.
Eric.