Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Piko 2019  (gelezen 43732 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 20 December 2018, 13:34:07 »

Vooraankondiging: https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2018/Vorschau_2019_SU46/99580_PIKO-Formneuheitenheft-SU46.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 20 December 2018, 13:39:34 »

En nog een vooraankondiging, voor een Italiaanse loc: https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2018/Vorschau_2019_D145/99580_PIKO-Formneuheitenheft-D145.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 27 December 2018, 09:09:38 »

Nog meer
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2018, 11:29:15 »

Momenteel staat er dit: Wartungsarbeiten. Bitte haben Sie Verstaendnis. Der PIKO Webshop wird in kuerze wieder erreichbar sein.

Waarschijnlijk staat dan in de loop van de middag het complete nieuwtjesprogramma online.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2018, 11:57:59 »

Daar gaan we dan:

Schaal H0 2019

Schaal G 2019

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 28 December 2018, 12:06:09 »

De ICE4 had ik al verwacht (Märklin lekte 'm natuurlijk niet voor niks), maar de serie 1100 van de NS is echt een verrassing!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 28 December 2018, 12:24:48 »

Schaal TT

Schaal N

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2018, 12:45:38 »

Hier de volledige H0-catalogus voor 2019 (452 pagina's): https://www.piko.de/KAT_PDF/99509.pdf

Brillemans zet nu kennelijk ook zijn dochtertje (met bril) in voor promotie.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 28 December 2018, 13:00:35 »

De 1100 krijgt in de soundversie schakelbare cabineverlichting en machineruimteverlichting terwijl de sluitverlichting niet alleen met de rijrichting meewisselt, maar ook uitschakelbaar zal zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 28 December 2018, 13:11:10 »

Gaaf he ?  Grin
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #10 Gepost op: 28 December 2018, 13:19:47 »

Zeker gaaf, net zoals de 2200 met rangeerkoppeling. Alleen heb ik inmiddels al vier PIKO 2200-en.....
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 28 December 2018, 13:36:54 »

Ja, mooi programma. En ook opvallend dat men zich in Sonnenberg volstrekt niets lijkt aan te trekken van wat Roco doet. Doodleuk de serie 1100 aankondigen getuigt echt van veel lef.
Ben benieuwd hoe men hier bij Roco op zal reageren: dumpen van hun 1100-locs of toch gauw een nummervariant met geluid uitbrengen om Brillemans te kisten?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 28 December 2018, 13:49:57 »

De ICE4 schijnt een speciale decoder te krijgen: "Durch die umfangreichen Sonderfunktionen des PIKO ICE 4 kann für eine Digitalisierung ausschließlich dieser spezielle PIKO SmartDecoder 4.1 20-polig verwendet werden!"

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 28 December 2018, 15:15:19 »

Ik dacht even dat ik naar een Roco-catalogus van begin jaren '90 zat te kijken.  Cheesy
Hoe spannend ze dit in Bergheim zullen vinden, geen idee. Het kan zijn dat ze het als bedreiging zien, kan ook dat ze daar tevreden terugkijken hoe lang ze hun oude ontwikkelingen te gelde hebben kunnen maken.

Nu ken ik de Roco botsneusloze 1100 niet zo goed, valt daar veel aan te verbeteren om eventueel een ruil tegen de best wel fors geprijsde Piko te rechtvaardigen? En dan heb ik het natuurlijk niet over dingen als cabineverlichting en machineruimteverlichting (had de 1100 die eigenlijk?) die je volgens mij in het echt alleen kon zien als het zo donker was dat de loc verder amper te zien was.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #14 Gepost op: 28 December 2018, 15:23:52 »

Ik vond de laatste versies van Roco zeer acceptabel. Natuurlijk is de techniek sindsdien weer verder en zal het misschien op sommige punten nog net een heel klein beetje mooier kunnen, maar de voornaamste toevoeging zit hem m.i. in de toeters en bellen. Vandaar dat ik al schreef dat het van veel lef getuigt, want alhoewel er best wel een markt voor zal zijn, verwacht ik niet dat men massaal 1100-tjes van Roco van de hand zal gaan doen ten faveure van het toekomstige Piko-model.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2019Topic: Piko 2019
« vorige volgende »
Ga naar: