Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Artitec / REE 2018  (gelezen 16431 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 11 Januari 2018, 16:56:25 »

Wauw dat is snel! Dank voor je vlotte reactie en het positieve nieuws!   Duim omhoog

Ik vind er niks positiefs aan...zei de 3rail-moppersmurf
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #16 Gepost op: 11 Januari 2018, 17:03:49 »

Kom kom, Jakop. Als je dan toch geluid door je strot geduwd krijgt, dan is het wel zo aardig als er ook wat beweging bij komt.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 11 Januari 2018, 17:56:17 »

Tja....omgekeerd is ESU wat mij betreft op een goede weg: één model voor 2- en 3rail.
2railers klikken de sleper er onder uit en klaar is Kees.
Nu nog dát bij een model zonder sound en toeters en bellen en we komen ergens.  Cheesy

Overigens snap ik wel dat geluid een extra dimensie is aan modellen waar veel mensen plezier aan beleven, maar dat geldt niet voor iedereen. Ook digitaal is niet aan iedereen besteed en voor die mensen zijn er ook analoge modellen.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #18 Gepost op: 11 Januari 2018, 18:43:00 »

Van mij hoeft ook niet overal sound in. Sterker nog: ik heb er 1 met sound en dat vind ik meer dan genoeg.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 11 Januari 2018, 18:53:51 »

Gewoon tegen die tijd op zoek naar een echte Rivarossi die door een vorige eigenaar gedumpt wordt.  Grin
Tenzij de REE 1300 heel erg gaat afwijken van haar Franse zusje, heb je dan naar mijn mening de best smoelende 1300. Wel alleen in het blauw.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 11 Januari 2018, 18:58:54 »

Jakop, je hebt bij voorbaat al concurrentie:

Gewoon tegen die tijd op zoek naar een echte Rivarossi die door een vorige eigenaar gedumpt wordt.  Grin

 Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 12 Januari 2018, 08:38:07 »

Zie je mij nu als concurrent?
In dat geval kan Jakop gerust zijn, ik heb geen interesse in een 1300.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 12 Januari 2018, 09:34:58 »

Ik ook niet indien niet zeer gunstig geprijsd en 3rail excl. sound  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #23 Gepost op: 12 Januari 2018, 10:23:58 »

Wel prachtig die pantografen. Ook het geluid bij het weer laten zakken van de voorste, dat is het helemaal. Is met dit model een bezwaar dat ik heb tegen rijden met bovenleiding (althans voor locs) weggenomen. Blijft evenwel de natuurgetrouwe Nederlandse bovenleiding. Dat blijft allemaal zelfbouw en dat zie ik mijzelf niet doen.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #24 Gepost op: 12 Januari 2018, 13:25:55 »

Sommerfeldt maakt toch Nederlands bovenleidingsmateriaal?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 12 Januari 2018, 13:58:28 »

Ja, maar dat is niet bepaald natuurgetrouw.
Sommerfeldt is uitgegaan van (Duitse) rijdraden die het al in het assortiment had. Op zich wel begrijpelijk, maar de afstand tussen hangdraad en rijdraad is veel kleiner dan bij het door Sommerfeldt nagebootste NS-systeem gebruikelijk. Om toch die draden te kunnen gebruiken, hebben ze ook bij de masten die afstand moeten verkleinen, wat vooral bij de Y-steunen heel erg opvalt. Die zijn gewoon veel te klein.
Ook het stuk dat de staande masten nog doorlopen boven de dwarsbalk, zou wel wat groter mogen zijn.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 12 Januari 2018, 14:14:30 »

Dank voor je toelichting. En ja Noordwaarts en bovenleiding = geen gelukkige combinatie.   Wink

Dat gezegd hebbende vind ik de functionerende stroomafnemers wel indrukwekkend mooi.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #27 Gepost op: 12 Januari 2018, 14:55:13 »

Ik ben toevallig bezig geweest met het uitzoeken van masten. Van Prorail krijg ik in elk geval geen tekeningen met maatschetsen, helaas! Dat wordt alles zelf uitmeten.

On topic: gezien de dubbele ontwikkelingen in de modelspoorwereld kan het ook nog wel eens zo zijn dat Artitec met een mP komt.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 12 Januari 2018, 15:18:27 »

Als een zijsprong op de plan V  Tongue Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 12 Januari 2018, 15:27:08 »

Als een mP komt, zou ik zowaar gaan overwegen een Artitec-model aan te schaffen.
Plan V lijkt me commercieel niet zo heel slim. Wie "een gele" of "een groene" plan V wilde, heeft die al van Roco (of zelfs nog Fleischmann), de groep liefhebbers die de diverse deelserie's kan onderscheiden en daar ook nog zijn aankoop op baseert, lijkt me eerlijk gezegd niet bijster groot.
Maar op veel meer dan boerenverstand is dit vermoeden ook weer niet gebaseerd.  Cheesy

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2018Topic: Artitec / REE 2018
« vorige volgende »
Ga naar: