Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dortmund 2017  (gelezen 14125 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 6 April 2017, 11:02:26 »

Niet alleen Jakop, mijn broer en ondergetekende maakten gisteren Dortmund onveilig, ook Ralf Wittkamp, liep gewapend met zijn camera rond.
En hij schoot op menig stand raak, getuige dit draadje bij der Nachbar: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8146451,8146451

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 6 April 2017, 11:10:03 »

Nieuw merk (althans voor ons; wij hadden er nog nooit van gehoord) dat we aantroffen in Dortmund, was het Poose Inari: http://www.inari.net.pl/index.php/en/modele/modele-mostow-2/modele-h0

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 6 April 2017, 12:11:38 »

Staan er al een paar jaar Smiley
Mooi ! en....helaas...duur ! Maar wel mooi. Kwijlen.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 6 April 2017, 12:37:04 »

Ja, ik zag het. Alleen al een halve meter geëtst hekwerk moest 35 euro kosten.

We hebben overigens alledrie gisteren die stoom-diesel-Ludmilla bij Märklin over het hoofd weten te zien!  Cheesy
Ik hoop dat daarvan nog filmpjes opduiken, want ik wil het wel eens in werking zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 6 April 2017, 13:40:05 »

Die met waterdamp ?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 6 April 2017, 14:07:27 »

Ja die  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 6 April 2017, 14:17:33 »

Ja, die dieselloc met een watertankje erin waarmee 'dieselrook' wordt nagebootst, terwijl het dus feitelijk echte stoom is. Die loc dus. Die hebben wij gisteren niet gezien.
En dat verbaast me, want tenzij wij collectief s@#&t in onze ogen hadden, heeft Märklin er alles aan gedaan om géén aandacht aan deze nieuwigheid te besteden.

Ik vraag me trouwens af hoe je 'm moet bijvullen? Locje onder de kraan houden om die tank snel te kunnen vullen? Lijkt me nogal link met alle elektronica aan boord.
Maar pielen met een pipetje schiet bepaald niet op...

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 6 April 2017, 14:19:19 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 6 April 2017, 15:32:14 »

Via een pipet op het dak Smiley
Grote watertank staat er in de omschrijving, dus dat is een paar keer herhalen Smiley ben wel benieuwd hoe de 'rook'zich gaat gedragen.

Deze rook (is koud) zal zich gedragen als mist.
Dus valt snel naar beneden langs de lok. Dus benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 6 April 2017, 15:43:51 »

Ik ben vooral benieuwd wat al die snel naar beneden vallende rook (lees: waterdamp) gaat doen met alle elektronica op modelbanen.
Eén voordeel is er wel: je rails gaan vanzelf roesten. Dat scheelt weer wat weatheren met bruine verf.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 7 April 2017, 10:11:03 »

 Grin
Gelogd
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #10 Gepost op: 8 April 2017, 09:17:52 »

Ja, die dieselloc met een watertankje erin waarmee 'dieselrook' wordt nagebootst, terwijl het dus feitelijk echte stoom is. Die loc dus. Die hebben wij gisteren niet gezien.
En dat verbaast me, want tenzij wij collectief s@#&t in onze ogen hadden, heeft Märklin er alles aan gedaan om géén aandacht aan deze nieuwigheid te besteden.

mvg,
Gert

Ik ben gisteren geweest, maar ook deze loc in werkelijkheid niet gezien er lag alleen een foldertje op de balie van.
Verder, ik vind het een leuke beurs blijven. Om 6.00 uur hier weg, m'n Pa opgehaald en om 9.30 uur in Dortmund. De parkeerplaatsen waren nog voldoende aanwezig, ik stond recht voor de deur van hal 2.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 14 April 2017, 07:35:54 »

Ik ben vooral benieuwd wat al die snel naar beneden vallende rook (lees: waterdamp) gaat doen met alle elektronica op modelbanen.
Ik denk niet veel. Zo te zien is het hetzelfde principe als een ultrasoon luchtbevochtiger. Van tijd tot tijd hier ook in gebruik en ik kan dit bericht nog gewoon tikken op mijn pc vol elektronica.
Je kunt natuurlijk een elektronische vochtigheidsmeter in je treinenkamer ophangen en verbinden met een terugmelder. En dan in koploper instellen dat deze loc automatisch een rondje gaat rijden als de luchtvochtigheid te laag wordt.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Dortmund 2017
« vorige volgende »
Ga naar: