Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tijd voor een Speciale MSW wagon !?!  (gelezen 61774 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 4 Februari 2016, 16:15:36 »

Roco, Märklin en B-Models hebben ze.
Persoonlijk denk ik dan aan B-Models, bijvoorbeeld de sets 45.106 en 45.109.
Dit zijn sets van 2 stuks bruine van Touax o.a. passend in ACTS treinen
Maar ook de aan ERS verhuurde (sets 45.113(bruin), 45.116(bruin), 45.118(grijs)) van AAE zijn erg bruikbaar.
Voor zo'n forum-wagen moet je dan niet aan een set denken, maar aan per stuk en dus zonder containers.
Kan ook met nummer en eventueel een omnummervel er bij of zo.

Ik gooi maar wat ideeën in de ruimte  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 4 Februari 2016, 19:09:04 »

Er is nooit een containerwagentje gemaakt. Kees-Jan van Vessem heeft ooit als verrassing voor deelnemers van de gastendag decals gemaakt. Die zijn toen uitgedeeld. Moet hier ergens nog hebben liggen zou niet weten waar.
Velen hebben met die decals een wagentje beplakt en getoond op het forum.

Mvg, Johan

Ik heb hier nog het comtainer liggen met die sticker erop. Weet niet of het van kj is, enkel dat ik hem toentertijd kreeg in Amsterdam bij de gastendag.

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #17 Gepost op: 4 Februari 2016, 19:33:25 »

Ja die is van Kees-Jan.

Mvg, Johan
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #18 Gepost op: 4 Februari 2016, 19:54:22 »

Even Jakops suggesties samengevoegd in 1 overzicht.
Jakop, 116 was grijs ipv bruin, echter denk ik dat jij 115 bedoelde gezien de opschriften vandaar dat ik die heb gebruikt.


*Bron: B-models website!

Lege wagens dus, in een setje of apart?
In een setje heb je er gelijk een stuk of 3...apart is 3x een losse aankoop doen. Persoonlijk houdt ik dan wel voor een setje, mits betaalbaar natuurlijk. Setje van 2 is om en nabij de 70 euro MET containers. Wij willen lege wagens, dus 1 wagen zou 35 euro moeten kosten MET containers, dus 3 wagens ZONDER voor net onder de 100 euro lijkt me schappelijk uitgangspunt daar we wat speciaals willen.

Ik zie alleen het nut even niet van losse transfer vellen daar de wagens qua kleur wel hetzelfde zijn maar de plaats van de opschriften totaal verschilt. Dit zou betekenen dat men alle transfers er zelf op zou moeten plakken indien bijgeleverd. Ik weet niet of daar veel animo voor is. Echter geeft dat wel de mogelijkheid voor een simpel setje waar meerdere varianten van gemaakt kunnen worden.

Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 4 Februari 2016, 21:05:47 »

Ik denk dat je dat moet toetsen:

- hoe groot moet de set zijn?
- is er belangstelling voor omnummervellen?

Persoonlijk denk ik dat per stuk meer kans maakt. Dat maakt de drempel lager en zal een hoop mensen voor 1 of 2 over de drempel trekken.
Dat jij en ik er waarschijnlijk wel 3 of 4 willen telt lekker door in de aantallen.
Maak je het setje 3 stuks (en dus richting €100) haken m.i. veel mensen af.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #20 Gepost op: 5 Februari 2016, 20:25:30 »

Af en toe moet je de vragen eens stellen in je kennissenkring zodat je wat meer info kan krijgen. Ik heb even zitten kletsen met Arjen, hij is machinist in het goederenvervoer.

De wagens van Van Biervliet lijken op het eerste oog erg goed te zijn.
Meeste wagens die gebruikt zijn op het spoor zijn van Touax, daarnaast heb je nog wagens van Hupac en Wascossa.

Ik denk dat we dan de Touax als voorbeeld zouden moeten nemen en vandaaruit moeten gaan werken.
Bij Van Biervliet komt dat dan overeen met de wagens van set 45.106 en 45.109.
De geluiden die ik zo opvang is dat men liever een set heeft van meerdere modellen in 1 doos. Dus een stuk of 3 a 4.

Zouden we dat doen dan kunnen we een set laten maken met juiste nummers, Arjen heeft gezegd dat ie gaat kijken naar wagens en de nr's ervan. Deze set zou dan kant en klaar moeten zijn. Dat betekend geen gedoe met transfers en dergelijke aanbrengen.
Wanneer je 1 losse variant zou maken met 4 losse nr's en je zou er toch meerdere aanschaffen dan ben je eerst nog druk met nr's plakken, hetgeen dus vanaf fabriek ook direct kan, lijkt mij een lagere drempel voor mensen.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 5 Februari 2016, 20:52:08 »

Misschien kun je Arjen vragen (of wellicht leest hij het hier zelf) of hij de foto's van opschriften hier plaatst.
Altijd interessant voor omnummerraars  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #22 Gepost op: 6 Februari 2016, 05:41:44 »

Kijken kan ik altijd  Grin

Maar zoals gezegd ligt de drempel voor 1 enkele losse wagen erg hoog, meeste mensen willen niet eerst een nummertje gaan plakken op een wagen, laat staan dat het er fatsoenlijk uit komt te zien. Denk dat de meeste mensen geen eens ervaring hebben met het plakken van decals laat staan een nummer van 2/3mm hoog op een oppervlakte van misschien 50mm².

Een set van 3 of 4 lege wagens met correcte opschriften die men zo kan inzetten zal veel meer aftrek vinden. Veel van de nu aangeboden wagens hebben vaak niet de juiste containers er op staan waardoor je uit eindelijk toch weer losse containers moet aanschaffen en je nog duurder uit ben.

Als ik een beetje door reken wat ik met Sander heb besproken zal een set van 3 wagens rond de 80 a 90 euro kunnen kosten, misschien iets goedkoper, dit uitgaande van de huidige prijs van +/- 70 euro voor een 2-delige set met 4 of 6 containers. Ook heb ik in mijn raming rekening gehouden dat er niet extra hoeft te worden geïnvesteerd in verpakkingsmateriaal omdat je makkelijk 3 of 4 lege wagens in de verpakking van 3 beladen wagens kwijt kan.

Ik zal binnenkort als ik tijd heb eens een rondje op de kijfhoek of de waalhaven maken om te kijken wat er qua wagens mogelijk is.

Wellicht is het ook het overwegen waard om eens na te denken om een set van 3 of 4 verschillende verhuurders te maken. Bijvoorbeeld: een Bruine Touax, een Oranje Wascossa en een grijze Hupac, die laatste twee zijn erg schaars en zeer lastig te vinden.

De keuze is reuze maar je moet wel zeker weten waar de interesse van de doelgroep ligt.
Iets speciaal aan MSW linken door middel van de naam of logo zal moeilijk worden omdat dat gewoonweg geen aftrek zal vinden vrees ik, de meeste van ons zijn per slot van rekening toch uit op realistisch samengestelde treinen met een idem dito lading.

Zelf ben ik al in het bezit van diverse Van Biervliet Sgns'n (meen iets van 10 of 12 stuks ofzo) maar wat er aan deze wagens gesleuteld zal moeten worden is dat die geschikt wordt gemaakt voor het dragen van AWM containers aangezien dit de grootste leverancier is van losse containers en nu passen deze vaak niet door dat de wagens op alle draagpunten nokjes hebben voor de eigen B-models containers.
Dit is in mijn ogen geen hele grote constructie wijziging maar er zal wel grondig naar gekeken moeten worden.

Tot zover mijn visie.

Wel trusten  Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 6 Februari 2016, 07:55:40 »

Tja....ik kan alleen voor mezelf spreken, maar nijn voorkeur gaat uit naar een set van één verhuurder.
Mijn voorkeuren zijn dan Touax en AAE, maar dat kan bij anderen natuurlijk anders zijn.
Als er een mix van 3-4 soorten in de set zit, ga ik al denken aan ruilen met andere kopers van de set of weer omnummeren omdat je ze niet allemaal kan gebruiken in je treinen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #24 Gepost op: 6 Februari 2016, 09:53:22 »

De vraag is, en die kan Arjen denk ik wel beantwoorden, hoe de wagens worden ingezet. Zitten diverse vervoerders met Sgns'en in 1 trein?

« Laatste verandering: 6 Februari 2016, 16:24:52 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #25 Gepost op: 6 Februari 2016, 10:09:20 »

Ik spreek voor mij zelf natuurlijk, ik heb geen interesse een actie tenzij.
Ik heb nl al meer dan genoeg containerwagons. Meer wil ik er niet bij hebben misschien ga ik iets uitdunnen.

Waar ik wel interesse in heb is belading die er niet is in het huidig aanbod.
Ik noem b.v. wissellaadbak of trailer van Bas.nl En dan niet de huidige uitvoering maar van 10 jaar geleden.
Ik verwijs nog even naar mijn site klik alleen deze site gaat eind van de maand vervallen dus nog even snel kijken  Wink

Ook voor een fantasie wagen met Modelspoorwijzer logo heb ik geen belangstelling.

Mvg, Johan
Gelogd
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #26 Gepost op: 6 Februari 2016, 14:04:47 »

De vraag is, en die kan Arjen denk ik wel beantwoorden, hoe de wagens worden ingezet. Zitten diverse vervoerders met Sgns'en in 1 trein?

Heel eerlijk dat is mogelijk, om bijvoorbeeld wagens van Hupac en Touax of AAE samen in 1 trein aan te treffen. Wascossa wordt al weer wat minder toepasselijk.

Ik denk ook dat de meeste vraag uit zal gaan naar een set van 1 wagenverhuurder die bij meerdere vervoerders ingezet kan worden, dus een Touax of AAE.
Wagens van Hupac komen over het algemeen voor in hun eigen hupac-shuttles met hun vaak bonte container beladingen.
Wagens van Wascossa komen een stuk minder vaak voor en voor zover ik weet zijn daar maar 1 of 2 vervoerders die er mee rijden in Nederland.

Dus ik denk dat je mag stellen dat een correcte set van Touax of AAE (of een combi van beide die ook heel goed kan) de grootste kan heeft van slagen.

Waar ik wel interesse in heb is belading die er niet is in het huidig aanbod.
Ik noem b.v. wissellaadbak of trailer van Bas.nl En dan niet de huidige uitvoering maar van 10 jaar geleden.
Wissellaadbakken van BAS in de oude lichtblauwe vorm zijn er inmiddels al, helaas enkel in combinatie met een vrachtauto van AWM.

Maar even terug naar de mogelijkheden van de wagens, stel je zelf de volgende vragen:

- Wat voor een containertrein wil ik samenstellen?:
Nationaal (dus binnenlands vervoer)
Internationaal (dus grensoverschrijdend)


- Welke vervoerder moet mijn wagens gaan trekken?:
1 Enkele vervoerder dus ERS, ACTS, RTB, BLS, SBB, enz
Mijn wagen moet inzetbaar zijn bij meerdere vervoerders


- Wat voor een belading wil ik er op hebben?:
Uitsluitend gewone 20ft en 40ft containers
Een mix van Hupac belading, wissellaadbakken, tankcontainers, druksilo containers en gewone containers.


- Welke wagenverhuurder past het beste in mijn trein?: (meerdere antwoorden mogelijk)
Touax, Bruin met logo
AAE, Bruin met logo
Wascossa, Oranje met logo
Hupac, Grijs met logo
DB, Rood met logo


- Hoeveel wagens wil ik in een set hebben:
1 wagen
2 Wagens
3 Wagens
4 wagens


Als je aan de hand van de hier bovenstaande vragen voor jezelf een lijstje maakt weet je waar de meeste vraag zal gaan liggen en wat het meest voor de hand ligt op uit te brengen.

Ik zal voor mezelf neer zetten:

- Wat voor een containertrein wil ik samenstellen?:
Internationaal
- Welke vervoerder moet mijn wagens gaan trekken?:
Verschillende vervoerders
- Wat voor een belading wil ik er op hebben?:
Een mix van Hupac en gewone containers
- Welke wagenverhuurder past het beste in mijn trein?:
Touax en AAE
- Hoeveel wagens wil ik in een set hebben:
Een set van 3 of 4 wagens
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 6 Februari 2016, 15:35:59 »

-Wat voor een containertrein wil ik samenstellen?:
1 internationaal / 1 nationaal
- Welke vervoerder moet mijn wagens gaan trekken?:
ERS / ACTS
-Wat voor een belading wil ik er op hebben?:
20 en 40 voet containers
- Welke wagenverhuurder past het beste in mijn trein?:
Touax en AAE
- Hoeveel wagens wil ik in een set hebben:
Een set van 2 tot 4 wagens
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #28 Gepost op: 8 Februari 2016, 18:49:55 »

- Wat voor een containertrein wil ik samenstellen?:
Internationaal
- Welke vervoerder moet mijn wagens gaan trekken?:
Verschillende vervoerders
- Wat voor een belading wil ik er op hebben?:
Een mix van Hupac en gewone containers
- Welke wagenverhuurder past het beste in mijn trein?:
Touax en AAE
- Hoeveel wagens wil ik in een set hebben:
Een set van 3 of 4 wagens

Lijstje van Arjen kan ik me ook wel in vinden.  Grin



Ik verwijs nog even naar mijn site klik alleen deze site gaat eind van de maand vervallen dus nog even snel kijken

Wat wat wat? Vervallen? Eerste gedachte die dan in me op komt is: de interesse om alles op een eigen site bij te houden is er niet meer? Of komt het in een andere vorm terug?
« Laatste verandering: 8 Februari 2016, 18:54:06 door Romar » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #29 Gepost op: 8 Februari 2016, 19:17:15 »

-Wat voor een containertrein wil ik samenstellen?:
internationaal
- Welke vervoerder moet mijn wagens gaan trekken?:
ERS
-Wat voor een belading wil ik er op hebben?:
containers
- Welke wagenverhuurder past het beste in mijn trein?:
Touax en AAE
- Hoeveel wagens wil ik in een set hebben:
Een set van 3 of 4 wagens
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2016Topic: Tijd voor een Speciale MSW wagon !?!
« vorige volgende »
Ga naar: