Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Van Biervliet / B-Models 2020  (gelezen 40548 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Antwoord #15 Gepost op: 31 Maart 2020, 21:04:41 »

Huub: wat bedoel je met vreemde tekens? Kan ik het misschien aanpassen?
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #16 Gepost op: 31 Maart 2020, 21:14:03 »

In je filenaam zitten dan vermoedelijk dingen als ü of ø. Dan gaat het mis bij het uploaden.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
michiel80
Newbie

Offline Offline

Berichten: 21


« Antwoord #17 Gepost op: 31 Maart 2020, 23:29:43 »

Heel typisch: de steun voor de bak van de rechter wagon staat haaks op het onderstel. Ik heb er een rechte hoek tegenaan gelegd na uitvergroting. Bij de linker lijkt de steun scheef, vreemd. Zijn er soms meerdere batches geproduceerd van deze wagons?
Krijg het plaatje niet in de tekst, geen idee wat er mis is.......



Ik heb nog eens verder gekeken en ik denk dat ik mijn opmerking over de steunen van de bak moet terugtrekken.
Het heeft m.i. te maken met het perspectief waarin je kijkt. Doordat de steunen van boven naar onder richting het midden (in de breedte gezien) van de wagon lopen, lijkt alsof de steunen vanaf de zijkant gezien naar buiten dan wel naar binnen lopen.

Twee plaatjes om het te verduidelijken:
Foto van Peter van Gestel


Foto van Harry Fik


Ik denk dat de steunen van de bak dus wel degelijk loodrecht naar beneden lopen.
Dat wordt wellicht helemaal duidelijk op deze foto (ook van Peter van Gestel).
Je ziet de voorste steun schuin naar buiten komen, de achterste staat zo ongeveer loodrecht:


Goede nacht voor nu!
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 31 Maart 2020, 23:50:50 »

Bij het grootbedrijf lopen ze echt naar buiten.
Bij het model zou het vervorming van de foto's kunnen zijn, maar als je kijkt waar die steunen uitkomen t.o.v. de draaistellen, is dat niet heel aannemelijk.
Overigens wordt op bnls beweerd dat er verschillende modellen van deze wagens zijn. Zou best kunnen, maar de foto's die hij als bewijs daarvoor opvoert laten volgens mij alleen maar beide kanten van de wagens zien. En die verschillen nu eenmaal van elkaar.


Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
michiel80
Newbie

Offline Offline

Berichten: 21


« Antwoord #19 Gepost op: 31 Maart 2020, 23:57:21 »

Hoe dan ook: blijft lastige materie! Ik ga mij er niet meer verder in verdiepen hoor ;-)
Weer andere aspecten van de hobby oppakken ;-)
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 1 April 2020, 10:31:42 »

Als je de foto's op de facebookpagina van Groterdam bekijkt:

https://www.facebook.com/hetgroterdamproject/photos/a.557971917631471/2603034313125211/?type=3&theater

-Klik op de foto voor groter en meer foto's-

dan heb ik het idee dat bij het model de steunschotten lichtjes voorover staan tot bijna haaks op de bodemplaat, maar zeker niet achterover zoals de grootspoor foto's laten zien.
Daar zit iig een afwijking net als in de zijvlakken van de bak.

Persoonlijk vind ik beide niet zo storend, eigenlijk storen de opschriften die anders zijn me meer.
Ik wacht de oranje versie af en kijk dan wat ik doe.
Drie stuks in een set vind ik eigenlijk te veel.
Het was mijn bedoeling er één in de gemengde goederentrein op te nemen onder hem mom 'onderweg naar of van revisie naar depot'.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 1 April 2020, 12:03:19 »

Ik vraag me af of je die opschriften wel goed krijgt, omdat de vorm van de bak niet klopt.
Bij een prettige prijs zijn die opschriften en de afwijkingen van de bak voor mij wel overkomelijk. En misschien ook wel bij de huidige niet-prettige prijs, al zou ik daar wel even goed over na moeten denken.

Maar het is bij mij vooral de teleurstelling die overheerst.
In de aanloop naar het model is er bij de buren steeds aangegeven dat de verschillen bekend waren, dat alle informatie voorhanden was en dat het allemaal goed zou komen. Dus niet.  Embarrassed
Op zich kan ik daar allemaal nog wel overheen stappen, fouten kunnen worden gemaakt. Ik weet ook hoe het werkt met zaken doen met Chinezen. Dat je niet altijd krijgt wat je hebt besteld, is bekend.
Maar kom als leverancier dan niet met een reactie op niveau kleuterschool waarbij je de boodschapper afbrandt. Dan maar geen NS Tads.
« Laatste verandering: 1 April 2020, 15:37:26 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 1 April 2020, 13:06:17 »

Ik vraag me dan ook sterk af of men deze specifieke NL wagen nieuw ontwikkeld heeft of een bestand ontwerp verNederlandst heeft.
Dat men kennelijk heeft aangegeven dat het een nieuwe ontwikkeling zou zijn en dat ook gecommuniceerd heeft naar de markt zou daar haaks op staan.

Over de communicatie van MTE naar haar klanten per mail kunnen we duidelijk zijn denk ik. Dat is ver beneden elk peil.
Zo kan je er over denken, je kan je toekomstig handelen aanpassen aan die gedachten, maar je roeptoetert dit niet via mail in de rondte!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Antwoord #23 Gepost op: 1 April 2020, 18:31:01 »



Nog een poging: plaatje hernoemd en nu gelukt.
Volgens mij staan ze naar binnen als je op de kopse kant kijkt en dat vertekent. Kijk je er dwars op, lijken ze recht.
« Laatste verandering: 1 April 2020, 18:32:53 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 1 April 2020, 19:04:25 »

Als je op de kopse kant kijkt staan ze zo: \/
Maar als je van recht opzij kijkt heeft zo'n plaat de vorm van een halve trapezium: links /|  en rechts |\. Het is niet veel, maar het is er wel.
Bij het model is er in elk geval iets anders, dat kun je zien als je kijkt hoe ze staan t.o.v. de draaistellen.
Als je hier bij de vierde en vijfde foto kijkt, zie je dat die platen net voor de rangeerbolder op het onderstel zitten. Bij de echte wagen komen ze daar een stuk voorbij.

Maar voor mij is vooral de afwijkende vorm van de bak van invloed op het totaalbeeld.
Aan jouw foto kun je ook zien dat bij een eventuele gele versie het best wel een uitdaging wordt met de opschriften. Die nemen hier het hele verticale vlak in beslag, dat bij het model een extra knik kent. Wat ga je dan doen, opschriften over de knik aanbrengen of kleiner uitvoeren?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 1 April 2020, 19:12:29 »

Over de knik zou ik zeggen.

Als je de teksten kleiner maakt heb je 2 fouten: een extra knik én te kleine opschriften
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Antwoord #26 Gepost op: 1 April 2020, 21:12:28 »

Huub, volgens mij gaat die gele versie er nu niet meer komen, helaas...........
En, eerijk gezegd, ik snap MTE wel. Even los van de wording, vind ik eigenlijk niet de essentie.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 1 April 2020, 21:42:51 »

Ik wil best geloven dat er bestellingen zijn geannuleerd of het model amper verkoopt. Maar de berichtgeving op fora heeft daar maar een heel beperkte invloed op. Blijkbaar heeft MTE gemist dat er een flinke crisis in de wereld is, die voor heel veel onzekerheid zorgt. En in tijden van onzekerheid gaat de hand nu eenmaal op de knip.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #28 Gepost op: 1 April 2020, 23:04:32 »

Ik ga er vanuit dat de wereld er over een half jaar alweer een stuk florisanter uitziet, maar desondanks denk ik dat die gele versie er niet meer komt. Of B-Models moet het voor eigen rekening aandurven.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #29 Gepost op: 1 April 2020, 23:18:10 »

Is het draadje bij de buren al geschoond of vind ik de pleuris thans meevallen?

Overigens als ik het zo lees en wat er niet klopt. Dan laat ik ze aan m’n neus voorbij gang (ik wachtte sowieso op de gele).
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2020Topic: Van Biervliet / B-Models 2020
« vorige volgende »
Ga naar: