Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Piko 2019  (gelezen 43733 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 28 December 2018, 18:01:57 »

Ja, mooi programma. En ook opvallend dat men zich in Sonnenberg volstrekt niets lijkt aan te trekken van wat Roco doet.

Ik heb liever dat ze zich niks aantrekken van LSM.....zou Brillemans doof zijn?

I C R - I C R - I C R !!  Wink Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #16 Gepost op: 28 December 2018, 20:42:41 »

1100 is onverwacht. Een Sik had meer voor de hand gelegen. Of een 500 met toeters en zwaailicht. Nu maar hopen dat de 1100 het commercieel goed genoeg doet om de Nederlandse markt interessant te laten blijven.

Die exclusieve decoder voor de ICE4 vind ik een heel slechte ontwikkeling. Ik word zelf niet echt blij van de decoders van Piko, omdat ik het functie-mappen nogal onplezierig vind. Wellicht is daar iets aan te doen met de aangekondigde programmer, maar die is me met 200 euro echt te duur. Bovendien vind ik de screenshots van de Uhlenbrock versie te amateuristisch en gebruiksonvriendelijk ogen (ik ga ervan uit dat de Piko programmer een variant van de Uhlenbrock wordt). Daarnaast beh ik al 2 merkspecifieke programmers. Daar hoeft van mij echt geen derde bij.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 28 December 2018, 21:14:49 »

De 1100 is m.i. zeker niet de meest voor de hand liggende keuze qua NL materieel.
Áls ze beslist een E-lok wilden uitbrengen, is de 1100 wel de logische keuze daar Roco in wezen net een state of the art versie van de 1200 heeft gemaakt en de REEtitec 1300 aanstaande is.
Wat Edgar zegt, een bakkie, was een logische vervolgstap op de 2200, al is die door Roco wel al in alle varianten uitgemolken, echter wel met zeer oude techniek en Piko laat zien dat ze de toeters en bellen (en zwaailichten) aardig onder de knie hebben.

Anyway....de 1100 zonder botsneus is geen model wat past in de Waldijkse tijdperken, dus ik hoef niet te wikken en wegen of ik hem wel dan niet stevig aan de prijs vind.  Cheesy

Nog niet alle nieuwtjes in detail bekeken, maar ik heb in de gauwigheid niets iets gezien wat ik op mijn lijstje ga zetten. Neemt niet weg dat Piko goed bezig is  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #18 Gepost op: 28 December 2018, 22:06:57 »

Ik weet dat jij het niet zo op geluid hebt, maar heb je die nieuwe variant van de 2200 gezien? Die krijgt dus naast geluid ook een digitale koppeling. Dat zou voor Waldijk toch wel interessant kunnen zijn?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 28 December 2018, 22:26:10 »

Absoluut niet  Grin

Nee, er zijn m.i. genoeg 2200's in Waldijk.
Naast de Piko 2342 die ingezet gaat worden met een sleep Fccpss-en is er de 2203 in de rangeerdienst, een bruine bij het museumbedrijf en dan nog de buiten de tijdperken vallende Structon Anneke.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 28 December 2018, 22:48:34 »

De digitale koppeling lijkt gebaseerd op de standaard beugelkoppeling.
Die kan op zich wel koppelen met de Märklin-koppeling en Roco-universeelkoppeling, maar heel betrouwbaar is dat niet. Prima voor wat rangeerwerk, maar ik zou er geen lange treinen meer over de baan trekken.
En juist de beugelkoppeling lijkt me een type dat na aankoop van een wagon direct vervangen wordt door iets dat korter koppelt en voorontkoppeling heeft. Of projecteer ik mijn eigen gedrag nu teveel op de grote massa?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #21 Gepost op: 28 December 2018, 23:01:36 »

Tja, het alternatief is zelf locs voorzien van een digtale koppeling van Krois, op basis van Roco kortkoppelingen.

mvg,
Gert

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #22 Gepost op: 23 Februari 2019, 12:00:48 »

In de Neurenberg-special van Railhobby staat een kort interview met Piko-importeur Wim Wolters. Daaruit blijkt dat de NS 1100 dit jaar in de oorspronkelijke uitvoering wordt uitgebracht en in 2020 in de uitvoering met botsneuzen. Ook zegt Wolters dat de Hippel van Roco duidelijk kan worden verbeterd en 'dat gaat ook gebeuren'. M.a.w.: het eerste Nederlandse Piko-nieuwtje voor het volgende decennium is al bekend!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #23 Gepost op: 26 Juni 2019, 15:45:42 »

Gezien de huidige temperaturen lijkt het wat vreemd, maar Piko heeft toch al haar herfstnieuws aangekondigd: https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2019/Herbstneuheiten_2019/99530.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 29 Juni 2019, 20:38:51 »

Ik zet het maar in dit draadje.
Reportage over de tweejaarlijkse open dag die vorige week in de fabriek in Sonneberg was.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #25 Gepost op: 24 September 2019, 10:23:57 »

Piko landenprogramma's 2019/2020:

Frankrijk, België en Luxemburg

Italië

Hongarije

Tsjechië en Slowakije

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 24 September 2019, 10:35:17 »

En Zwitserland: https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2019/Highlights_CH/2019-09-24_99576_Prospekt_Schweiz_final_klein.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #27 Gepost op: 16 November 2019, 10:14:59 »

En het programma voor ons kikkerlandje: https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2019/Highlights_NL/99579_Prospekt_Niederlande_2019.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2019Topic: Piko 2019
« vorige volgende »
Ga naar: